Citat:
Ursprungligen postat av
Neverhesitate
Nu verkar ju TS sambo vara ganska öppen för det hela, men jag vill ändå kommentera det här med vad en man kan ha att förlora på att vara helt öppen med att han vill se en annan man knulla hans kvinna.
Den risk som finns är att han förlorar kvinnan, för hennes attraktion för honom kan dö ut helt av avslöjandet.
Så hur viktigt det är för en att behålla sin partner och hur viktigt det är för en att leva ut den delen av sin sexualitet, bör avgöra hur öppen och rak man väljer att vara om det.
Ja, det har du så klart rätt i, men man kanske inte ska lägga fram det exakt så rakt "du, älskling, jag vill att andra män knullar dig och jag vill se på". Man bör kanske känna sig för lite vartåt det lutar, förklara varför det är något man lockas av, hur och under vilka omständigheter man kan tänka sig och samtidigt förklara att det inte är något som baseras på annat än det rent sexuella, inte någon form av brist på kärlek till henne, utan precis tvärtom.
Hos oss växte det ju fram när vi pratade sexuella fantasier. Numera träffar vi inte ensamma män, bara ensamma tjejer/kvinnor och par, men den förste "externa parten" var en man som passade bra på en fantasi som hon hade berättat om.
Givetvis är det så att långt ifrån alla män eller kvinnor finner tanken på en tredje part lockande och ännu färre förmår att förverkliga tankarna/fantasierna. Det är inget fel med det heller. Frågan TS måste ställa sig är ju förstås hur viktigt det är för honom och vad riskerna är ifall hans partner slår helt bakut. Nu verkar det ju inte vara så stor risk för det, men den finns så klart.
För egen del så tog vi steget för 23 år sedan och även om det funnits saker på vägen som man gärna undvikit så har det alltid varit vår gemensamma njutning och glädje som varit vårt fokus. Vi är nu äldre, men det ser vi mestadels som en befrielse nu när vi har all tid för oss själva för att kunna utforska våra fantasier vidare. Vi har verkligen inte ångrat det, varken hon eller jag. Kan ju säga att mest tveksam i början var nog jag och inte hon. Hon har alltid varit väldigt villig att experimentera, på i princip alla plan.