2021-08-18, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil2021
Dem skjuter absolut inte oskyldiga. Däremot om det är någon som är hot mot deras narkotikaförsäljning kan det nog smälla.

Att skjuta vanliga människor eller ens misshandla är mycket onödigt och dåligt för business, det vet alla kriminella gäng. Om det är vad du menar med ”oskyldiga”.

vad menar du? skotta 3 oskyldiga i tensta ena dog
Citera
2021-08-18, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrob
vad menar du? skotta 3 oskyldiga i tensta ena dog

Har du tråd till händelsen?
Citera
2021-08-18, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Väldigt intressant. Analysen är spot on.

Inte nog med det, han jag känner, som jobbar och sköter sig berättade att visserligen hände det att hans kriminella kompisar hade pengar ibland, men då brände dom cash som om det inte fanns någon morgondag (vilket i vissa fall stämde) på "statusgrejer" (ofta korkade saker som märkes kläder, guldkedjor och klockor, tv-spel och skit)
Men allt som oftast hade dom skitdåligt med cash och lånade av varandra för att ha råd med hamburgare.

Hade dom sparat en buffert hade dom kanske i snitt kunnat leva drägligt, men dom är inte ekonomer av en anledning...
Citera
2021-08-18, 04:13
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitiminoritet
Just nu stor polisinsats i Stockholm på flera platser. Håller de på att plocka in gängmedlemmar angående dubbelskjutningen i Tensta i går kväll?
https://live.aftonbladet.se/supernyt...rott.YtBEJNwWF
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
https://www.expressen.se/nyheter/jus...-manniskorov-/
"En stor polisinsats pågår på flera platser i Stockholm.
Enligt uppgifter till Expressen utreder polisen ett människorov.
– Vi utreder ett grovt brott. Jag kan inte säga något mer just nu, säger Helena Boström Thomas, presstalesperson för Stockholmspolisen. "
Händelsen är helt fruktansvärd, men den kan högst sannolikt avfärdas vad gäller denna tråds händelser.
En kvinna (med utländsk etnicitet) boende på ett skyddat boende påstås att emot sin vilja ha bortförts av sin familj.
Ett kriminellt och helt vidrigt hedersrelaterat brott som, om detta stämmer, inte har någon koppling till denna tråds ämne.
Citera
2021-08-18, 04:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det hjälper ju inte egentligen. Då ägnar de sig år personrån, utpressning, stölder eller annan kriminell verksamhet istället. Man måste ta bort incitamentet att välja den kriminella banan, dvs. stoppa rekryteringen.
Snarare göra valet att bli kriminell till en väldigt jobbig och dryg sak att vara.
Citera
2021-08-18, 04:37
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Naturligvis blir det mer skjutningar. Det har ju pangats friskt i åratal i sthlm. Så ett sådant uttalande passar ju egentligen vilken dag som helst.

Det har cirkulerat en en-sekundersvideo på Nätet. Jag vibbar att videon från början är längre än en sekund att denna sekund bara är ett fragment. Är det någon som vet varifrån fragmentet kommer? Personen som säger "Aaa, preciz!" låter helsvensk. Svensk i Tensta, mitt i natten? Hmmm... Kan filmen ha läckt ut från någon myndighetsperson? Märkligt.
Har någon hela rullen, eller känner till något om ursprunget, så posta gärna. Jag är mest intresserad av rent dokumentära skäl att se hur Verkligheten går till.
Poliser som utreder, poliser läcker som såll.
Citera
2021-08-18, 05:54
Medlem
en av BO häktades för vapenbrott med shacki från dp men släpptes fri
Citera
2021-08-18, 05:57
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Det har cirkulerat en en-sekundersvideo på Nätet. Jag vibbar att videon från början är längre än en sekund att denna sekund bara är ett fragment. Är det någon som vet varifrån fragmentet kommer? Personen som säger "Aaa, preciz!" låter helsvensk. Svensk i Tensta, mitt i natten? Hmmm... Kan filmen ha läckt ut från någon myndighetsperson? Märkligt.
Har någon hela rullen, eller känner till något om ursprunget, så posta gärna. Jag är mest intresserad av rent dokumentära skäl att se hur Verkligheten går till.
Ett flertal personer ska ha ringt till polisen i samband med att man hörde skottlossningar. Huset innehåller e.u. hyresgäster i portarna 4-8, vilka alla kan nås ifrån denna port (nr: 4) samt från andra portar.
Även i hus mitt emot har man observerat det inträffade och minst en person har filmat med sin mobil (tidigare postat i tråden). Långt avstånd och dålig kvalitet/upplösning på den (c:a 10 sek.) filmen.
Sammantagna uppgifter (i media samt i tråden) visar på vittnen i olika fönster, samt bl.a. att en kvinna och hennes man ska ha gått fram emot platsen innan polisen anlände dit.
Rösten som säger: "Aaa Precis" är en kvinna som talar klanderfri "stockholmsvenska" utan brytning.
Det bor faktiskt en del ursprungssvenskar kvar i Tensta.

