2022-02-19, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av journeyman2k
Många kan jag inte heller hålla med om, de flesta dumpen har hängt ut ser ju ut som riktiga sluskpervon, mrniceguy och lastbilschaffisarna tex.
Det är typerna som Kristian brandman som är riktigt obehagliga. Sista personen på byn som nån kunde misstänka för nått dylikt, vad jag har hört av folk från hans hemtrakter.

Skrämmande.

Mycket bra att allmänheten nu har en chans pga dumpen att se att en pedofil kan vara och se ut exakt som vem som helst.
Citera
2022-02-19, 17:25
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
Lamotte ska ha hängt med på en konfrontation nu också
Herregud vad ska han följa med på deras konfrontationer för...
Snacka om att glida in på andras framgång.
Citera
2022-02-19, 17:26
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejahejda
Mycket fint gjort.
Humant.

Pedofiler som blivit dömda borde enligt lag vara tvungna att presentera sig för grannskapet att de blivit dömda för brott mot barn. Samma med andra våldtäktsmän.

Okej, vi gör som "geniet" tänker!

"God afton i stugan,

Mitt namn är Fido, jag är pedofil och dömd för att ha kidnappat och våldtagit flera barn. Här är domen. En varning för att vissa skildringar i domen kan vara stötande för känsliga människor.

Jag bor granne med er nu. Såg att ni har barn, så jag ville bara varna er.

God natt!"

Dom kommer säkert att sova gott!

Lite nyfiksmässigt... Vad finns det egentligen för morot för en dömd pedofil att bli en laglydig medborgare efter fängelsestraffet om han inte får chansen?

Egentligen samma problem för Dumpens deltagare. Dom har ju liksom ingen orsak till att låta bli att våldta barn på riktigt efter Dumpens behandling. Dom är ju ändå brännmärkta. Särskilt om det finns sådana som Lava som ska skicka brev till deras omgivning om dom försöker starta om.
Citera
2022-02-19, 17:34
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Herregud vad ska han följa med på deras konfrontationer för...
Snacka om att glida in på andras framgång.

Kallas swisch donationer rape train
Citera
2022-02-19, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Okej, vi gör som "geniet" tänker!

"God afton i stugan,

Mitt namn är Fido, jag är pedofil och dömd för att ha kidnappat och våldtagit flera barn. Här är domen. En varning för att vissa skildringar i domen kan vara stötande för känsliga människor.

Jag bor granne med er nu. Såg att ni har barn, så jag ville bara varna er.

God natt!"

Dom kommer säkert att sova gott!

Lite nyfiksmässigt... Vad finns det egentligen för morot för en dömd pedofil att bli en laglydig medborgare efter fängelsestraffet om han inte får chansen?

Egentligen samma problem för Dumpens deltagare. Dom har ju liksom ingen orsak till att låta bli att våldta barn på riktigt efter Dumpens behandling. Dom är ju ändå brännmärkta. Särskilt om det finns sådana som Lava som ska skicka brev till deras omgivning om dom försöker starta om.

Pedofiler har problem i hjärnan och dras till det dom tänder på likt andra människor dras till inte sexuellt till barn.

Finns inget som fängelsestraff kommer bota om man nu ska kalla det bota.

Så jo geniet, bästa är att alla i närområdet och gärna i land och rike ska kunna se deras trynen så att människor som håller familjen kärt kan i vartfall ha en chans.

Och ja, just pedofiler först och främst.

Om du är en pedo och eller skyddar andra barnkullare så gäller det självklart dig med.

Har man sådana sjuka tankar, sjuk hjärna och tendenser bör det vara så.
Citera
2022-02-19, 17:44
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejahejda
Pedofiler har problem i hjärnan och dras till det dom tänder på likt andra människor dras till inte sexuellt till barn.

Finns inget som fängelsestraff kommer bota om man nu ska kalla det bota.

Så jo geniet, bästa är att alla i närområdet och gärna i land och rike ska kunna se deras trynen så att människor som håller familjen kärt kan i vartfall ha en chans.

Och ja, just pedofiler först och främst.

Om du är en pedo och eller skyddar andra barnkullare så gäller det självklart dig med.

Har man sådana sjuka tankar, sjuk hjärna och tendenser bör det vara så.

Jo, mina tankar är kanske inte jättefriska. Läste dom där skildringarna på Dumpen och blev kåt. Får gärna mejla några fler sådana till mig.

Du har säkert hjärta, men inte så mycket hjärna... Har några affärsförslag vi kan titta på sedan! Inom hälsobranchen, bota cancer och annat!

