2021-08-13, 18:11
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredZeppelin
Ok, jag går lite assburger på det här.. (men att gå in på vad "älskar" är vore over-the-top).
När du säger "delar sitt liv med varandra" - antar jag att du menar t ex ekonomiskt. Man flyttar ihop och betalar räkningar tillsammans. (Särbo är något som kan funka en kort tid, men inte i längden)

Sen menar jag att kvinnor inte kan ha sex utan känslor. Inte bra sex i alla fall.

hehe gillar den där, "inte bra sex iaf"... Håller helt med om det =) <3

Men ja ekonomiskt är ett exempel. Det kan såklart se ut på olika sätt =) vissa kanske bor i djungeln helt utan pengar tex
Citera
2021-08-13, 18:19
Medlem
note-its avatar
Du har helt fel. Man är inte kompisar, man bara ligger med varandra. Så det är exakt samma som ett Booty Call.
Citera
2021-08-13, 18:19
Medlem
vadsadusadus avatar
KK för mig är nån man träffar mer eller mindre regelbundet med syftet att ha sex utan att vilja bli ett par med kärleks-känslor.
Citera
2021-08-13, 18:20
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
(Särbo är något som kan funka en kort tid, men inte i längden)

Där har vi verkligen inte samma åsikt. 10 år som särbos har gjort att vi har kunnat hålla ihop!
Citera
2021-08-13, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Fast för mig så är en älskare/älskarinna någon man har vid sidan om när man har ett förhållande med en annan. Som man är otrogen med alltså.

KK för mig är en person man träffar som singel och som man enbart har sex med.

Ja, kanske det.

Beslutade mig faktiskt att slå upp termerna nu för en specifik beskrivning och det verkar som att vi båda har rätt på sitt sätt:
Citat:
En man som har en utomäktenskaplig relation med en annan (gift) man eller kvinna kallas älskare, men älskare kan också syfta på vilken man som helst i sexuellt avseende.

En kvinna som har en utomäktenskaplig relation med en annan (gift) kvinna eller man kallas älskarinna, men älskarinna kan också syfta på vilken kvinna som helst i sexuellt avseende.

(...)

En term om relationen enbart handlar om sex och inga känslor är inblandade är knullkompis, ofta förkortat KK.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Utom...e#Definitioner

Stycket ger dig rätt i att det förklarar att älskare/älskarinna åsyftar en man/kvinna som har en utomäktenskaplig relation med någon, samt i att "KK" åsyftar en partner som man träffar i strikt sexuellt syfte, men beskrivningen påpekar samtidigt att älskare/älskarinna även kan åsyfta "vilken man/kvinna som helst i sexuellt avseende", så tydligen hade vi alltså båda rätt, då.
Citera
2021-08-13, 18:35
Medlem
Prettylittleheads avatar
Citat:
Vad exakt är en KK?

Men finns det någon som kan definiera exakt vad en KK är? Nåt jag hört är att det är "kompisar som har sex". Men i så fall, vad sklijer det från ett helt vanligt sexuellt förhållande. Partnerna är ju vänner då också!

Det närmaste jag kommit är att KK helt enkelt är fejk! Det finns inget sånt. Det är ett särboförhållande med sex.

Det som skiljer en kk och en särbo åt, är att man enbart har sex med sin kk. Inget annat, bara knullar. Fungerar utmärkt så länge båda är med på noterna.
Citera
2021-08-13, 18:50
Medlem
exoticspices avatar
Att vara en KK är att man ska försöka stänga av känslorna och bara njuta av stunden.

Man måste veta vad man vill med ett sådant förhållande, spelreglerna för att inte få sitt hjärta krossat. Om den ena bara vill ha sex och den andra mer, blir det bara destruktivt och kommer aldrig att fungera, då är det bättre att avsluta. Hellre fri än ledsen.
Citera
2021-08-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomchakalaka
Du kan inte ha sex utan känslor. Projicera inte det på kvinnor.

Grejen är att jag som man kan det. För oss behovet av sex ungefär som att vara superpissnödig.
Feminismen har lärt dig att det är samma sak för kvinnor - men det är inte så det är kopplat i huvudet.
Det enda skälet till att du överhuvudtaget kan ha "fri sex" är pga preventivmedel. Som kom på 60-talet,

På riktigt - visst känns det lite tomt när din "KK" sticker iväg och låter dig sova själv?
Citera
2021-08-13, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prettylittlehead
Det som skiljer en kk och en särbo åt, är att man enbart har sex med sin kk. Inget annat, bara knullar. Fungerar utmärkt så länge båda är med på noterna.

Du gillarju din KK. Så är skillnaden bara att ni inte delar på räkningarna?
Citera
2021-08-13, 19:15
Medlem
Gratis-horor....
Citera
2021-08-13, 19:15
Medlem
Citat:
Grejen är att jag som man kan det. För oss behovet av sex ungefär som att vara superpissnödig.
Feminismen har lärt dig att det är samma sak för kvinnor - men det är inte så det är kopplat i huvudet.
Det enda skälet till att du överhuvudtaget kan ha "fri sex" är pga preventivmedel. Som kom på 60-talet,

På riktigt - visst känns det lite tomt när din "KK" sticker iväg och låter dig sova själv?
Verkligen inte ett dugg ensamt. Har man en KK så knullar man och inget mer.
Citera
2021-08-13, 19:17
Medlem
Man träffar och har sex med en person då och då utan att vara i ett officiellt förhållande med denne. Om någon frågar så är man singel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in