2021-09-16, 09:39
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Precis, det gäller att komma ihåg ATT det finns en risk, och det var därför jag kommenterade på din fråga till TS om vad han har att förlora på att vara öppen.
Jag förstår det.

Citat:
Just i den där fasen ”känna sig för lite vartåt det lutar” gäller det att vara lyhörd och beredd på att INTE gå vidare till att förklara varför det är något man lockas av.

Det är lätt att tänka att man borde kunna vara öppen om allt så länge man gör klart att det inte är något måste, och det är lätt att säga att den andra öppet kan berätta vad som helst utan att det kommer påverka.

Men attraktion och avtändhet är inget man viljemässigt styr över, tappar man attraktionen och blir avtänd av något den andra säger så hjälper det inte om man tankemässigt tycker att det inte borde påverka, känslorna uppstår ändå.
Helt riktigt. Vi talar om känslor nu och de är sällan kopplade till logik, i alla fall inte direkt, och att tänka igenom "värsta tänkbara scenario" och ställa mot "önskat scenario" är förstås klokt. Förhoppningsvis känner TS sin partner tillräckligt bra för att veta om detta är något han vågar sig på eller inte.

Citat:
Hur lyhörd och försiktig man bör vara när man kollar av vad den andra kan tycka om något man tänder på beror ju på hur viktigt förhållandet är för en och hur viktigt det man tänder på är för en.

Att undertrycka en stor del av sin sexualitet för att vara tillsammans med någon som inte är sexuellt kompatibel med en blir ju inte bra i längden, då är det bättre att försöka hitta någon man passar bättre med.
Så är det också, så klart.
Citera
2021-09-16, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Helt riktigt. Vi talar om känslor nu och de är sällan kopplade till logik, i alla fall inte direkt, och att tänka igenom "värsta tänkbara scenario" och ställa mot "önskat scenario" är förstås klokt. Förhoppningsvis känner TS sin partner tillräckligt bra för att veta om detta är något han vågar sig på eller inte.
Precis. Ja, när det gäller TS verkar han ju inse vikten av att lyfta frågan försiktigt och vara lyhörd, så där är ju chansen stor att det går lika bra som det gjorde för dig och din fru.

Det var din fråga där till TS: ”Vad har du att förlora på att vara öppen?” som jag ville flika in för andra som läste det att det faktiskt finns en risk att förlora partnerns attraktion på att vara öppen.

Om det bara är något man inte själv är lockad av är det ju inget större problem om båda är överens om att avstå det eller ändå prova det, men om man blir avtänd av tanken på vad partnern tänder på och förlorar attraktionen, då är det värre.
Citera
2021-09-16, 10:05
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Precis. Ja, när det gäller TS verkar han ju inse vikten av att lyfta frågan försiktigt och vara lyhörd, så där är ju chansen stor att det går lika bra som det gjorde för dig och din fru.

Det var din fråga där till TS: ”Vad har du att förlora på att vara öppen?” som jag ville flika in för andra som läste det att det faktiskt finns en risk att förlora partnerns attraktion på att vara öppen.

Om det bara är något man inte själv är lockad av är det ju inget större problem om båda är överens om att avstå det eller ändå prova det, men om man blir avtänd av tanken på vad partnern tänder på och förlorar attraktionen, då är det värre.
Du har rätt. Det var ett väl kortfattat och inte särskilt utförligt svar från mig Det borde ha utvecklats på det sätt du gjort nu.
Citera
2021-09-16, 16:13
Medlem
vill hon ha en redig FB dase så kan du be henne PM:a mig. Men gråt inte hos mej sen när hon vill ha mer
Citera
2021-09-22, 07:47
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Ja det lär vara ett komplicerat ämne att ta upp. Det är ju liksom inte en fråga om man ska resa till Rom eller Paris och till slut kanske landar i en kompromiss och väljer en helt annan stad..

Utan det är ju mer ett ”antingen eller”. Dvs antingen kanske man som person blir totalt avtänd på partnern. Eller så är man helt enkelt öppen/tänd på idén.

Ett sätt att prata om det lite försiktigt, kan ju vara att försöka luska lite i varandras fantasier. Till exempel fråga om hon har några fantasier som ni aldrig pratat om.

Till syvende och sist blir det väl en chansning, om hon inte yppar något alls om någon fantasi med flera män eller dylikt. Om hon frågar om du har någon fantasi, så kanske du kan ta upp det som en fantasi, om det känns rätt och du känner att hon är öppensinnad.

https://xhamster.com/celebrities/malin-akerman
Citera
2022-10-12, 19:36
Medlem
Monda66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kossemu
Är verkligen ingen expert på detta, men är i alla fall tjej så jag kan föreställa mig hur det skulle va om ens partner tog upp det här. Jag föreslår en utav två approach.

