Citat:
Ursprungligen postat av
LeifD2
Det har cirkulerat en en-sekundersvideo på Nätet. Jag vibbar att videon från början är längre än en sekund att denna sekund bara är ett fragment. Är det någon som vet varifrån fragmentet kommer? Personen som säger "Aaa, preciz!" låter helsvensk. Svensk i Tensta, mitt i natten? Hmmm... Kan filmen ha läckt ut från någon myndighetsperson? Märkligt.
Har någon hela rullen, eller känner till något om ursprunget, så posta gärna. Jag är mest intresserad av rent dokumentära skäl att se hur Verkligheten går till.
Ett flertal personer ska ha ringt till polisen i samband med att man hörde skottlossningar. Huset innehåller e.u. hyresgäster i portarna 4-8, vilka alla kan nås ifrån denna port (nr: 4) samt från andra portar.
Även i hus mitt emot har man observerat det inträffade och minst en person har filmat med sin mobil (tidigare postat i tråden). Långt avstånd och dålig kvalitet/upplösning på den (c:a 10 sek.) filmen.
Sammantagna uppgifter (i media samt i tråden) visar på vittnen i olika fönster, samt bl.a. att en kvinna och hennes man ska ha gått fram emot platsen innan polisen anlände dit.
Rösten som säger: "Aaa Precis" är en kvinna som talar klanderfri "stockholmsvenska" utan brytning.
Det bor faktiskt en del ursprungssvenskar kvar i Tensta.
Vem som filmat har jag tyvärr ingen som helst kunskap om, men jag sätter mina "50 cent" på att det är kvinnan jag nämnde ovan som svarande bekräftar något som sagts alldeles innan filmsnutten startade.
Vi får hoppas att någon har mer faktainfo att tillföra i frågan, och även jag är lite fundersam över den korta "sekundsnutten".
Är helt ointresserad av att frossa i blodvite, utan har enbart ett dokumentärt intresse i likhet med dig.