2006-06-07, 15:13
Medlem
qracs avatar
Innehåller inte keso jävligt mycket laktos? Jag brukar äta kesella (1% fett) istället.
Citera
2006-06-07, 15:15
Medlem
Keso och hallonsylt är förbannat gott.

Annars kan man ersätta den rivna osten på nachotallriken med keso, blir faktiskt finfint i micron.
Citera
2006-06-08, 00:49
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrac
Innehåller inte keso jävligt mycket laktos? Jag brukar äta kesella (1% fett) istället.

Hmm, vad skulle laktos ha med saken att göra?
Citera
2006-06-08, 10:05
Medlem
qracs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Hmm, vad skulle laktos ha med saken att göra?
Det finns mååånga laktosintoleranta, nu när jag kollade så var keso inte så farligt jämfört med mjölk.
Citera
2006-06-08, 15:15
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrac
Det finns mååånga laktosintoleranta, nu när jag kollade så var keso inte så farligt jämfört med mjölk.

Nej, och dessutom äter man mycket mindre än man dricker mjölk. Jag har en polare som är laktosintolerant och keso är typ det enda han kan äta. Dessutom käkar han mkt av det.
Citera
2006-06-08, 15:24
Medlem
Någon som vet hur man kan greja så att keson smakar som den som man kan köpa färdig med passionsfrukt och ananas? Har tänkt mig en skvätt passionsfruktjuice och ananasbitar. Tror ni det kan funka?
Citera
2006-06-08, 22:00
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul
Någon som vet hur man kan greja så att keson smakar som den som man kan köpa färdig med passionsfrukt och ananas? Har tänkt mig en skvätt passionsfruktjuice och ananasbitar. Tror ni det kan funka?

Problemet är att jag tror annanasjuicen gör som citrusfrukter, grejjsar till keson. Men testa vettja, använd välhackade saker med mkt juice.
Citera
2006-06-15, 22:48
Medlem
wääuus avatar
På mackan:
- endast keso
- keso, avoccado, tomat, salt
- keso, dijonsenap (savning), kapris

På pannkakor!
keso på en vanlig pannkaka, med endast en liten nypa extra socker på, är nåt av det underbaraste som finns!
min bror brukar äta keso + sylt på pannkakor, själv kör jag litelite socker
Citera
2006-06-15, 22:59
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
På pannkakor!
keso på en vanlig pannkaka, med endast en liten nypa extra socker på, är nåt av det underbaraste som finns!
min bror brukar äta keso + sylt på pannkakor, själv kör jag litelite socker

Detta måste jag definitivt testa.
Citera
2011-02-20, 01:37
Medlem
Keso är ju en form av mjölkprodukt och jag personligen tror inte att mjölk är nyttigt, därför ställer jag mig tveksam till att keso skulle vara någon mirakelprodukt med fantastiska näringsvärden. Keso innehåller mycket laktos, laktos är ett socker. Att dricka eller äta pastöriserade produker är inte att föredra. Keso är rätt populärt bland folk som sysslar mycket med träning då det innehåller mycket protein, kommer inte ihåg vilken typ det är mest av, men det finns livsmedel som slår keso med hästlängder om det är av näringsmässiga skäll man äter det.

Sen att det är gott går ju inte att argumentera emot
Citera
2011-02-20, 08:32
Medlem
differentdayss avatar
Kaviar, som salta. Funkar fint.
Citera
2011-02-20, 09:05
Medlem
christerys avatar
Keso smakar ju ingenting. Möjligtvis blandat med gräddfil, lite knäckebröd eller vitt tunnbröd och en surströmming och lite lök. Now we are talking! Mums.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in