Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-08-21, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och förklara det varför en 4 årig högskoleutbildade barnmorska har lägre i lön, än en 2 årigt utbildad ingenjör/ tekniker som servar de maskiner som barnmorskan använder i sitt jobb att rädda liv?
Det är väl ändå ganska enkelt att förstå? När maskinen havererar har barnmorskan spenderat 4 år på att lära sig att trycka på knappar som plötsligt inte fungerar, teknikern möjliggör att apan kan fortsätta att trycka på knapparna som denne blivit lärd. Barnmorskan bör fundera på varför hon väljer ett yrke där utbildningen är dubbelt så lång och ändå betalar sämre, det borde inte vara så svårt att välja om man vill tjäna pengar eller inte.

”Att rädda liv” är ett billigt argument, samma barnmorska assisterar villigt med att utföra abort efter abort i salen bredvid.
Citera
2021-08-21, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CartelMode66
Det är en oerhört smaklös konstellation med ett fåtal gubbar och ett flertal yngre tjejer. Därför är de inte normala. Inga normala människor skapar en svensk nyhetskanal med en sådan konstellation, eftersom ingen normalt funtad svensk skulle kunna ta en sån kanal på allvar

Att de sedan sitter och sprider fake news om feminister gör ju inte saken bättre..

Då är det ingen kanal för dig. Lev i en bubbla du istället. Det kommer du nog må bra utav.
Citera
2021-08-21, 17:05
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Undrar vem som använder fakta och argument vs känslor. SD vs Feminister. Jag vet vem jag satsar mina pengar på. SD.
Men att upprepande gånger av SD komma med att feminister "rasar" över saker kan ju indikera på att SD "rasar" över feminister?

Det blir liksom känsloladdat åt båda hållen hahah!
Citera
2021-08-21, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Men att upprepande gånger av SD komma med att feminister "rasar" över saker kan ju indikera på att SD "rasar" över feminister?

Det blir liksom känsloladdat åt båda hållen hahah!
Du menar att dessa mentalsjuka feminister som lever på twitter inte rasar över precis allt? Dom är som Pavlovs hundar.
Citera
2021-08-21, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Det är väl ändå ganska enkelt att förstå? När maskinen havererar har barnmorskan spenderat 4 år på att lära sig att trycka på knappar som plötsligt inte fungerar, teknikern möjliggör att apan kan fortsätta att trycka på knapparna som denne blivit lärd. Barnmorskan bör fundera på varför hon väljer ett yrke där utbildningen är dubbelt så lång och ändå betalar sämre, det borde inte vara så svårt att välja om man vill tjäna pengar eller inte.

”Att rädda liv” är ett billigt argument, samma barnmorska assisterar villigt med att utföra abort efter abort i salen bredvid.
Ska teknikern förlösa barnen då istället?
Citera
2021-08-21, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Varför bara andrahandskällor? Varför ingen primär källa? Länk till nån vänsterbloggare som har urartat i "raseri" pga detta? Eller ljuger du bara pga att du är nazist?

Lugn nu Johanna, Nazist grejen funkar inte längre tjockis. Det nya modeordet för hysteriska olyckliga luder som dig är INCEL.

Now, titta dig själv i spegeln, och försök med övertygelse övertala dig själv att du inte är ett CP.
Citera
2021-08-21, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Nehe..... Gammelmedia skrev gråtkrönikörer nästan omgående om programmet....

https://www.dn.se/kultur/sandra-stiskalo-hur-blev-fittstimsfeministerna-biologister/
https://www.expressen.se/kultur/film--tv/om-anda-belinda-olssons-nya-serie-var-provocerande/

Citat:
och SD för stängda gränser...det är väl precis lika känslostyrt?

Verkligen? Vilket är mest rationellt med tanke på t ex landets ekonomi?
Citera
2021-08-21, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ska teknikern förlösa barnen då istället?
Nej, en hummer ska förlösa barnet. Har du fler frågor på saker jag inte påstått?
Citera
2021-08-21, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Nja..
"Framförallt" står på fel sida.
"De skillnader som finns inte beror på....."
"utan framförallt beror på..."

Det betyder alltså att de inte alls har biologiska orsaker och att de huvudsakliga orsakerna är..... Är
Förstår du skillnaden?

Men jag vet sen tidigare att du duckar "jobbiga" argument.
Du är inte ensam om att göra så. Det är väldigt vanligt förekommande även inom andra religiösa grupper.

??
"Likhetsfeminism är den vanligaste fåran inom feminismen idag. Likhetsfeminismen menar att de skillnader som finns mellan män och kvinnor inte beror på naturen utan framförallt är skillnader som skapas och konstrueras av samhället. Genom att förändra samhället kan dessa skillnader alltså försvinna."

jag läser...likhetfem. menar att skillnaderna som finns...olika löner, olika bla bla...inte beror så mycket på naturen utan betydligt mer på konstruktioner.,..och ja jag håller med.

Hade man menat att skillnader enkom handlar om konstruktioner, så hade man väl för fasen skrivit det?

Likhetsfeminism är den vanligaste fåran inom feminismen idag. Likhetsfeminismen menar att de skillnader som finns mellan män och kvinnor är skillnader som enkom skapas och konstrueras av samhället. Genom att förändra samhället kan dessa skillnader alltså försvinna.

Right?

Säg mig VARFÖR tror du man INTE skriver så? Någon aning?

Som sagt lär er läsa och förstå den faktiska innebröden av vad som står där, annars måste jag ju fan tolka det så att ni är fjuniga 12 åriga småkillar.
Citera
2021-08-21, 17:11
Medlem
Sven.Tveskaeggs avatar
Känns ändå som ett steg framåt när SVT närmar sig frågan om kön från ett vetenskapligt perspektiv snarare än via politiska skygglappar. Har sett att feministiska krönikörer i bland annat i Expressen och GP ondgjort dig över den. Det är dock inte annat att förvänta från den anti-vetenskapliga delen av kultureliten. För dem är fakta som motsäger deras världsbild problematisk och ska bekämpas.
Citera
2021-08-21, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Verkligen? Vilket är mest rationellt med tanke på t ex landets ekonomi?

Ja, vad tror du? när vi inte föder 2,1 barn per kvinna, men blir äldre och äldre?
Citera
2021-08-21, 17:12
Medlem
Citat:
den mänskliga hjärnan har krympt på totalen, så ja visst! vi är ju helt andra varelser som fungerar totalt olika från låt säga 50 000 år sen.

Män har större hjärtan också, jävlar du vad mäns hjärtan pumpar bättre än kvinnors.

Kanske på samma sätt som mäns hjärnor tänker bättre än kvinnors.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in