• 1
  • 2
2021-08-19, 17:48
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Har varit enormt dålig med mina frukostrutiner. Men nu har jag fastnat för att äta mycket ägg framförallt, ibland med bacon. Juice, knäckebröd, yoghurt och frukt. Innan åt jag sällan frukost alls.

Tröttnat lite på ägg och bacon enbart. Vad har ni till? Jag brukar krydda lite bara och har köpt HP-sås och tomater idag som jag ska prova.
Citera
2021-08-19, 17:51
Bannlyst
Kaviar.
Citera
2021-08-19, 17:52
Medlem
Har du aldrig hört talas om English Breakfast?

Släng på en korv, någon rösti/potatisbulle och en rostad macka med heinz vita bönor på så har du en härlig frukost.
Senast redigerad av sandbaghandle 2021-08-19 kl. 17:55.
Citera
2021-08-19, 17:53
Medlem
stekt potatis såklart
Citera
Medlem
Farbaute666s avatar
Vita bönor i tomatsås (Heinz) är väl klassikern?

Annars så hade jag nog gärna haft några färska småtomater och en avokado till. Lite färg och nyttigt fett.
Citera
Medlem
TheJackets avatar
Lite pytt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Har varit enormt dålig med mina frukostrutiner. Men nu har jag fastnat för att äta mycket ägg framförallt, ibland med bacon. Juice, knäckebröd, yoghurt och frukt. Innan åt jag sällan frukost alls.

Tröttnat lite på ägg och bacon enbart. Vad har ni till? Jag brukar krydda lite bara och har köpt HP-sås och tomater idag som jag ska prova.
Potatis
Citera
Medlem
Bruna bönor är gött med bacon, potatisbullar är också grymt en söndagsmorgon ihop med allt det.
Citera
2021-08-19, 17:54
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Stekt tomat, vita bönor och stekta champinjoner är gott till.
Variera äggen, gör äggröra eller omelett ibland.
Ibland tar jag en formbrödskiva, gör ett hål i mitten, lägger i stekpannan och knäcker sen ett ägg i hålet och låter steka tills ägget ser bra ut. Kanongott.
Citera
2021-08-19, 17:58
Medlem
IcyHearts avatar
Det kan väl absolut varieras en del:

- Gör det till en macka, dvs lägg på det på ett gott bröd. Variera ägget så att du ibland steker äggen, ibland gör äggröra.

- Ha ”american pancakes” till med lönnsirap eller bär. (Mer brunch, mastigt).

- På en del diners i USA jag var på så hade de riktigt mastig brekkie/brunch, la till lite små korvar och typ vita/bruna bönor i tomatsås. Eller ”hash brown”.

Att ha något som känns lite mer ”fräscht och nyttigt” bredvid kan också kännas bra för att bryta av mot allt det flottiga. Typ en liten skål med yoghurt och bär. Good luck
Citera
2021-08-19, 18:00
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Stekt tomat, vita bönor och stekta champinjoner är gott till.
Variera äggen, gör äggröra eller omelett ibland.
Ibland tar jag en formbrödskiva, gör ett hål i mitten, lägger i stekpannan och knäcker sen ett ägg i hålet och låter steka tills ägget ser bra ut. Kanongott.
Plus 1 på den, man kan också lägga till en svampinion stuvning att antingen ha vid sidan eller i omeletten innan man viker över den
Citera
2021-08-19, 18:09
Medlem
constants avatar
En tolva Bloody Mary. Så är du vaken resten av förmiddagen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in