• 2
  • 3
2021-08-25, 20:10
Medlem
NelaCihapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Män från mars och kvinnor från venus är det. I övrigt förstår jag inte vad du är ute efter. Ingen gillar att få ett nej. En del utvecklas och hanterar det och försöker ändå. Andra sätter sig aldrig i den situationen och utvecklas inte. Är det raggningstips du är efter finns det hur många sådana tips som helst.

// CC
Enligt dig så är kvinnorna från (venus) och männen är från (mars) vad baserar du det på!?
Citera
2021-08-25, 20:31
Medlem
Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NelaCihaps
Så sant jag ska göra vad jag kan nästa gång för att inte ta åt mig!
Nu är jag inte så hemma på just raggningsrepliker, men kvinnor använder ibland något som vissa kallar "shit tests" för att se om du är en man eller en mus. Tricket då är att inte reagera negativt eller bli upprörd (eftersom en alfakille som har många kvinnor inte bryr sig om vad en random tjej säger). Det kan vara bra att ha några färdiga svar på sånt trams. Så om det händer igen att någon säger att du har en dålig raggningsreplik så svarar du till exempel: "Japp det stämmer, jag har vunnit Sverigemästerskapen i dåliga raggningsrepliker tre år i rad. Själv då, finns det något intressant med dig förutom ditt utseende?".
Senast redigerad av Castle 2021-08-25 kl. 20:35.
Citera
2021-08-25, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Nu är jag inte så hemma på just raggningsrepliker, men kvinnor använder ibland något som vissa kallar "shit tests" för att se om du är en man eller en mus. Tricket då är att inte reagera negativt eller bli upprörd (eftersom en alfakille som har många kvinnor inte bryr sig om vad en random tjej säger). Det kan vara bra att ha några färdiga svar på sånt trams. Så om det händer igen att någon säger att du har en dålig raggningsreplik så svarar du till exempel: "Japp det stämmer, jag har vunnit Sverigemästerskapen i dåliga raggningsrepliker tre år i rad. Själv då, finns det något intressant med dig förutom ditt utseende?".

Finns väl ingen anledning att fråga. Hon har ju redan bevisat sig vara icke rumsren underklass.
Citera
2021-08-25, 20:45
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Enligt dig så är kvinnorna från (venus) och männen är från (mars) vad baserar du det på!?

John Grays bok. Säger dock inte att det är så men trodde att det var den du refererade till.

https://www.adlibris.com/se/e-bok/ma...-9789170369629

// CC
Citera
2021-08-25, 21:03
Medlem
CompressorVanes avatar
En man klarar sig själv.

Skratta åt dem, för de har inget annat än sitt SMV, när den är i botten har de bara katterna kvar.
Citera
2021-08-27, 10:11
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Du tycks köra hårt tills nån tjej faller pladask för dig det känns som ett vinnande koncept!

Japp man skall aldrig gråta över spilld sperma utan vidare till nästa med ett lika stort leende bara.
Citera
2021-08-27, 11:51
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja alltså ett par grejer, vem kör raggningsrepliker? Det funkar möjligtvis om man känner tjejen innan och man skall vara lite fånig och goofy men annars så nej.

Dessutom är det fake it til you make it som gäller. När du bli nobbad så säger du bara hej då, skiter totalt i henne och så går du vidare till nästa. Så lär man sig att ragga. Om jag gick ut för att ragga ligg en lördag på krogen och fick napp så minns jag bara henne jag låg med henne som vi säger var ragg nummer 11 den kvällen, dom 10 kvinnor innan som nobbade en kommer man ju inte ens ihåg.

Du kan ju inte vara så noga med vem du knullar med, eftersom du inte ens kommer ihåg vilka du stötte på.
Citera
2021-08-27, 12:13
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Du kan ju inte vara så noga med vem du knullar med, eftersom du inte ens kommer ihåg vilka du stötte på.

Otroligt observant av dig att se det. Men ja det handlade bara om att knulla och inte att hitta en fru och mamma....
Citera
2021-08-27, 12:17
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Otroligt observant av dig att se det. Men ja det handlade bara om att knulla och inte att hitta en fru och mamma....

Om du mot förmodan skulle få för dig att hitta en fru och mamma till dina framtida barn, är det inte risken att den perfekta kvinnan är någon av de hundratals som du bett att få knulla med, och bara gått vidare till nästa? Risken är ju att du inte framstår som mr right då direkt.
Citera
2021-08-27, 12:26
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Om du mot förmodan skulle få för dig att hitta en fru och mamma till dina framtida barn, är det inte risken att den perfekta kvinnan är någon av de hundratals som du bett att få knulla med, och bara gått vidare till nästa? Risken är ju att du inte framstår som mr right då direkt.

Som jag sa, man skall inte gråta över spilld sperma. Så den dagen den sorgen. Tänker kanske snarare att det är synd att man inte gav någon chansen alltså inte ens dom man låg med. Rätt kallt och själsdödande att bara knulla runt men har ju så pass bra självförtroende att jag tror att jag kunde fått dom som nobba med men jag var inte villig att lägga ner något jobb alls på att lägra dom om du förstår vad jag menar.
Citera
2021-08-27, 20:18
Medlem
Puffes avatar
Citat:

Han är i en fas av sitt liv där det allt handlar om att knulla och gärna något nytt...jag var tyvärr likadan under en tid i mitt liv.

Men som han också säger så är det nummer 11 han raggar på under kvällen han får napp av, det betyder att det är efter 10 avslag så är det nummer 11 som nappar.

Troligen är tjejen som nappar ute efter exakt samma sak som han och hon skulle troligen inte nappa på erbjudandet om hon var ute efter något seriöst.

Självklart kan ett par av tjejerna vara naiva med och tror att det kan bli något seriöst, men de flesta seriösa tjejerna (10 av 11) märker oftast om man är seriöst intresserad eller om det bara handlar om lust.

Men oavsett så har han en poäng i att när man närmar sig tjejer/kvinnor så får man räkna med att få nobben för det mesta.
Det är ju två personer som ska känna attraktion och alla har egna preferenser.

Slappna av och var dig själv...säg hej till alla möjliga tjejer och presentera dig. (Låter som något alla säger men det funkar)
Kallprata lite om vad som helst, väder musik eller vad långsam bartendern är, det spelar ingen större roll om vad du säger, allt märker ni ändå genom blickar och leenden om det leder någonstans eller inte.
Även om det inte leder någonstans jämt så har du varit öppen, övat på att prata med folk och blir snart en expert på att känna av om det är något på gång utan att ha behövt göra en så stor grej av det hela.

Tänk inte att där står dina drömmars kvinna utan tänk bara att du ska prata lite med den där tjejen och se vad som försiggår i hennes huvud 😊
Citera
2021-08-29, 14:23
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Citat:
Personligen så (anser) jag att hålla tillbaka snäppet på grund av att jag har blivit besviken förr, dem gångerna jag har försökt närma mig en as snygg förstklassig tjej och hennes svar har varit det där var den sämsta raggningsrepliken jag nånsin har hört!

Det i sin tur resulterade i att mitt självförtroende (störtade) och jag törs inte ens tänka tanken på att vilja koppla greppet om en sensuell tjej. Vad anser ni är bäst att göra?

Du kan väl starta konversationen på ett normalt sätt nästa gång och inte framstå som en jävla oskuld?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in