Citat:
Ursprungligen postat av
CyberVillain
Sambon lider av mensvärk och tydligen är kopparspiral inte att föredra då.
Jo, men ush. Tänk om man ångrar sig. Samt jag vete fan om jag vill opera min älskling.
Operera din "älskling"? Din sambo eller dina sädesledare?
Jag märkte inte av någon ökad mensvärk när jag hade kopparspiral. Däremot fick jag rikligare blödningar. Som en halalslakt ibland. Men det kunde jag leva med. Det näst bästa preventivmedlet jag har haft och då har jag provat de flesta. Bäst för mig är sterilisering, men det har onekligen Den slutgiltiga lösningens aura över sig. Och är man inte helt säker så ska man inte göra det, särskilt inte som kvinna.
Jag vet inte riktigt, men i modern tid finns det så många sätt att skydda sig mot oönskade graviditeter så det borde egentligen vara en ickefråga. Men för att hålla sig strikt till din TS så kan man som sagt vänja sig av med krämpajer så jag kan förstå att din sambo blivit van vid att inte få just det där snippkladdet.
Jag var utan i fem-sex år och det var till slut inte något jag tänkte på. Visst hände enskilda missöden. Men det kan man ju ordna med en tablett. Även om det är trist att behöva ta de där tabletterna om det är nu så att man vill undvika hormoner.