• 1
  • 2
2021-08-18, 21:01
Medlem
WykkedWitchs avatar
Jag vet att det finns ngot som heter chromecast och det finns snabbguider fr det MEN, det jag skall gra r att se frn tnaflix till smartTV. Behvs applebox.? Br jag skaffa android telefon ?
Citera
2021-08-18, 21:13
Medlem
Vad r mrket p din TV?
Citera
2021-08-18, 21:21
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Jag vet att det finns ngot som heter chromecast och det finns snabbguider fr det MEN, det jag skall gra r att se frn tnaflix till smartTV. Behvs applebox.? Br jag skaffa android telefon ?

Har TVn std fr Air Play
Citera
2021-08-18, 21:51
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kossemu
Vad r mrket p din TV?
Jag har inte kpt TVn n..
Citera
2021-08-18, 21:53
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Har TVn std fr Air Play
Har inte kpt en TV n. Vad behver jag. Vill klara mig enbart med mobiltelefon och vad krvs mer?
Citera
2021-08-18, 21:54
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Jag har inte kpt TVn n..

Kp en med std fr Air play
Citera
2021-08-18, 21:55
Medlem
Old-Crows avatar
Kper du en LG behver du vare sig Chromecast eller Apple TV. Det r bara att casta direkt frn din iPhone/iPad. Smidigt som fan!
Citera
2021-08-18, 22:28
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Har du en smart TV behver du inte iPhone fr att se tnaflix.
Citera
2021-08-19, 00:05
Medlem
I nya smart TVs med till exempel WebOS s kan du installera appar, Netflix, SVT Play m.fl. Allt inbyggt i TVn, s lnge du har ntverk till den.

De brukar ven ha AirPlay inbyggt s du kan streama frn din iPhone, men de inbyggda apparna r mycket bttre.

Streamar du Netflix frn iPhone till TVn s kommer nd din iPhone att sga t TVn att ladda ned filmen frn Internet direkt. Att istllet skrmdela din iPhones skrm till TVn brukar inte vara nn bra id, d trdlst ntverk ofta r p tok fr segt fr att det inte ska se laggigt ut.
Citera
2021-08-19, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
I nya smart TVs med till exempel WebOS s kan du installera appar, Netflix, SVT Play m.fl. Allt inbyggt i TVn, s lnge du har ntverk till den.

De brukar ven ha AirPlay inbyggt s du kan streama frn din iPhone, men de inbyggda apparna r mycket bttre.

Streamar du Netflix frn iPhone till TVn s kommer nd din iPhone att sga t TVn att ladda ned filmen frn Internet direkt. Att istllet skrmdela din iPhones skrm till TVn brukar inte vara nn bra id, d trdlst ntverk ofta r p tok fr segt fr att det inte ska se laggigt ut.

Med de flesta moderna smartTV s finns std fr Apple AirPlay och Chromecast, eller annan direkt streaming mellan smartphones oavsett Androidlur eller iPhone/iPad. Allts bara att parkoppla via bltand eller WiFi s funkar det att streama det mesta mellan lur och TV

Och nej, trdlst ntverk r inte alls ofta fr segt fr att det inte ska se lagligt ut, drfr att trdlst ntverk i princip alltid r snabbare n mobilt ntverk typ 3G eller 4G och dr ser det ju inte lagligt ut. S det funkar generellt sett kalasbra att streama trdlst mellan lur och TV via trdlst ntverk. Har gjort detta i en drs r nu p mnga olika platser och till mnga olika TVapparater.
Citera
2021-08-19, 06:25
Moderator
vrig hemelektronik --> TV-, bild- och mediautrustning
/Moderator
Citera
2021-08-19, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Med de flesta moderna smartTV s finns std fr Apple AirPlay och Chromecast, eller annan direkt streaming mellan smartphones oavsett Androidlur eller iPhone/iPad. Allts bara att parkoppla via bltand eller WiFi s funkar det att streama det mesta mellan lur och TV

Och nej, trdlst ntverk r inte alls ofta fr segt fr att det inte ska se lagligt ut, drfr att trdlst ntverk i princip alltid r snabbare n mobilt ntverk typ 3G eller 4G och dr ser det ju inte lagligt ut. S det funkar generellt sett kalasbra att streama trdlst mellan lur och TV via trdlst ntverk. Har gjort detta i en drs r nu p mnga olika platser och till mnga olika TVapparater.

Det beror helt p vad man streamar i min mening.

Youtube och Netflix frn apparna - Ja.

Skrmdelning AirPlay med egna videoinspelningar, samt 4K frn mediaserver - Big no no med trdlst
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in