Citat:
Ursprungligen postat av
LeBronThurman
En film var tagen ifrån ett fönster någon våning upp i ett hus lite snett mitt emot aktuell port vid Glömmingegränd 4.
Två kroppar låg stilla på marken och två grabbar i huvtröjor gick fram för att titta på offren.
Den ena tittade mer på nära håll, och gick sedan åt sidan ett par meter, böjde sig framåt och spydde (som jag upplevde det).
Jag tror att dessa två som gick därifrån endast var vittnen efter händelsen.
Filmsnutten var c:a 15 sek lång och av halvtaskig kvalitet.
Sajten som den lades upp på tog bort den snabbt, och en engelsk text informerade om att innehållet på länken bröt emot företagets policy.
Den andra filmen hade Slice aka Yonte från HH lagt upp på sin IG (de.jag.d) och var en "rap" som kunde kopplas till bl.a. vad en fiende kan råka ut för.
Den togs bort av Slice i ett senare skede.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bonda
Man ser två negrer ligga nere down for count och en tredje neger ser flugorna runt kropparna och går och spyr.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rubar
Vad får dig att förstå att AK-74 har nyttjats?
Hylsorna på plats såg ut som 9 mm. Hursomhelst finns väl inga uppgifter om vilket/vilka vapen de skjutits med?
Tyckte det såg ut som att de avrättats på närhåll, troligen då med pistol.
Citat:
Ursprungligen postat av
Walzwerk
Snubben som verkar spy på en mordplats har ju lämnat en liter DNA på backen , har lär få ha koll på sin story då man initierar allmän toppsning å frågorna kommer baserat på utfallet ........
Jag har bara sett videon på samnytt. Men ser det inte ut som att killen, han som ser ut att spy, plockar upp ett vapen från personen som ligger ner. Är det inte det han gör? Väldigt svårt att se då den som filmar skakar med kameran precis i ögonblicket han plockar upp något från marken, som jag tycker ser ut som ett automatvapen. Filmaren kanske blir rädd och viker undan från fönstret när hen ser att ett vapen plockas upp?
Är dessa två som syns på videon gärningsmännen? Ser det inte ut som att dom kommer inifrån porten och går ut? Har dom avlidna blivit skjutna så fort dom har öppnat porten? Någon som vet hur det ser ut i porten? Går det att gömma sig bakom ett hörn och överraska två som går in genom porten?
Frågan är om offren har hamnat i en fälla eller om de har blivit skjutna i ”självförsvar”?
Jag känner inte till geografin i området, men av Google Maps att döma ser brottsplatsen ganska bra ut för en gärningsman som vill försvinna snabbt. Med en elsparcykel som kör i 40-50 km/h är dom ute på järvafältet, eller en bra bit in Rinkeby, på under en minut.
Kan det tyda på att brottsplatsen är väl vald av gärningsmännen?
Edit: samnytt har nu låst artikeln med videon. Det var lättare att se det där med att spykillen ser ut att plocka upp något på den videon än den som ligger i tråden nu.