2021-08-13, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Brevbäraren?

Haha! Nej, det är mina och exets barn, det vet vi med säkerhet. Kan iof. även ha varit spermier kvar på dolmen sedan tidigare samlag de dagarna. Men vi tror mer på försatsen, då spermier inte överlever så värst länge utanför kroppen.
Citera
2021-08-13, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Om du tittar på dom mängder spermier som finns i en normal försats så är det så är det extremt lite. Som jag skrev tidigare så bedömds man som steril om man har har den mängden i det du kallar storsatsen. Men som sagt dom finns där så absolut finns chansen men det är på mirkalnivå det kommer vi inte ifrån.
Sen din personliga historia har du såklart rätt till men eftersom det är svårt att bevisa så tycker inte det tillför debatten något. Men om jag skulle dra en slutsats av en sådan historia så skulle jag tyvärr säga att graviditeten då beror på ett samlag som inte är med i den officiella statistiken, allså otrohet. Inget personligt mot dig, men det är vad jag hade sagt om en vän till mig hade berättat en sån historia. För det är så mycket mer sannolikt.

Jag och exet vet med säkerhet att det är våra barn. Så ingen otrohet. Och det är bara vi två som med säkerhet vet att dolmen drogs ut i tid. Varken jag eller exet känner att vi behöver bevisa något. Men kan vara viktigt ändå att informera folk om att avbrutet samlag inte är säkert om man inte kan tänka sig barn. Visst kan det ha funnits spermier kvar på dolmen sedan tidigare samlag (vi låg ganska frekvent vissa dagar) men chansen att de överlevt 1-2 timmar utanför kroppen ser jag väl som rätt låg. Då är försatsen en bättre teori.
Citera
2021-08-13, 23:31
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Vi kör oskyddat fram tills det ska sprutas. Förutom när datorn visar grönt då sprutar jag i musen

Om ni försöker skaffa barn så kan ju ett tips vara att alltid spruta inne i musen...
Citera
2021-08-13, 23:33
Medlem
radfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Vi kör en sk pdator som håller koll på menstruationscykeln och när man är fertil. Min kära sambo missar ofta att den är grön, vilket jag blir sur över. Hon förstår mig inte alls.

Jag tycker ju dessa dagar är viktiga då det är mycket skönare utan kondom, hon tycker bara det är kladdigt. Hur tänker ni?
Låter väldigt konstigt att hon "missar" säkra perioder. Halva månaden går ju ut på att vänta på säker period. Hur kan någon missa det! Har kört på säkra perioder i typ 20 år och aldrig i helvetet att jag skulle "missa" en dag när det är fritt fram! Om jag var du skulle jag ta ett snack med frugan om vad problemet verkligen är...
Citera
2021-08-13, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radfittan
Låter väldigt konstigt att hon "missar" säkra perioder. Halva månaden går ju ut på att vänta på säker period. Hur kan någon missa det! Har kört på säkra perioder i typ 20 år och aldrig i helvetet att jag skulle "missa" en dag när det är fritt fram! Om jag var du skulle jag ta ett snack med frugan om vad problemet verkligen är...

Jag vet ju varför, hon tycker det är jobbigt med kladdet. Flera timmar senare rinner det ut sperma i trosorna osv.
Citera
2021-08-14, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag har två underbara och härliga mirakel som kommit till via försats.
De mensperioder som våra barn kom till, drogs dolmen ut i god tid och storsatsen hamnade långt från vaginan. Så finns ingen annan förklaring än att båda våra två barn kom till via försats.

uhm. 1 gång är ingen gång, 2ggr däremot.... så är vi på vinna stort på lotto sannolikheter.

har du kollat så de är dina (inte för att det behöver spela någon större roll för dig)

https://pappatest.se/dna-tester/faderskapstest/
Citera
2021-08-14, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
uhm. 1 gång är ingen gång, 2ggr däremot.... så är vi på vinna stort på lotto sannolikheter.

har du kollat så de är dina (inte för att det behöver spela någon större roll för dig)

https://pappatest.se/dna-tester/faderskapstest/

Ja, givetvis vet jag med 100% säkerhet att de är mina och exets barn. Ingen stork eller brevbärare här inte!
Citera
2021-08-14, 13:45
Medlem
Citat:
Ja, givetvis vet jag med 100% säkerhet att de är mina och exets barn. Ingen stork eller brevbärare här inte!