Anta att du fångar en pedofil. Om du nu ska släppa ut honom bland vanligt folk igen vore det ju bra om han inte genast gör om brotten... Att exkludera honom från samhället och brännmärka honom. Ja... Då är det bättre att inte släppa ut honom.
Citera
2022-02-19, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast det innebär ju samtidigt att du är villig att ta mutor för att låta en pedofil gå fri.
That makes you very dirty, och det finns ju en viss risk att Patrik hänger ut dig med p.g.a det, "Han visste, men tog pengar istället för att varna omgivningen, och nu blev ett barn våldtaget p.g.a det.".
Absolut, har du inte hört hur det funkar som moderaten i skåne?
Kräv mer och mer, när du inte får mer så skickar du videon
Citera
2022-02-19, 17:47
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Så länge de inte låter sina fantasier övergå i riktiga övergrepp så gör de ju ingen skada.
Precis som de som fantiserar om att mörda någon låter fantasin stanna vid just en fantasi.
uppenbarligen så stannade ju inte det med bara fantasi hos dessa avskum
Citera
2022-02-19, 17:49
Avslutad
En reflektion är att dessa journalister i så fall än mer inte bara vore godhjärtade välment ideella som arbetar för barns bästa - vilket är det påstås. Att de jobbar för barn har bara blivit ett allmänt löst påstående som inte ifrågasätts.
Någonstans går dock gränsen även för vad allmänheten kan se igenom och vill stötta. Personligen tycker jag att gränsen har passerats sedan länge och jag förundras hur ondskefulla och skadeglada människor är som swishar dem pengar.
Alternativt naiva, falska eller fega som tror att de gör sina arbeten för att rädda barn. Först när jag ser att de pengar som blir över från Dumpens affärsverksamhet oavbrutet går till barn så skulle jag påstå att de lever upp till de hjältar de påstår sig vara.

För att spinna vidare på kortleken så skulle Sara passa som Ruter Dam som man kan rulla ihop och dra linor i näsan med och Sjöberg antingen som ett ess eller Jokern i leken. Utsidan av kortleken kan prydas av justitiekansler Mari Heidenborg. Visst har Dumpen nog sammantaget givet allmänheten mer journalistiskt värde än personliga tragedier.
Citera
2022-02-19, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fr1d2rikMort3ns4n
En reflektion är att dessa journalister i så fall än mer inte bara vore godhjärtade välment ideella som arbetar för barns bästa - vilket är det påstås. Att de jobbar för barn har bara blivit ett allmänt löst påstående som inte ifrågasätts.
Någonstans går dock gränsen även för vad allmänheten kan se igenom och vill stötta. Personligen tycker jag att gränsen har passerats sedan länge och jag förundras hur ondskefulla och skadeglada människor är som swishar dem pengar.
Alternativt naiva, falska eller fega som tror att de gör sina arbeten för att rädda barn. Först när jag ser att de pengar som blir över från Dumpens affärsverksamhet oavbrutet går till barn så skulle jag påstå att de lever upp till de hjältar de påstår sig vara.

För att spinna vidare på kortleken så skulle Sara passa som Ruter Dam som man kan rulla ihop och dra linor i näsan med och Sjöberg antingen som ett ess eller Jokern i leken. Utsidan av kortleken kan prydas av justitiekansler Mari Heidenborg. Visst har Dumpen nog sammantaget givet allmänheten mer journalistiskt värde än personliga tragedier.

Har funderat i liknande banor jag med, t.ex på vilket ansvar Dumpen.se tar den dagen nån anhörig till pedofilerna begår självmord som följd av skamkänslorna efter att deras anhöriga blivit uthängd och den händelsen är vad hela kommunen pratar om.

Väldigt komplex fråga detta, pedofilerna förtjänar ju ett livslångt helvete, fast på ett sätt så inte deras anhöriga får lida (ännu mer).
Att Patrik Sjöberg och co ger sig ut på detta heliga korståg utan att fundera på vilka konsekvenser det möjligen kan leda till tyder bara på hur sinnessjuka dom själva egentligen är...
Citera
2022-02-19, 18:22
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av journeyman2k
Har funderat i liknande banor jag med, t.ex på vilket ansvar Dumpen.se tar den dagen nån anhörig till pedofilerna begår självmord som följd av skamkänslorna efter att deras anhöriga blivit uthängd och den händelsen är vad hela kommunen pratar om.

Väldigt komplex fråga detta, pedofilerna förtjänar ju ett livslångt helvete, fast på ett sätt så inte deras anhöriga får lida (ännu mer).
Att Patrik Sjöberg och co ger sig ut på detta heliga korståg utan att fundera på vilka konsekvenser det möjligen kan leda till tyder bara på hur sinnessjuka dom själva egentligen är...
Dom gör det väldigt klart att man inte ska kontakta anhöriga och går inte ut med personuppgifter gällande den uthängda, vad mer kan dom göra?
Skulle man maska pedofilerna så blir ju hela dumpen meningslös, poängen är ju att hänga ut dom.
Det mest optimala vore att dom blev inlåsta livet ut men det kommer ju inte hända i landet lagom.
Senast redigerad av StigEngstrom 2022-02-19 kl. 18:24.
Citera
2022-02-19, 18:32
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Dom gör det väldigt klart att man inte ska kontakta anhöriga och går inte ut med personuppgifter gällande den uthängda, vad mer kan dom göra?
Skulle man maska pedofilerna så blir ju hela dumpen meningslös, poängen är ju att hänga ut dom.

Du har inte funderat på att ansöka till Mensa? Ditt provresultat kommer säkert att bli ett trevligt samtalsämne runt fikabordet där!

Det faktum att Dumpen skriver att läsarna inte ska kontakta vänner och anhöriga är ju ett bevis för att så sker. Detta verkar ju dessutom upprepas gång på gång.

Dumpen är i bästa fall likgiltiga för den skada dom orsakar anhöriga. Det har dom ju indirekt sagt också som försvar. Att det skulle pedofilen ha tänkt på innan han bokade träff med Dumpen.

Din poäng är däremot korrekt. Dumpen skulle vara meningslös utan uthängningarna. Där har du nog svaret. Patrik och Sara skiter fullständigt i pedofiler, anhöriga och barn. Dom är kåta på uppmärksamhet och Swish.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in