2022-05-06, 01:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja barnet är hans och förutom övergrepp så handlar det även om incest.
Så såg verkligheten ut för detta stackars barn.
En verkligheten som inte ska sopas undan.
God natt.
Ponera att han är skyldig: Om vi då ska spotta på detta/sådant extra mycket så måste vi samtidigt säga/erkänna att exakt samma handling vore mildare om det inte vore hans eget barn.
Jag skulle inte kunna fortsätta ett samtal med någon som inte höll med om det. Tyvärr är tråden och den här frågan rutten från botten.
Citera
2022-05-06, 01:16
Medlem
HushHoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Domen är offentlig men uppgifter om dottern är inte lika enkla att nå och speciellt inte bilder och det blurras i FUP:en gällande detaljer om övergreppen har gått till. Här har Dumpen publicerat skiten, publicerat i detalj där det beskrivs om hur övergreppen mot lilla flickan går till och även gett tillräckligt mycket info till allmänheten att mannen hittades på nolltid på sociala medier. Och gissa vad, mannens profil är full av bilder på den lilla flickan.

Här visar Dumpen att deras scoop och uppmärksamheten dom generar i är viktigare än ett brottsoffers och dennes integritet och utsatthet. Barnet hade kunnat vara i tryggt förvar och Dumpen kunde ha varit hjältar, istället framstår dom som giriga gamar som skiter i lilla flickan och hennes mammas utsatthet.

Som jag antog framgick så maskas barnens namn, ja. Men inte förövaren. Förövarna är fortfarande lika enkla att hitta på sociala medier. Personnr o allt. I domen står även beskrivet vad som hänt. Så där har du fel.

Tycker du det vore bättre att hon bodde kvar med sin pappa? Inte säkert det skulle kommit fram annars.
Kom gärna med bättre lösning.
Citera
2022-05-06, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SADISTIK
Det är ändå helt galet, väl, att senaste gäddan står skriven på samma adress som en journalistsnubbe som arbetar för utsatta barns rättigheter. Det känns spontant inget bra och jättekonstigt.

Den här mannen har ett hyreskontrakt i andrahand mellan den 1 feb - 1 jun 2022. Jag arbetar periodvis utomlands och jag har nyligen fått information om vem mannen är. Jag kommer ringa polisen imorgon och se om jag kan hjälpa till med något i fallet. Mannen hade inte dömts tidigare och jag fick träffa hela familjen innan de flyttade in. Jag är otroligt arg och bestört, och jag ringde Dumpen nu inatt (när jag fick reda på det) för mer information.

/Jonatan
Citera
2022-05-06, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonatanalfven
Den här mannen har ett hyreskontrakt i andrahand mellan den 1 feb - 1 jun 2022. Jag arbetar periodvis utomlands och jag har nyligen fått information om vem mannen är. Jag kommer ringa polisen imorgon och se om jag kan hjälpa till med något i fallet. Mannen hade inte dömts tidigare och jag fick träffa hela familjen innan de flyttade in. Jag är otroligt arg och bestört, och jag ringde Dumpen nu inatt (när jag fick reda på det) för mer information.

/Jonatan

Frågan är väl även vad fan ni gjorde med alla pengar som ni samlade ni för barnen i Nepal, varför hamnade så mycket för dyra hotellnätter och flygresor för bl.a Carola och varför säger folk att ni hittade på om sexuellt utsatta barn? Detta ser ju än mindre bra för dig med tanke på vad du jobbar med och vad för typ av hyresgäst du har haft oturen att hamna med.
Citera
2022-05-06, 01:28
Medlem
Citat:

/Jonatan

Jävla oflyt att just han blev just din hyresgäst av alla människor som söker boende i sthlm… Hur fick ni kontakt med varandra?!
Citera
2022-05-06, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Jävla oflyt att just han blev just din hyresgäst av alla människor som söker boende i sthlm… Hur fick ni kontakt med varandra?!

Jag la ut min lägenhet på Facebook och han tog kontakt och ville hyra lägenheten. Jag träffade sedan han, hans sambo (tror jag det var), och den lilla flickan. Jag kommer kontakta polisen imorgon och åka till Märsta.
Citera
2022-05-06, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HushHoney
Som jag antog framgick så maskas barnens namn, ja. Men inte förövaren. Förövarna är fortfarande lika enkla att hitta på sociala medier. Personnr o allt. I domen står även beskrivet vad som hänt. Så där har du fel.

Tycker du det vore bättre att hon bodde kvar med sin pappa? Inte säkert det skulle kommit fram annars.
Kom gärna med bättre lösning.

