2024-04-01, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Hur definierar du fälla?? Menar du att konfrontera och lagföra pedofiler är jag övertygad om att 99% håller med om detta.
Däremot är det många som är tveksamma till uthängningar , då priset för dessa är vida större än själva effekten . Dessutom har det uppkommit frågor kring Impulskontrollen på senare tid .Således uppstår diskussioner och även spekulationer kring diskrepansen mellan det officiella syftet och det egentliga syftet med Dumpen.

Vad har du emot uthängningar?
Citera
2024-04-01, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Vad har du emot uthängningar?

Ok, du förstod inte vad jag skrev.
Citera
2024-04-01, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ok, du förstod inte vad jag skrev.

Jo, men jag inser det är ett rimligt straff och inte problematiskt, är man ett äckel och det svider att hängas ut, så är det väl nyttigt?
Citera
2024-04-01, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Jo, men jag inser det är ett rimligt straff och inte problematiskt, är man ett äckel och det svider att hängas ut, så är det väl nyttigt?

Varför fråga om du ändå förstod?
Citera
2024-04-01, 22:57
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det kan man kringgå med lite omplaceringar.
Eller så tar man bara de böterna som blir.
Kan inte tänka mig att några privata företag vill ha någon gädda som jobbar åt dem.

Jag tror inte heller att de vill ha snuskgubbar på jobbet men många här verkar inte förstå hur det fungerar med anställningar i Sverige och det är skillnad på vad man vill och vad man kan. Det är inte bara att göra ”lite omplaceringar” eller ”ta lite böter” för att man känner för det. Det är möjligt för fast ansatta på en del arbetsplatser att behålla sitt jobb oavsett vad chefen tycker eller försöker göra. ”Lite böter” kan om det vill sig vara flera x årslöner plus extra för kränkning, sveda och värk osv. Fejka arbetsbrist för att flytta en viss anställd är också onödigt jobbigt om det är ett stor arbetsplats eftersom du kanske då också måste omplacera fem andra samtidigt och då saknar personal som behövs på nåt ställe. Vi ska faktiskt vara glada för att vi har anställningsskydd oavsett om snuskgubbar är äckliga och man helst inte vill jobba med dom.
Citera
2024-04-01, 23:04
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtenspung
Haha jag säger egentligen inget om det förutom att något som tituleras försök till våldtäkt skulle bli jävligt svårt att definiera och bevisa. Det är ju inte som försök till mord precis. Jag tror nog att de lagar som existerar på det området är tillräckliga. Sedan kan man alltid diskutera straffsatser etc.

Men när nu Troll-Karlsson knackade på och kräkte ur sig sina personliga fantasier så bad jag sonika vederbörande presentera källa på det hela.. väntar med spänning på trollets återkomst lol
Dumpen planterar fantasier i vissa, och för de som råkar ut för det typ justitiemord. Fantasier får man ha, men Dumpen drar fantasierna vidare så gäddan vill utföra fantasierna. Fantasier får man ha, annars skulle en som skriver kriminalroman behöva fängslas. Försök till mord skulle man kunna kalla det.
Citera
2024-04-01, 23:07
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Främst att avskräcka de som sysslar med sånt här på nätet. För inget utom rädslan att outas för vad de verkligen är och gör verkar kunna stoppa dem. Gissningsvis.
En av de som sysslar med sånt här, är just Dumpen.
Citera
2024-04-01, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FernandoFisring
Jag tror inte heller att de vill ha snuskgubbar på jobbet men många här verkar inte förstå hur det fungerar med anställningar i Sverige och det är skillnad på vad man vill och vad man kan. Det är inte bara att göra ”lite omplaceringar” eller ”ta lite böter” för att man känner för det. Det är möjligt för fast ansatta på en del arbetsplatser att behålla sitt jobb oavsett vad chefen tycker eller försöker göra. ”Lite böter” kan om det vill sig vara flera x årslöner plus extra för kränkning, sveda och värk osv. Fejka arbetsbrist för att flytta en viss anställd är också onödigt jobbigt om det är ett stor arbetsplats eftersom du kanske då också måste omplacera fem andra samtidigt och då saknar personal som behövs på nåt ställe. Vi ska faktiskt vara glada för att vi har anställningsskydd oavsett om snuskgubbar är äckliga och man helst inte vill jobba med dom.
Men att få karlsson att förstå det du skriver är omöjligt. Han vill inte förstå. I Ryssland och Venezuela skulle karlsson fungera. Men du försökte ändå på ett pedagogiskt sätt. Men inte karlsson.
Citera
2024-04-01, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
De kommer för att göra något som räknas som våldtäkt av minderårig, har du inte fattat det?
Så de hade blivit dömda om det hade blivit som de ville och om de hade åkt fast.

Så nej det är inte så långsökt att se det som försökt till våldtäkt.

Ja men nu får du väl stila dig. Det är ju en jävla skillnad på att du i första inlägget basunerar ut att det är en lag som tituleras försök till våldtäkt på gång tills att du svänger i varenda inlägg till att omdefiniera. Det du jagar efter måste vara något annat som har med antingen förstadiet dvs kontaktsökandet med barn och framåt att göra men knappast gällande våldtäkt i sig. Det var därför jag bad dig om källa på detta men det är ju redan utrett att du ingen hade. för just lag om våldtäkt finns redan serru och den kan du applicera vare sig det gäller barn eller vuxna. Och nej jag tror def aldrig att det kommer att komma något som heter försök till våldtäkt.
Citera
2024-04-01, 23:21
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Men att få karlsson att förstå det du skriver är omöjligt. Han vill inte förstå. I Ryssland och Venezuela skulle karlsson fungera. Men du försökte ändå på ett pedagogiskt sätt. Men inte karlsson.

En del gäddor kanske lämnar arbetsplatsen av fri vilja.
Skammen att visa sej där efter uthängningen är nog stor.
Citera
2024-04-01, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Tack för ditt inlägg. Det som du skriver är precis som jag känner och tycker. Du skriver lugnt och sakligt utan hat och hot. Det här är det mest nyanserade och kloka inlägg som har skrivits i den här tråden. Jag hoppas att mitt inlägg får vara kvar.

tack själv Ja vi är nog några stycken som känner ungefär samma sak och ser det på ungefär samma sätt skulle jag tro. Kul att det även var som du känner. Vi får följa detta framåt.
Citera
2024-04-01, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
En del gäddor kanske lämnar arbetsplatsen av fri vilja.
Skammen att visa sej där efter uthängningen är nog stor.

Jag jobbar fortfarande kvar på mitt jobb. Ingen säger något .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in