Jag var utan preventivmedel i typ fem år eller så och då var det alltid finska rycket som gällde. Oavsett period på månaden. Och det är så att man vänjer sig av med krämpajer. Det betyder å andra sidan inte att sexet inte är kladdigt. Tvärtom. Någonstans ska ju sperman ta vägen liksom. 
Men jag kan till viss del förstå TS:s sambo. Just snippkladdet kan man faktiskt vara utan även om oskyddat sex och krämpaj kan kännas intimt och fint. 
Lever man i en fast relation och inte vill ha fler barn (eller åtminstone inte just för tillfället) så borde man nog kunna hitta en bättre lösning än kondom? Jag ska väl inte säga så mycket om den saken egentligen med tanke på att jag själv levde rejält på kanten i många år. Det kan vara svårt att hitta ett fungerande preventivmedel och finska rycket är oförsiktigt och dumt, särskilt eftersom man som kvinna inte har någon kontroll. Men det funkade för mig. 
Det här med att köra "oskyddat fram till det ska sprutas" låter fett med jobbigt och omständligt. Fattar inte, avbryter man akten och tar på en kondom precis när det är som skönast? Låter som en stämningsdödare grande.