Vem som filmat har jag tyvärr ingen som helst kunskap om, men jag sätter mina "50 cent" på att det är kvinnan jag nämnde ovan som svarande bekräftar något som sagts alldeles innan filmsnutten startade.

Vi får hoppas att någon har mer faktainfo att tillföra i frågan, och även jag är lite fundersam över den korta "sekundsnutten".
Är helt ointresserad av att frossa i blodvite, utan har enbart ett dokumentärt intresse i likhet med dig.
Citera
2021-08-18, 06:16
Medlem
Citat:
Det hjälper ju inte egentligen. Då ägnar de sig år personrån, utpressning, stölder eller annan kriminell verksamhet istället. Man måste ta bort incitamentet att välja den kriminella banan, dvs. stoppa rekryteringen.

Knarkhandel känns liksom som det "enklaste" för dem, de kan bla få hjälp väldigt unga personer som kan frakta varor och hjälpa till med bevakning för en mycket billig penning. Knarkhandel kan man även smussla med och sköta relativt diskret. Om de skulle pyssla med tyngre och mer utåtriktade grejer som stöld och personrån skulle de dels märkas mycket mera och även ha svårare med rekryteringen. Tror jag iaf, är ingen expert.
Citera
2021-08-18, 07:14
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Poliser som utreder, poliser läcker som såll.

100% Polisen som läckt, hur tror du www.samnytt.se lyckades få tag i videon så fort? Knappast en worria som har mejlat den till de🤣
Citera
2021-08-18, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
så vilka tror ni ligger bakom detta FLG? eller HH? min teroi att dessa 2 bo fick ett uppdrag av en tredje person och skulle möta upp anstifaren för mer info om jobbet i porten det kanske förklarar skyddsvästar,handskar och maskerna? och istället lurade ansiftaren in dom i en fälla

Det har ju framkommit i tråden att det var troligen SSA (utbrytargrupp från FLG men fortfarande allierade?) som låg bakom. Minst en av dessa ska ha skjutit mot en medlem (Navy Ghost) som blev skadad i armen i Tensta Allé för ett par veckor sedan. Och nu kom hämnden.

En av brottsoffren ska för övrigt ha försökt döda Ayye tillsammans med Ghost tidigare.
Senast redigerad av TopDogg08 2021-08-18 kl. 09:35.
Citera
2021-08-18, 10:02
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Det har ju framkommit i tråden att det var troligen SSA (utbrytargrupp från FLG men fortfarande allierade?) som låg bakom. Minst en av dessa ska ha skjutit mot en medlem (Navy Ghost) som blev skadad i armen i Tensta Allé för ett par veckor sedan. Och nu kom hämnden.
En av brottsoffren ska för övrigt ha försökt döda Ayye tillsammans med Ghost tidigare.
Enligt tråden Ayye, Ghost, men även andra har nämnts såsom HH (Salman), FLG/SSA (mot DP), eller folk från andra orter som blivit blåsta.
Om det är FLG/SSAs gata så är det väl svårt for andra att åka in med elmoped och spreja där?
Senast redigerad av becko 2021-08-18 kl. 10:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in