2023-03-30, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantpryzeluskus
Läser och ser att många tycker att eftersom det inte finns barn på plats så liksom räknas det inte som brott.
Varken i möte eller chatt.

Tänker ni att det är samma som när man kliver in på banken eller ICA med ett vapen och ska råna?
Att om pengarna inte finns där, då räknas det inte, då går man fri.

Är det så ni menar?

Märklig grej att inga mammor är här i tråden, mest massa gubbar som hatar Sara och Patrik.

En dålig liknelse eftersom det är olagligt att bära vapen rent generellt. Om man däremot går in på Ica och har skrivit i en chatt att man ska råna Ica men istället bara går dit och köper mjölk och går hem, då skall det heller inte vara brott då den brottsliga gärningen uteblivit.
Citera
2023-03-30, 15:52
Medlem
Citat:
Jag har svårt att förstå hur du menar eller hur du formulerar dig, men det ligge rnog hos mig därför du har ju läst på Universitet i USA. Förlåt för det, att jag är trög.

Ska det vara ett brott? Fattar inte, jag är så långsam.

Om jag går in till banken och försöker råna med en pinne i fickan, pengarna är slut för dagen och de har inga till mig.
Då går jag fri va?

Är det så du menar?

Men gäddorna går ju inte fria, de har sökt barn i sexuellt syfte. De ska ha fängelse.
Det måste väl du förstå.

Det är ett brott att gå in på banken och förmedla på något sätt att du är där för att råna banken. Går du dit med en pinne i fickan utan att göra något påstående om att du ska råna banken när du väl är där så skall du givetvis gå fri.
Citera
2023-03-30, 15:53
Medlem
HRTs avatar
Det är beundransvärt av dem att jaga dessa kräk. Peddos som smyger och jagar unga ska fan hängas ut.
Förlorar de jobbet eller tar sitt liv, räddar det säkert barn så ser jag det.
De har en möjlighet att söka hjälp för sitt beteende men anser de är normalt och att barn kan känna sexlust med äldre gubbar. Fy fan..Judge Dredd behövs. Helst någon som avkunnar dom omedelbart.
Citera
2023-03-30, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det bästa hade nog varit att göra som i USA, att man har ett lockbete som är minst 18 år men som ser mycket yngre ut.
När Gäddan är framme hos "den unga" så väntar polisen på att ev. gripa Gäddan.
Kör ju redan Dumpen med.
Citera
2023-03-30, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Det är beundransvärt av dem att jaga dessa kräk. Peddos som smyger och jagar unga ska fan hängas ut.
Förlorar de jobbet eller tar sitt liv, räddar det säkert barn så ser jag det.
De har en möjlighet att söka hjälp för sitt beteende men anser de är normalt och att barn kan känna sexlust med äldre gubbar. Fy fan..Judge Dredd behövs. Helst någon som avkunnar dom omedelbart.
Precis lika effektiv metod på anarkister som dig.
Citera
2023-03-30, 16:02
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Någonting som glöms bort är att en andel utav gäddorna inte skulle sexa/våldta barnet. Det är fullt rimligt att en gubbe går runt och fantiserar om sex med barn, men vid skarpt läge och efter att ha suttit och pratat med barnet inser hur fel det är, det skulle kunna ske. Men dumpen dömer lika hårt oavsett.

Dock visar gäddorna uppenbart i handling (kommer till mötesplatsen) att de är mentalt beredda att gå hela vägen. De har agerat tillräckligt tydligt och långt. Om någon gädda, i ett verkligt scenario, skulle ha backat ur från mötet är hypotetiskt - de vet vi inte, och det kan naturligtvis inte uteslutas. Men som sagt, både ord (i chatten) och i handling har de klart deklarerat ett uppsåt.
Citera
2023-03-30, 16:05
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Precis lika effektiv metod på anarkister som dig.

så uttrycker sig bara peddos
Citera
2023-03-30, 16:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Dock visar gäddorna uppenbart i handling (kommer till mötesplatsen) att de är mentalt beredda att gå hela vägen. De har agerat tillräckligt tydligt och långt. Om någon gädda, i ett verkligt scenario, skulle ha backat ur från mötet är hypotetiskt - de vet vi inte, och det kan naturligtvis inte uteslutas. Men som sagt, både ord (i chatten) och i handling har de klart deklarerat ett uppsåt.

