Citat:
Jag tycker man måste få vara kritisk mot en sak utan att behöva vara tvungen att presentera ett alternativ. Men som ett försök till svar på din fråga kan jag tycka att den sundaste lösningen är att leta upp folk på nätet som söker kontakt med minderåriga för sex, men utan den publika skammen.
I just den bemärkelsen är jag inte helt emot Dumpens tillvägagångssätt. Men herregud vad det kunde skötts snyggare. Men då uteblir ju swishen ...
Kontakta gärna familjen, jag anser att de har rätt veta. Absolut inte chefen så länge personen jobbar på ett fabriksgolv eller dylikt och aldrig har kontakt med barn.
Att kontakta sambon/frun tror jag kan lösa mycket. Låt sambon sprida informationen om hon bedömer att det är nödvändigt, låt henne vidta åtgärderna som krävs för att hålla barnen säkra. Jag är ganska övertygad att frun har kompetensen att göra vad som krävs för att hålla sina barn säkra.
I just den bemärkelsen är jag inte helt emot Dumpens tillvägagångssätt. Men herregud vad det kunde skötts snyggare. Men då uteblir ju swishen ...
Kontakta gärna familjen, jag anser att de har rätt veta. Absolut inte chefen så länge personen jobbar på ett fabriksgolv eller dylikt och aldrig har kontakt med barn.
Att kontakta sambon/frun tror jag kan lösa mycket. Låt sambon sprida informationen om hon bedömer att det är nödvändigt, låt henne vidta åtgärderna som krävs för att hålla barnen säkra. Jag är ganska övertygad att frun har kompetensen att göra vad som krävs för att hålla sina barn säkra.
Såklart man inte behöver ha en lösning... var bara nyfiken då jag själv inte har ngn bra lösning på problemet. Håller med om att det skulle vara en idealisk lösning att kontakta enbart anhöriga osv. Tänker att det dock blir ett ändlöst jagande då man ju inte kommer att kunna ta alla (vore ju sjukt tacksam om ngn skulle orka sätta igång en sån verksamhet o att ngn finansierar den) o att man inte löser det strukturella problemet där det möjligtvis krävs lagändringar o muskler till polisen.
Gillar att man iaf med dumpen uppmärksammat det här problemet o att de också har en verksamhet som går ut på att hjälpa utsatta att få vård o ett rum att tala i.