2023-04-02, 21:52
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Jag tyckte väl att det luktade bacon.
Det är väl ingen som ifrågasätter att barn far illa av att bli utnyttjade? Frågan är snarare om vuxna ska chatta med folk, lägga ut en ensidig kommunikation och grovt förtala (även fast det är sant) individer utan att de får ett rättssäkert försvar. Med alla konsekvenser som det innebär för anhöriga m.m. De har trots allt skapat en situation som inte existerat annars.
Du har tydligen inte läst tråden.
Citera
2023-04-02, 21:54
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Ta dina antydningar och håll för dig själv, alternativt dela med din andra hjärncell.

Det där är väl den främsta orsaken till varför ni förespråkare diskvalificerar er själva för vidare diskussion.
Jepp jag förstår att det är obehagligt när någon talar klarspråk
Jobbigt sånt där
Citera
2023-04-02, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Jag vet allt om dina "experter" Det var väl en som menade att Alla pedofiler begår inte sexuella övergrepp mot barn. Kommer du ihåg den? Fina experter du har du

Varför skulle det vara felaktigt? Vi vet ju bara vad de som åker fast har gjort. Om det finns 1 miljon till som aldrig begått ett brott kommer vi inte kunna veta.
Citera
2023-04-02, 21:56
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Påstår du att det är fel att experter säger att stigmatisering är kontraproduktivt?
Det gäller inte i alla sammanhang.
Ibland är stigma en metod för att begränsa till exempel sådana som dig och att skydda viktiga värden i samhället.
Det är stigmatiserat att knulla barn för att stigmatiseringen skyddar barnen genom att många hämmas och avstår.
Citera
2023-04-02, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Vad experter och forskare vet det känner varken du eller jag till något om. Vi får helt enkelt lita på vad dom säger. Ge mig nu tre referenser till några sakkunniga med lite tyngd i som tycker Dumpen är rätt väg att gå.
Du slänger dig med begreppet experter men sen visar det sig du att du inte vet något om dessa experter. Du är mer än lovligt naiv. Saknar du helt kritiskt tänkande?
Citera
2023-04-02, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Påstår du att det är fel att experter säger att stigmatisering är kontraproduktivt?
Vilken expert är det?
Citera
2023-04-02, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Det gäller inte i alla sammanhang.
Ibland är stigma en metod för att begränsa till exempel sådana som dig och att skydda viktiga värden i samhället.
Det är stigmatiserat att knulla barn för att stigmatiseringen skyddar barnen genom att många hämmas och avstår.
Ja, eftersom läskunnige sillkvadrat som hallucinerar på lsd säger så så är det säkert så. Du har ju många gånger visat dig kunna "tolka" saker på ett mycket intressant sätt.

Håll dig undan tills du kommit med belägg till dina anklagelser och låt vuxna sköta diskussionen.
Citera
2023-04-02, 21:58
Medlem
Citat:
Du har tydligen inte läst tråden.

så vitt jag kan se har inte beachbob ifrågasatt det.
Citera
2023-04-02, 21:59
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Det åkte fast en polis häromdagen så.
Det är nog tyvärr inte intelligens eller ställning i samhället som avgör
Kollar man på Dumpens uthängningar blir det tydligt.
Polis behöver inte vara så intelligent har jag förstått. Men lite kropp muskler och en hård attityd brukar de ha.
Citera
2023-04-02, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Vilken expert är det?
Finns länkat tidigare i tråden. Sök efter Childhood.

För övrigt handlade min invändning mest om att SVT avfärdade hela inlägget som falskt, men jag har på känn att det inte kommer komma något som styrker det.
Citera
2023-04-02, 22:00
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
så vitt jag kan se har inte beachbob ifrågasatt det.

Detta var ditt påstående

Jag tyckte väl att det luktade bacon.
Det är väl ingen som ifrågasätter att barn far illa av att bli utnyttjade?
Citera
2023-04-02, 22:01
Medlem
Citat:
Varför skulle det vara felaktigt? Vi vet ju bara vad de som åker fast har gjort. Om det finns 1 miljon till som aldrig begått ett brott kommer vi inte kunna veta.
Bra, då skulle du inte tveka att skicka dina barn till en pedofil som är fotbollstränare eller lärare. Det kan ju gå bra eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in