Citat:
Ursprungligen postat av
BittreSnickaren
Har nu parkerat vid 2 tillfällen med parkster då det inte funnits andra alternativ att tillgå.
Första gången parkerade jag med sms och skulle få en räkning på posten. Jag fick ingen räkning utan istället kom en räkning med påminnelseavgift direkt. Tänkte räkningen kanske kommit bort men det grämde mig eftersom jag är noga med sånt här och vill betala allt omgående och i tid.
Sen blev jag tvungen att återigen använda mig av parkster vid parkering. Jag gick direkt in i deras app och betalade fakturan. Självklart kom det 2 månader senare an saftig faktura med påminnelseavgift och flera påslag.
Har läst deras omdömen och 85% ger dom sämsta betyg och samtliga recensioner vittnar om samma upplevelse som mig.
Hur kan dessa företag ens få finnas kvar vars affärsidé är att tjäna massa pengar på att inte skicka ut fakturor utan skicka en med påminnelseavgift och senare inkassokrav. Dessutom tar dom 29kr för att skicka pappersfakturan så det drar dom in ännu mer pengar på. Fullständigt vidrig företag.
Verksamma i Lund.
CEO, Henrik Hallgren
Försäljningschef, Lisa Lipinska
Fler som blivit utsatta för detta bluffföretag??
Skumt! Första gången fick jag ett SMS med instruktioner att man kunde gå in och ändra förvald betalningsmetod från pappersfaktura om man loggar in på deras hemsida.
Så här står det:
"Välkommen till Parkster!
Med Parkster parkerar man enkelt och du slipper lapp i rutan. Parkeringsavgifterna betalas månadsvis i efterskott och
förvald betalmetod är pappersfaktura (29kr). På parkster.se kan du logga in med lösenord XXXX för att t.ex. ändra betalmetod eller hämta kvitton. Har du frågor, ring 0775-33 30 30 eller besök
www.parkster.se/support
Mvh,
Teamet på Parkster
For future messages in English, send: 'English'"
Det fungerade bra och jag slapp fakturaavgift.
Men jag håller med om att det är onödigt krångligt, sniket med dyr förvald betalningsmetos osv, och vi behöver liksom inte fler parkeringbolag direkt.