2021-08-18, 21:01
Medlem
WykkedWitchs avatar
Jag vet att det finns något som heter chromecast och det finns snabbguider för det MEN, det jag skall göra är att se från tnaflix till smartTV. Behövs applebox.? Bör jag skaffa android telefon ?
Citera
2021-08-18, 21:13
Medlem
Vad är märket på din TV?
Citera
2021-08-18, 21:21
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Jag vet att det finns något som heter chromecast och det finns snabbguider för det MEN, det jag skall göra är att se från tnaflix till smartTV. Behövs applebox.? Bör jag skaffa android telefon ?

Har TVn stöd för Air Play
Citera
2021-08-18, 21:51
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kossemu
Vad är märket på din TV?
Jag har inte köpt TVn än..
Citera
2021-08-18, 21:53
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Har TVn stöd för Air Play
Har inte köpt en TV än. Vad behöver jag. Vill klara mig enbart med mobiltelefon och vad krävs mer?
Citera
2021-08-18, 21:54
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Jag har inte köpt TVn än..

Köp en med stöd för Air play
Citera
2021-08-18, 21:55
Medlem
Old-Crows avatar
Köper du en LG behöver du vare sig Chromecast eller Apple TV. Det är bara att casta direkt från din iPhone/iPad. Smidigt som fan!
Citera
2021-08-18, 22:28
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Har du en smart TV behöver du inte iPhone för att se tnaflix.
Citera
2021-08-19, 00:05
Medlem
I nya smart TVs med till exempel WebOS så kan du installera appar, Netflix, SVT Play m.fl. Allt inbyggt i TVn, så länge du har nätverk till den.

De brukar även ha AirPlay inbyggt så du kan streama från din iPhone, men de inbyggda apparna är mycket bättre.

Streamar du Netflix från iPhone till TVn så kommer ändå din iPhone att säga åt TVn att ladda ned filmen från Internet direkt. Att istället skärmdela din iPhones skärm till TVn brukar inte vara nån bra idé, då trådlöst nätverk ofta är på tok för segt för att det inte ska se laggigt ut.
Citera
2021-08-19, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
I nya smart TVs med till exempel WebOS så kan du installera appar, Netflix, SVT Play m.fl. Allt inbyggt i TVn, så länge du har nätverk till den.

De brukar även ha AirPlay inbyggt så du kan streama från din iPhone, men de inbyggda apparna är mycket bättre.

Streamar du Netflix från iPhone till TVn så kommer ändå din iPhone att säga åt TVn att ladda ned filmen från Internet direkt. Att istället skärmdela din iPhones skärm till TVn brukar inte vara nån bra idé, då trådlöst nätverk ofta är på tok för segt för att det inte ska se laggigt ut.

Med de flesta moderna smartTV så finns stöd för Apple AirPlay och Chromecast, eller annan direkt streaming mellan smartphones oavsett Androidlur eller iPhone/iPad. Alltså bara att parkoppla via blåtand eller WiFi så funkar det att streama det mesta mellan lur och TV

Och nej, trådlöst nätverk är inte alls ofta för segt för att det inte ska se lagligt ut, därför att trådlöst nätverk i princip alltid är snabbare än mobilt nätverk typ 3G eller 4G och där ser det ju inte lagligt ut. Så det funkar generellt sett kalasbra att streama trådlöst mellan lur och TV via trådlöst nätverk. Har gjort detta i en drös år nu på många olika platser och till många olika TVapparater.
Citera
2021-08-19, 06:25
Moderator
Övrig hemelektronik --> TV-, bild- och mediautrustning
/Moderator
Citera
2021-08-19, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Med de flesta moderna smartTV så finns stöd för Apple AirPlay och Chromecast, eller annan direkt streaming mellan smartphones oavsett Androidlur eller iPhone/iPad. Alltså bara att parkoppla via blåtand eller WiFi så funkar det att streama det mesta mellan lur och TV

Och nej, trådlöst nätverk är inte alls ofta för segt för att det inte ska se lagligt ut, därför att trådlöst nätverk i princip alltid är snabbare än mobilt nätverk typ 3G eller 4G och där ser det ju inte lagligt ut. Så det funkar generellt sett kalasbra att streama trådlöst mellan lur och TV via trådlöst nätverk. Har gjort detta i en drös år nu på många olika platser och till många olika TVapparater.

Det beror helt på vad man streamar i min mening.

Youtube och Netflix från apparna - Ja.

Skärmdelning AirPlay med egna videoinspelningar, samt 4K från mediaserver - Big no no med trådlöst
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in