• 1
  • 2
2006-06-04, 15:36
Medlem
Bloodhounds avatar
Upptäckte för ett halvår sen den otroliga produkten keso. Det är inte bara förbannat gott, utan även nyttigt. En bra mix av protein, lite kolhydrat och 4% fett samt ett energinnehåll som är drygt det dubbla av lättmjölk! Därför undrar jag nu, vad gör ni för goda saker med keso? Bidrar med några av mina favoriter.

Kesomacka

Keso, tomat, skinka och lite örtsalt.
Keso, en stark cheddar samt tomat.
Keso och jordnötsmör.
Keso samt leverpastej.

Keso i soppor

En klick keso i alla soppor blir sjukt gott.

Keso på toast

En klick kall keso till den varma toasten blir sjukt värt.

Keso på kött

En klick keso på köttbiten blir gott och fräscht.

Fyll på!
Citera
2006-06-04, 16:13
Medlem
http://www.flashback.org/showthread.php?t=187732
Citera
2006-06-04, 18:19
Medlem
stRs avatar
Den här känns iofs bra mycket seriösare!

Bloodhound, testa jordnötter på keson det är också gott.
Citera
2006-06-05, 01:44
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul
http://www.flashback.org/showthread.php?t=187732

Tja, sökte faktiskt innan jag skrev och lyckades konstatera att den hade både tveksam rubrik och handlade mest om DD:s kärlek till keso. Däremot råkade jag missa att sista inlägg faktiskt var för en vecka sen, så jag får väl skämmas lite.
Citera
2006-06-05, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
En bra mix av protein, lite kolhydrat och 4% fett samt ett energinnehåll som är drygt det dubbla av lättmjölk!

Eh va, skulle det vara nan slags jamforelse?
Citera
2006-06-05, 02:25
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybariten
Eh va, skulle det vara nan slags jamforelse?

Ja precis, förstod du inte det?
Citera
2006-06-05, 10:27
Medlem
frankensteins avatar
Om man nu tar keso på en smörgås, hur mycket bör man då ta för att inte överstiga en "kniv" smör? Om jag tar en tesked keso på mackan så känns det som att jag får mer onyttigheter i mig än om jag tar smör på den, vilket är värst?
Citera
2006-06-05, 11:19
Medlem
mkggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Om man nu tar keso på en smörgås, hur mycket bör man då ta för att inte överstiga en "kniv" smör? Om jag tar en tesked keso på mackan så känns det som att jag får mer onyttigheter i mig än om jag tar smör på den, vilket är värst?
Du ska förstås ta precis så mycket keso att det inte droppar och gör smörgåsen besvärlig att äta utan bestick. Tar du för lite, blir mackan torr och tråkig, och det gör ju ingen människa glad. Keso innehåller inte särskilt mycket onyttigheter, så förse dig ordentligt!

För övrigt är keso med Kalles kaviar en höjdare på mjukt bröd, förslagsvis fullkornsbröd som har lite smak i sig!
Citera
2006-06-05, 14:43
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mkgga
Du ska förstås ta precis så mycket keso att det inte droppar och gör smörgåsen besvärlig att äta utan bestick. Tar du för lite, blir mackan torr och tråkig, och det gör ju ingen människa glad. Keso innehåller inte särskilt mycket onyttigheter, så förse dig ordentligt!

För övrigt är keso med Kalles kaviar en höjdare på mjukt bröd, förslagsvis fullkornsbröd som har lite smak i sig!

Vad lycklig du gör mig! Jag har alltid trott att keso är en nyttighet i små, tråkiga mängder. Nu ska här frossas!
Citera
2006-06-06, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Ja precis, förstod du inte det?

Så lättmjölk är känt för att innehålla mycket energi?
Citera
2006-06-06, 23:56
Medlem
d_hs avatar
Din klasskompis brukar äta det med kiwi- eller bananskivor. Naturell keso då givetvis. Själv äter jag lökkeso på hårdbröd med skinka och paprika.
Citera
2006-06-07, 15:10
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybariten
Så lättmjölk är känt för att innehålla mycket energi?

Nej, har någon påstått det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in