Citat:
Ursprungligen postat av
Carnill
Fast för mig så är en älskare/älskarinna någon man har vid sidan om när man har ett förhållande med en annan. Som man är otrogen med alltså.
KK för mig är en person man träffar som singel och som man enbart har sex med.
Ja, kanske det.
Beslutade mig faktiskt att slå upp termerna nu för en specifik beskrivning och det verkar som att vi båda har rätt på sitt sätt:
Citat:
En man som har en utomäktenskaplig relation med en annan (gift) man eller kvinna kallas älskare, men älskare kan också syfta på vilken man som helst i sexuellt avseende.
En kvinna som har en utomäktenskaplig relation med en annan (gift) kvinna eller man kallas älskarinna, men älskarinna kan också syfta på vilken kvinna som helst i sexuellt avseende.
(...)
En term om relationen enbart handlar om sex och inga känslor är inblandade är knullkompis, ofta förkortat KK.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Utom...e#Definitioner
Stycket ger dig rätt i att det förklarar att älskare/älskarinna åsyftar en man/kvinna som har en utomäktenskaplig relation med någon, samt i att "KK" åsyftar en partner som man träffar i strikt sexuellt syfte, men beskrivningen påpekar samtidigt att älskare/älskarinna
även kan åsyfta "vilken man/kvinna som helst i sexuellt avseende", så tydligen hade vi alltså båda rätt, då.