2021-08-18, 10:21
Medlem
Enligt tidigare post och ett instagramkonto ska en av BO eventuellt ha kopplingar till DP. Denna BO var häktad i samma ärende som AZ (Makkans lillebror) och Shacki. Kan denna koppling vara relevant tro?
Citera
2021-08-18, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Ja speciellt om det stämmer att dom lämnade FLG eller TMT/T3 och gick över till DP nyligen?
Menar du att DP ska hämnas?

Vänta.. ett nytt gäng i mina ögon TMT

FLG
HH
DP
Shottaz
TMT

Finns det flera? xD
Citera
2021-08-18, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Det här är sanningen!
Gatan är ett pyramidspel där dom flesta förlorar.
Det man ser i glamoriserande musikvideos är en illusion.
Men det är många som inte förstår det och fastnar i fantasier om social status och rikedom.
Är det värt att se sina vänner dö, så länge man får ha på sig märkeskläder och en Rolex?
Självklart inte.
Men det går ofta upp för dom här unga killarna först när de själva stirrar rakt in i mynningen och då är det försent.

Det stämmer.

Yachter, lyxbilar i alla rapvideo är hyrda, liksom "tjejerna" är prostituerade från gatan eller modeller hyrda per timme från modellagenturer. Allt är fejka.

Gängkriminella är de vanligaste sexköpare (torskar) trots massmedia försöker medla vita svenska män som bilden av en sexköpare.

Yasin rappade om sexköp av thaikvinnor, för det han fick Sveriges Radios priser.
Citera
2021-08-18, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkes21
Svensson har "knarkat" i alla år men inte blev folk nerskjutna till höger och vänster för det, de bryr sig men det hela har gått för långt för ett bra tag sedan.

Det var knappt några mord när det var mest svenskar som sålde förr, just saying.
Citera
2021-08-18, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
(...) Vem som filmat har jag tyvärr ingen som helst kunskap om, men jag sätter mina "50 cent" på att det är kvinnan jag nämnde ovan som svarande bekräftar något som sagts alldeles innan filmsnutten startade (...)
+1. Utgick jag också från, känns väldigt underligt konspiratoriskt annars, i en extremt stressig och sannolikt psykiskt krävande situation...
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
(...) Vi får hoppas att någon har mer faktainfo att tillföra i frågan, och även jag är lite fundersam över den korta "sekundsnutten". Är helt ointresserad av att frossa i blodvite, utan har enbart ett dokumentärt intresse i likhet med dig.
+1. Jo, skulle också, med liknande motivering, vilja se ev fortsättning. Men kanske någon faktiskt hade civilkurage att påpeka det lite opassande i att filma eller något... Snuttifieringen var hur som verkligen något man direkt reflekterade över... helt enkelt iögonfallande kort inspelning. De som (trots allt) ställer sig med telefonen och filmar sånt här (och dessutom lägger ut det på Internet) brukar ju inte dra sig för att stå i vägen för ambulanser och annat ovidkommande som kan störa integritet eller process... Det är ju "äkta"... Kan mao absolut finnas mer som kan sippra ut med tiden... Telefonen kan ju iofs ha beslagtagits av myndighetsperson som inte delade uppfattningen att alla har rätt att stå och filma var, när och hur länge som helst... tills batteriet tar slut.

Men, som någon var inne på, att polisen skulle ha läckt ensekundaren (och dessutom så snabbt!) ser jag som fullständigt osannolikt / uteslutet. 2021, i kölvattnet efter (bl a) sommarens frisöravrättning resp polismord i Gbg, mer så än någonsin... Att utryckande polis, på plats i direkt anslutning till ett dubbelmord, istället för att knyta upp "police line - don't cross"-band skulle tycka att det är motiverat att ta lite egentid och MMSa iväg en ensekundes gore-film... Och till vem / vad då? Sina grannar eller kompis-polis-bruschor? (Btw, näe, jag är inte polis).
Citera
2021-08-18, 11:37
Medlem
Det har varit en händelserik sommar i Tensta/Hjulsta. Undrar om dessa är sammankopplade till varandra. Speciellt de senaste händelserna innan dödsskjutningarna där man verkar ha skjutit mot varandra utan skada.

(FB) Skottlossning Tensta 6/6-21

(FB) Misstänkt skottlossning i Tensta (2021-07-10)

(FB) Skottlossning Tensta Allé, man skadad (2021-07-25)

(FB) Skottlossning i Tensta – stort polispådrag (2021-08-06)

(FB) Skottlossning i Tensta, utreds som mordförsök. (2021-08-10)

(FB) Hjulsta/Stockholm 2021-08-12: Grovt vapenbrott, fem personer gripna
Senast redigerad av TopDogg08 2021-08-18 kl. 11:43.
Citera
2021-08-18, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Vänta.. ett nytt gäng i mina ögon TMT

FLG
HH
DP
Shottaz
TMT

Finns det flera? xD
TMT är fiender med t3
Citera
2021-08-18, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rennato
TMT är fiender med t3

Vad står TMT för och t3 för`?
Citera
2021-08-18, 12:13
Medlem
forlatforatts avatar
TMT = tensta money team
Citera
2021-08-18, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rennato
TMT är fiender med t3
Är inte TMT och T3 samma gäng?
Citera
2021-08-18, 12:45
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Det har ju framkommit i tråden att det var troligen SSA (utbrytargrupp från FLG ...
FLG betyder visst Filter Lösa Grabbar (har jag läst någonstans på detta forum), på äkta orten-särskriven svenska.
Vad betyder då SSA? Snus - Sunt Alternativ?
Citera
2021-08-18, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Enligt tråden Ayye, Ghost, men även andra har nämnts såsom HH (Salman), FLG/SSA (mot DP), eller folk från andra orter som blivit blåsta.
Om det är FLG/SSAs gata så är det väl svårt for andra att åka in med elmoped och spreja där?

Det som har stått om Ayye är att en av brottsoffren tillsammans med Ghost försökte döda honom men misslyckades. Ghost och en av dödsoffren verkar ha varit vänner som har blivit fiender.

Att HH firar är inte så konstigt då de flesta gängen på andra sidan Järvafältet är deras fiender.

Brottsoffren verkar ha haft kontakt med DP’s springisar därav den kopplingen.

En av brottsoffren bodde på Glömmingegränd.

Alla dessa inblandade var förmodligen vänner som har blivit fiender, som har bytt sida eller sålt varandra. Hur många unga somalier växer inte upp just nu i dessa områden redo att ge sig in i det här spelet.

För att göra det ännu mer invecklad. Som jag har förstått är HH och DP (äldre) goda med varandra men DP’s yngre verkar ha samröre med HH’s fiender som brottsoffren i det här fallet.
Senast redigerad av TopDogg08 2021-08-18 kl. 13:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in