Citat:
Ursprungligen postat av
AndyMcCoy
Nja..
"Framförallt" står på fel sida.
"De skillnader som finns inte beror på....."
"utan framförallt beror på..."
Det betyder alltså att de inte alls har biologiska orsaker och att de huvudsakliga orsakerna är..... Är
Förstår du skillnaden?
Men jag vet sen tidigare att du duckar "jobbiga" argument.
Du är inte ensam om att göra så. Det är väldigt vanligt förekommande även inom andra religiösa grupper.
??
"Likhetsfeminism är den vanligaste fåran inom feminismen idag. Likhetsfeminismen menar att de skillnader som finns mellan män och kvinnor inte beror på naturen
utan framförallt är skillnader som skapas och konstrueras av samhället. Genom att förändra samhället kan dessa skillnader alltså försvinna."
jag läser...likhetfem. menar att skillnaderna som finns...olika löner, olika bla bla...inte beror så mycket på naturen utan betydligt mer på konstruktioner.,..och ja jag håller med.
Hade man menat att skillnader enkom handlar om konstruktioner, så hade man väl för fasen skrivit det?
Likhetsfeminism är den vanligaste fåran inom feminismen idag. Likhetsfeminismen menar att de skillnader som finns mellan män och kvinnor är skillnader som enkom skapas och konstrueras av samhället. Genom att förändra samhället kan dessa skillnader alltså försvinna.
Right?
Säg mig VARFÖR tror du man INTE skriver så? Någon aning?
Som sagt lär er läsa och förstå den faktiska innebröden av vad som står där, annars måste jag ju fan tolka det så att ni är fjuniga 12 åriga småkillar.