2021-08-30, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, vi låg som kaniner. Men kissade i regel efter varje samlag. Vi var båda över 35 när vi fick barn, båda gångerna.

Sorry - jag gillar inte att säga det, men nu börjar jag också luta åt att det i själva verket handlar om brevbäraren. Eftersom du påstår att älskogen som skapat barnen också skett kring mensperioden...
Men har du gjort faderskapstest vid en certifierat medicinskt institut med blod eller DNA, vilket jag förutsätter eftersom du är så säker på att barnen är dina, är det ju ett stängt case. Väldigt mycket skit händer där ute, jag har rent skrämmande historier om uppdagad otrohet bland vänner och bekanta. Så testa om du inte har gjort det, och nu vill veta.
Citera
2021-08-30, 15:18
Medlem
Om ni inte planerar någon utökning av familjen gör en vasektomi.
Citera
2021-08-30, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Både jag och hon gillar inte hormonpreparat. Jag har ett ex som snedtände rejält av p-piller

pessar kanske kan vara er grej?
Citera
2021-08-30, 15:22
Avstängd
Vad är det för en "P-dator"? Länk?
Citera
2021-08-31, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScrotumBoiler
Sorry - jag gillar inte att säga det, men nu börjar jag också luta åt att det i själva verket handlar om brevbäraren. Eftersom du påstår att älskogen som skapat barnen också skett kring mensperioden...
Men har du gjort faderskapstest vid en certifierat medicinskt institut med blod eller DNA, vilket jag förutsätter eftersom du är så säker på att barnen är dina, är det ju ett stängt case. Väldigt mycket skit händer där ute, jag har rent skrämmande historier om uppdagad otrohet bland vänner och bekanta. Så testa om du inte har gjort det, och nu vill veta.

Jag vet med 100% säkerhet att barnen är mina och exets. Det bär på mitt DNA och på exets DNA. Även om jag inte visste detta med 100% verifierad säkerhet, så är de alldeles alldeles för lika oss båda två för att man ens ska kunna tvivla.
Citera
2021-08-31, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2
Vad är det för en "P-dator"? Länk?

https://lady-comp.com/us/en/shop/products/pearly/
Citera
2021-08-31, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jag var utan preventivmedel i typ fem år eller så och då var det alltid finska rycket som gällde. Oavsett period på månaden. Och det är så att man vänjer sig av med krämpajer. Det betyder å andra sidan inte att sexet inte är kladdigt. Tvärtom. Någonstans ska ju sperman ta vägen liksom.

Men jag kan till viss del förstå TS:s sambo. Just snippkladdet kan man faktiskt vara utan även om oskyddat sex och krämpaj kan kännas intimt och fint.

Lever man i en fast relation och inte vill ha fler barn (eller åtminstone inte just för tillfället) så borde man nog kunna hitta en bättre lösning än kondom? Jag ska väl inte säga så mycket om den saken egentligen med tanke på att jag själv levde rejält på kanten i många år. Det kan vara svårt att hitta ett fungerande preventivmedel och finska rycket är oförsiktigt och dumt, särskilt eftersom man som kvinna inte har någon kontroll. Men det funkade för mig.

Det här med att köra "oskyddat fram till det ska sprutas" låter fett med jobbigt och omständligt. Fattar inte, avbryter man akten och tar på en kondom precis när det är som skönast? Låter som en stämningsdödare grande.

Nja, brukar väl vänta tills lite innan man verkligen vill komma. Men jo, det är ju lite av en dödare. Men köra kondom från start tycker vi nog båda är mer dödare. Blir ju spontant ibland också i köket när barnen somnat tex
Citera
2021-08-31, 16:20
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Nja, brukar väl vänta tills lite innan man verkligen vill komma. Men jo, det är ju lite av en dödare. Men köra kondom från start tycker vi nog båda är mer dödare. Blir ju spontant ibland också i köket när barnen somnat tex

Jag förstår. Och förstår till fullo att man inte vill använda hormonella preventivmedel. Det har aldrig funkat för mig.

Kopparspiral? Och är man säker på att man inte vill ha flera barn kan man ju alltid sterilisera sig.
Citera
2021-08-31, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jag förstår. Och förstår till fullo att man inte vill använda hormonella preventivmedel. Det har aldrig funkat för mig.

Kopparspiral? Och är man säker på att man inte vill ha flera barn kan man ju alltid sterilisera sig.

Sambon lider av mensvärk och tydligen är kopparspiral inte att föredra då.
Jo, men ush. Tänk om man ångrar sig. Samt jag vete fan om jag vill opera min älskling.
Citera
2021-08-31, 18:46
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Jo, men ush. Tänk om man ångrar sig. Samt jag vete fan om jag vill opera min älskling.

Är ju 80% möjlighet att binda ihop dem igen om man vill, själv har jag aldrig ångrat mig, så underbart att inte behöva tänka på riskerna längre, bara att köra fullt ut, sen får väl frugan din acceptera en avsugning om hon nu inte vill ha det i musen, kan vara skönt det med.
Citera
2021-08-31, 21:16
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:

Operera din "älskling"? Din sambo eller dina sädesledare?

Jag märkte inte av någon ökad mensvärk när jag hade kopparspiral. Däremot fick jag rikligare blödningar. Som en halalslakt ibland. Men det kunde jag leva med. Det näst bästa preventivmedlet jag har haft och då har jag provat de flesta. Bäst för mig är sterilisering, men det har onekligen Den slutgiltiga lösningens aura över sig. Och är man inte helt säker så ska man inte göra det, särskilt inte som kvinna.

Jag vet inte riktigt, men i modern tid finns det så många sätt att skydda sig mot oönskade graviditeter så det borde egentligen vara en ickefråga. Men för att hålla sig strikt till din TS så kan man som sagt vänja sig av med krämpajer så jag kan förstå att din sambo blivit van vid att inte få just det där snippkladdet.

Jag var utan i fem-sex år och det var till slut inte något jag tänkte på. Visst hände enskilda missöden. Men det kan man ju ordna med en tablett. Även om det är trist att behöva ta de där tabletterna om det är nu så att man vill undvika hormoner.
Citera
2021-09-12, 10:08
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
https://lady-comp.com/us/en/shop/products/pearly/
Men den är väldigt dyr? Är det verkligen värt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in