Jag tycker inte att det är orimligt att en del utav gäddorna skulle fått kalla fötter. Om vi jämför med ett planerat mord, då är det nog en hel del som kanske införskaffat vapen, planerat och vid den tilltänkta massakern faktiskt backat.
Citera
2023-03-30, 16:11
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Ja precis.
Det är en sak att fantisera och skriva till en ung person men det stora allvarliga felsteget är att Gäddorna tar sej till mötesplatsen.
Det har funnits tid att ta sitt förnuft till fånga och avstå att ta sej till mötet.
Citera
2023-03-30, 16:24
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Jag har svårt att förstå hur du menar eller hur du formulerar dig, men det ligge rnog hos mig därför du har ju läst på Universitet i USA. Förlåt för det, att jag är trög.

Ska det vara ett brott? Fattar inte, jag är så långsam.

Om jag går in till banken och försöker råna med en pinne i fickan, pengarna är slut för dagen och de har inga till mig.
Då går jag fri va?

Är det så du menar?

Men gäddorna går ju inte fria, de har sökt barn i sexuellt syfte. De ska ha fängelse.
Det måste väl du förstå.

Om pengarna är slut för dagen skulle det juridiskt bedömas som att fara för rånets fullbordan enbart är uteslutet av en tillfällighet - det hade mycket väl kunnat finnas pengar i kassan. Därmed är det straffbelagt rånförsök.

Det är skillnaden jämfört med Dumpen där fara för brottets fullbordan inte är uteslutet av en tillfällighet - det fanns aldrig någonsin ett barn att grooma för att våldta. Därmed inget straffbelagt groomingförsök - försöket är så kallat ”otjänligt”.

Vad som skulle behövas för att komma åt det Dumpen vill är istället att omformulera dagens groomingregel så att det utgör fullbordat brott att ens söka efter barn (vilket som helst) i syfte att begå sexualbrott mot barn (vilket som helst), kanske enligt följande.

”Den som agerar i syfte att träffa barn under femton år för att att begå en gärning för vilken straff föreskrivs i 4, 5, 6, 8 eller 10 § döms…”

Dagens objektiva rekvisit, ”barnet” (= verkligt barn), har utmönstrats.

Här räcker det med att syftet är uppfyllt (mot vilket ”barn” som helst). Det räcker med uppsåtet/avsikten/syftet att träffa barn för att begå en straffbelagd sexuell handling mot ett barn, ett barn som inte behöver vara verkligt: sökandet (utan kontakt med verkligt barn) i sig är kriminaliserat. Ett förtydligande om tolkningen här från regeringens sida i propositionen skulle göra saken klar för domstolarna.

Rättspolitiskt skulle det straffrättsliga skyddet för barn stärkas på så vis, att det skulle vara förenat med straffrisk att ens ge sig ut på nätet i mötessyfte och där explicit i ord visa att mental beredskap/uppsåt att begå ett sexualbrott mot barn finns.

Frågan är då om Dumpen (fiskaren) å sin sida skulle göra sig sig skyldig till anstiftan i fall där fiskaren är på om att träffas, till exempel frågar om ett möte. Det kan nog inte uteslutas, så fiskarna skulle behöva fundera på hur de agerar i chattkonversationen. Att bara tacka ja till ett föreslaget möte från gäddan skulle sannolikt inte räcka för anstiftan.
Senast redigerad av Lessler 2023-03-30 kl. 16:45.
Citera
2023-03-30, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Jag tycker inte att det är orimligt att en del utav gäddorna skulle fått kalla fötter. Om vi jämför med ett planerat mord, då är det nog en hel del som kanske införskaffat vapen, planerat och vid den tilltänkta massakern faktiskt backat.

Och du försöker ge sken av att vara intelligent du är nog slightly retarded om du tror att gäddorna skulle backa ur efter oftast månader av chatt och kukbildsskickande.
Citera
2023-03-30, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Dom säger i podden att dom skall utöka sin verksamhet kraftigt. Men dom säger inte hur.
Nötterna kanske siktar på en börsnotering, finns ingen gräns för deras hybris.
Alla deras ”affärsplaner” går i stöpet.

1. Konsultverksamhet
2. 90 konto
3. Webbshop
4. Att företag skulle sponsra dom

Gissar att det går åt fanders med deras AB med. Om dom inte var desperata hade dom aldrig flängt ut dessa märkliga idéer.
Senast redigerad av Eskamotera 2023-03-30 kl. 17:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in