• 1
  • 2
2021-08-13, 17:40
Medlem
Vad exakt är en KK?

Alltså, jag känner till kompisförhållanden, <LBTG++>sexuella förhållanden, monogama förhållanden och polyamorösa förhållanden.
Sen finns det sambo, särbo, "och nån mer"-bo som jag inte kommer på just nu. Det finns "engångsligg" och "kvart-i-tre-ragg".

Men finns det någon som kan definiera exakt vad en KK är? Nåt jag hört är att det är "kompisar som har sex". Men i så fall, vad sklijer det från ett helt vanligt sexuellt förhållande. Partnerna är ju vänner då också!

Det närmaste jag kommit är att KK helt enkelt är fejk! Det finns inget sånt. Det är ett särboförhållande med sex.

Till sist: Finns det någon som har en Svensk översättning av "Booty Call"? (Som inte är samma sak som "Friend with Benefits".
Citera
2021-08-13, 17:45
Medlem
Mobscenes avatar
Hjärndöda zombies som ligger med varandra.
Citera
2021-08-13, 17:45
Medlem
styckets avatar
Man knullar men har inget förhållande helt enkelt
Citera
2021-08-13, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stycket

Då måste merparten svenskar vara KK!
Citera
2021-08-13, 17:48
Medlem
Alezandaars avatar
Jag skulle inte säga att det betyder "kompisar som har sex". För jag är inte kompis med mina kk. Bara för att nån myntade uttrycket knullkompis betyder det inte att man måste va kompisar. Det är bara så man säger.
Citera
2021-08-13, 17:49
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av numsehul
Då måste merparten svenskar vara KK!

Haha för alla ligger med alla menar du? Bukisar helt enkelt!

Ja man säger väl att man är kk när man har mer eller mindre regelbunden kontakt eller att man inte setts på länge men ändå kan kontakta varandra hehe
Citera
2021-08-13, 17:54
Medlem
Citat:

Det är det här jag inte fattar! Din partner kan väl klassas som "vän"?
Hur definierar du ett förhållande?
Citera
2021-08-13, 17:56
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredZeppelin
Det är det här jag inte fattar! Din partner kan väl klassas som "vän"?
Hur definierar du ett förhållande?

Vad är det du inte fattar haha? <3

Ja klart en partner bör vara ens vän annars åtminstone inte jag ansett att man är partners på riktigt.

En kk är bara en man har sex med men inte har förhållande.

Definitionen på ett förhållande behöver väl inte vara exakt så här men att man ömsesidigt älskar varandra och delar sitt liv med varandra är väl en slags definition man skulle kunna ha.

ibland händer det ju att kk's får känslor för varandra. Då kan det leda till ett förhållande.
Citera
2021-08-13, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredZeppelin
Vad exakt är en KK?

Alltså, jag känner till kompisförhållanden, <LBTG++>sexuella förhållanden, monogama förhållanden och polyamorösa förhållanden.
Sen finns det sambo, särbo, "och nån mer"-bo som jag inte kommer på just nu. Det finns "engångsligg" och "kvart-i-tre-ragg".

Men finns det någon som kan definiera exakt vad en KK är? Nåt jag hört är att det är "kompisar som har sex". Men i så fall, vad sklijer det från ett helt vanligt sexuellt förhållande. Partnerna är ju vänner då också!

Det närmaste jag kommit är att KK helt enkelt är fejk! Det finns inget sånt. Det är ett särboförhållande med sex.

Till sist: Finns det någon som har en Svensk översättning av "Booty Call"? (Som inte är samma sak som "Friend with Benefits".

Det är ett nutida dekadent uttryck för vad som tidigare kallades för älskare respektive älskarinna.
Citera
2021-08-13, 18:00
Medlem
Så enligt dig så räcker det med att träffa och knulla med en person ibland för att anses ha ett förhållande?

Förhållande = någon att ha sex med. Inget annat?
Senast redigerad av bomchakalaka 2021-08-13 kl. 18:04.
Citera
2021-08-13, 18:07
Medlem
Citat:
Definitionen på ett förhållande behöver väl inte vara exakt så här men att man ömsesidigt älskar varandra och delar sitt liv med varandra är väl en slags definition man skulle kunna ha.

Ok, jag går lite assburger på det här.. (men att gå in på vad "älskar" är vore over-the-top).
När du säger "delar sitt liv med varandra" - antar jag att du menar t ex ekonomiskt. Man flyttar ihop och betalar räkningar tillsammans. (Särbo är något som kan funka en kort tid, men inte i längden)

Sen menar jag att kvinnor inte kan ha sex utan känslor. Inte bra sex i alla fall.
Citera
2021-08-13, 18:09
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Det är ett nutida dekadent uttryck för vad som tidigare kallades för älskare respektive älskarinna.

Fast för mig så är en älskare/älskarinna någon man har vid sidan om när man har ett förhållande med en annan. Som man är otrogen med alltså.

KK för mig är en person man träffar som singel och som man enbart har sex med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in