Nej, praxis är att polisen kan plocka bort känslig info om berörda på brottslingars sociala medier. Så som bilder på hans dotter.

Och nej, i domar står det inte nödvändigtvis inte vem offret är, det stryks över i känsliga ärenden som detta. Ljug inte, du framstår bara som en lögnaktig dåre då.

Ja, jag har redan skrivit en bättre lösning. Ge fan i att skriva att barnet ifråga var hans dotter, ge fan i att publicera grova chattar om hur han förgriper sig på sitt barn och vad för sexleksaker han använder på henne. Ge fan i ge så pass mycket info om honom när hans profil är fylld av bilder på honom och barnet.
Citera
2022-05-06, 01:33
Medlem
Citat:
Jag la ut min lägenhet på Facebook och han tog kontakt och ville hyra lägenheten. Jag träffade sedan han, hans sambo (tror jag det var), och den lilla flickan. Jag kommer kontakta polisen imorgon och åka till Märsta.
Varför står du skriven på adressen?
Citera
2022-05-06, 01:35
Medlem
Citat:

Notera att jag inte försöker associera dig med mannen men väldigt oturligt för dig att detta skedde samtidigt som det kom fram om hur mycket oegentligheter LoveNepal har hållit på med.

Känner mig dock grundlurad som skänkte en hel del pengar till er organisation.
Senast redigerad av Aloe-Blacc 2022-05-06 kl. 01:37.
Citera
2022-05-06, 01:37
Medlem
Haha den här Jonathan ser ju skapligt misstänksam ut, "kämpar för de utsatta och för att avslöja sexualförbrytarna" och så har han den värsta pedofilen inneboende hos sig.

Slump? I think not. Skulle snarare kalla hans förehavanden för ett väldigt bra alibi för alla de otäckheter som har förekommit i den där lägenheten.
Citera
2022-05-06, 01:38
Medlem
Dumpen skriver
Citat:
Han berättar tydligt vad han gjort med sitt barn (dessa delar är till stor del borttagna och blurrade)
men ändå kan man se de blurrade i slutet av screenshotsen. Var det ett medvetet fel?
Citera
2022-05-06, 01:54
Medlem
nivea2022s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HushHoney
Håller med dig.
Samtidigt så hade han kunnat fortsätta såhär om inte dumpen fiskat upp honom. Han kanske aldrig hade åkt fast och utsatt hur många barn som helst.
Har läst vissa som skriver att "kunde man inte bara lämnat materialet till polisen ". Jo visst, men blir han dömd så kommer ändå uppgifter ut, på papper dessutom. (Förövaren maskas aldrig) Domar är alltid offentliga handlingar.
Hade han inte blivit dömd pga tex bristande bevis eller vad som, så hade han kunnat fortsätta gömma sig.
Nu har dumpen åtminstone visat hans ansikte, vad han skrivit, vad han vill. Vi får bara hoppas det räcker till åtal med. Borde fan vara givet.
Men skulle han på något vidrigt sätt slingra sig från ett fängelsestraff så har han i alla fall fått ett hårt socialt straff, och det kommer han förhoppningsvis leva med resten av sitt liv. (Även om han får namnbyte och skyddad adress serverat, här i Sverige ska pedofiler få gömma sig ju)
Lite rörigt inlägg men tror man får väga för- och nackdelar här. Barnet är i alla fall i tryggt förvar nu, utan dumpen vore hon fortsatt i hans händer.

Insatserna skedde ju dock i dagarna före publicering. Dvs ungen var i säkert förvar tillsammans med sin mamma och mannen gripen INNAN de publicerade.

Man hade kunnat vänta med publicering till eventuell dom faller? Det hade gett mamman ett par månader minst då hon kanske hade kunnat få facebook att ta bort bilderna på deras dotter? Vet inte om det går, men kanske. Hon lyckades ju tydligen få bort bilderna på henne själv.

Och ingen av oss kan väl neka att det är fler personer varje månad som är inne på dumpen än som tar mödan att begära ut domstolshandlingar? Inte fan tror iaf jag att miljontals människor lägger sin tid på sånt. Man märker det väldigt tydligt om man kollar på dumpens FB-sida att vanligt folk inte orkar läsa om sånt här varje dag iom att dem fortfarande ligger under 90k användare trots att de enligt S&P får miljontals visningar på dumpen varje månad..

Dem hade absolut kunnat väntat och skitit i o publicera loggarna men jag antar att de ville rida på mediavågen och pöbeln ska ju ha sitt.

Det var bra att dem fiskade upp honom. Det var bra att de kontaktade polisen o soc. Det är dock inte bra att de gett Fidos vänner mer runkmaterial..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in