1. Långsamt och manipulativt. Tricket är att ta det lite i taget, så att hon hinner vänja sig vid tanken. Du kan börja med att säga att du hade en dröm där hon blev knullad av nån annan och inte kan sluta tänka på det, beskriv hur kåt du blir av tanken på att hon njuter med någon annan, och låt sedan det sjunka in ett tag. Kanske börjar hon inkorperera det i dirty talk när hon förstår att du gillar det. Sedan kan du gå vidare och faktiskt prata med henne om det, säga att du verkligen tänder på tanken, att du såklart inte vill förlora henne, men att du skulle tycka det var sexigt om du fick se henne bli knullad av någon. Gör det tydligt att du inte själv vill ha någon annan, utan att du bara tycker det är sexigt. Sondera terrängen och se om hon värmer upp till tanken att ha en trekant. Jag föreslår att du undviker termer som hotwife, och håller dig till att prata om det som en trekant till en början, fetish ord tycker jag personligen är väldigt avtändande och ord som cuck och hotwife låter som någon trashy porr-grej.

2. Bekännelse. Bestäm dig för att berätta det, sätt er ner tillsammans och bekänn din fetish och ditt förflutna, säg att du varit nervös över att berätta om detta eftersom du vet att det är udda. Det är viktigt att du gör det tydligt att du föredrar henne över ditt ex oavsett om hon gillar sånt här eller inte. Det här tillväga-gångs sättet har nog en mindre risk att få ett entusiastiskt svar från hennes sida, men å andra sidan känns det som att du så småning om måste berätta att du gjort detta med ett ex ändå, och då är det bättre att va ärlig från första början.

Två bra förslag, jag har gjort båda utan att läsa här faktiskt. I början tyckte hon det lät konstigt att jag gick igång på det. Nu kan hon fråga om ”han” får spruta i henne och eller vad jag tycker om att han kommer i hennes mun. Hon vill att jag ska berätta/beskriva för henne hur jag vill ha det. Vi har inte löpt linan ut, än, men vi pratar om att ta in en kille som får vara med henne och jag kollar på/deltar lite. Hon lät som sugen att testa två samtidigt och då behöver jag nästan vara aktiv - både en i munnen och en i fittan men även en i fittan och en i rumpan. Hon säger att det finns en första gång för allt och har kan inte testat så vet man inte om man gillar det eller inte. Klok tjej!
Citera
2022-10-18, 09:24
Medlem
RalfFarleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Hej, har en ny tjej sedan ett par år och vi har nyligen blivit sambo. Jag har under många år verkligen gått igång på att min sambo/fru har sex med andra samt att vi har trekant med en annan man (för hennes njutning) Jgg och en tidigare flickvän gjorde det regelbundet och det funkade väldigt bra. Jag tycker tiden börjar kännas mogen att ta upp detta "känsliga" ämne med min nuvarande sambo. Men jag är så klart orolig för hur hon kommer ta emot detta. Hur bör man göra för att det inte ska bli en så stor grej? Detta är en rent sexuell grej som jag tänder oerhört mycket på och det handlar inte om hur mycket eller lite jag älskar henne. Hon är det bästa som hänt mig och jag vill inte riskera att hon tycker jag är en idiot och att det gör att det blir dåligt mellan oss

mvh

Kanske bra om du tar upp sex som ämne i största allmänhet. Med vilka och hur du haft sex kanske.
Skulle det vara så att hon frågar mer om hur du kände när du lånade ut ditt ex till andra.

Träffade ett äldre par när jag var yngre och dom hade gjort så. Att dom börjat prata om varandras erfarenheter och då hade deras gamla erfarenheter fått nytt blod på äldre dar. I deras fall var det kvinnan som haft en sådan fri-relation med sin förra. Och hennes nuvarande nappade på det och på det sättet fick jag kontakt med dom via en sexannons i en porrtidning. Detta var på 90-talet.
Citera
2023-11-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Hej, har en ny tjej sedan ett par år och vi har nyligen blivit sambo. Jag har under många år verkligen gått igång på att min sambo/fru har sex med andra samt att vi har trekant med en annan man (för hennes njutning) Jgg och en tidigare flickvän gjorde det regelbundet och det funkade väldigt bra. Jag tycker tiden börjar kännas mogen att ta upp detta "känsliga" ämne med min nuvarande sambo. Men jag är så klart orolig för hur hon kommer ta emot detta. Hur bör man göra för att det inte ska bli en så stor grej? Detta är en rent sexuell grej som jag tänder oerhört mycket på och det handlar inte om hur mycket eller lite jag älskar henne. Hon är det bästa som hänt mig och jag vill inte riskera att hon tycker jag är en idiot och att det gör att det blir dåligt mellan oss

mvh
hur har det gått?
Citera
2023-11-09, 23:03
Citat:
Ursprungligen postat av Xyrks
Vissa saker är bättre att låta förbli en fantasi.

Mvh/ fd Bull
Och hur ska TS veta om det ska förbli en fantasi eller inte?
Citera
2023-11-10, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Och hur ska TS veta om det ska förbli en fantasi eller inte?

Han får helt enkelt avväga om det är värt risken att eventuellt förlora sin partner.
Citera
2023-11-10, 22:39
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Om hon inte gillar det kan hon säga nej. Svårare än så behöver det inte vara.
Citera
2023-11-10, 22:45
Medlem
flugornass avatar
Frågan ställdes 2021 undrar hur dom har det i dag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in