faderskapstest mao, var rätt beslut de är långt mer ärliga än människor
Citera
2021-08-14, 15:59
Medlem
WhiteNightFlights avatar
"Säkra perioder" och avbrutet samlag är de minst säkra preventivmedlen, man måste vara gravt efterbliven för att ha missat detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
You are a week sperm

Inga spermier överlever en vecka utanför kroppen.
Citera
2021-08-16, 08:56
Medlem
empoisonnes avatar
Jag var utan preventivmedel i typ fem år eller så och då var det alltid finska rycket som gällde. Oavsett period på månaden. Och det är så att man vänjer sig av med krämpajer. Det betyder å andra sidan inte att sexet inte är kladdigt. Tvärtom. Någonstans ska ju sperman ta vägen liksom.

Men jag kan till viss del förstå TS:s sambo. Just snippkladdet kan man faktiskt vara utan även om oskyddat sex och krämpaj kan kännas intimt och fint.

Lever man i en fast relation och inte vill ha fler barn (eller åtminstone inte just för tillfället) så borde man nog kunna hitta en bättre lösning än kondom? Jag ska väl inte säga så mycket om den saken egentligen med tanke på att jag själv levde rejält på kanten i många år. Det kan vara svårt att hitta ett fungerande preventivmedel och finska rycket är oförsiktigt och dumt, särskilt eftersom man som kvinna inte har någon kontroll. Men det funkade för mig.

Det här med att köra "oskyddat fram till det ska sprutas" låter fett med jobbigt och omständligt. Fattar inte, avbryter man akten och tar på en kondom precis när det är som skönast? Låter som en stämningsdödare grande.
Citera
2021-08-17, 09:49
Medlem
Citat:
Jag och exet vet med säkerhet att det är våra barn. Så ingen otrohet. Och det är bara vi två som med säkerhet vet att dolmen drogs ut i tid. Varken jag eller exet känner att vi behöver bevisa något. Men kan vara viktigt ändå att informera folk om att avbrutet samlag inte är säkert om man inte kan tänka sig barn. Visst kan det ha funnits spermier kvar på dolmen sedan tidigare samlag (vi låg ganska frekvent vissa dagar) men chansen att de överlevt 1-2 timmar utanför kroppen ser jag väl som rätt låg. Då är försatsen en bättre teori.

Ni har inte nyttjat metoden på ett korrekt sätt. För att metoden ska nå en relativt hög säkerhet - dvs samma som strikt använd kondom, får mannen ej sticka in penis i vulvan under 12 timmar efter en utlösning.

En laddning funktionsdugliga spermier kan annars finnas kvar i urinröret efter en tidigare utlösning. Exakt hur länge är inte väl studerat vad jag vet, men två timmar absolut. Att pissa efter samlag spolar också ut spermier och minskar risken men det är inte lika bra som att dessutom vänta.

Sådana inkorrekt utförda avbrutna samlag + lite yngre kvinna som är rätt så fertil, <35, så är det plötsligt inte mirakelosannolikt längre att dina barn blivit till. Behöver ej vara brevbäraren eller elektrikern som någon föreslog.
Citera
2021-08-21, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScrotumBoiler
Ni har inte nyttjat metoden på ett korrekt sätt. För att metoden ska nå en relativt hög säkerhet - dvs samma som strikt använd kondom, får mannen ej sticka in penis i vulvan under 12 timmar efter en utlösning.

En laddning funktionsdugliga spermier kan annars finnas kvar i urinröret efter en tidigare utlösning. Exakt hur länge är inte väl studerat vad jag vet, men två timmar absolut. Att pissa efter samlag spolar också ut spermier och minskar risken men det är inte lika bra som att dessutom vänta.

Sådana inkorrekt utförda avbrutna samlag + lite yngre kvinna som är rätt så fertil, <35, så är det plötsligt inte mirakelosannolikt längre att dina barn blivit till. Behöver ej vara brevbäraren eller elektrikern som någon föreslog.

Ja, vi låg som kaniner. Men kissade i regel efter varje samlag. Vi var båda över 35 när vi fick barn, båda gångerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in