2021-08-17, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Hört flera på jobbet som sagt att bekanta som var så trygga efter vaccin gått o dött, konstigt inte de uppmärksamas mer. Blev helt plötsligt bara taliban i media!?

Visst är det märkligt...På tal om det. Under samma tid som Talibanerna gjorde sitt övertagande utan att mörda någon, mördade negrer i USA 12 st människor.
Citera
2021-08-17, 19:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Du vet inte hur videos fungerar på internet? Var man laddar upp den spelar knappast någon roll och annars är det ju från folk personliga facebook eller twitter och liknande så vet inte ens vad du försöker förneka längre? Jag förstår säkerhetsdatablad för att det är något jag måste ha för att få fortsätta göra det jag gör. Dom kommer ju från läkemedelsbolagen själva så du förnekar ju precis allt bara likt ett trotsigt barn men logik och sunt förnuft har du totalt kastat ut och det är antagligen för att du är en så himla rädd liten människa.

Ja det går hemskt bra för dig idag med.... Storhetsvansinne hjälper knappast varken din trovärdighet här eller bilden du har här. Du är en komplett okunnig jävla pajas oavsett ämne. Att utbildning är det enda du har att vara stolt över är sorgligt men du måste förstå att du och jag har väldigt olika måttstockar för framgång. Du kanske också kan driva ett företag nån gång om du skärper till dig och slutar vara ett får som tror på precis allt som makten, media och big pharma matar dig med.

Var det därför du fick klippa bort det mesta och inte svarade på något? Du kan ju bara sätta dig och googla på när första kvinnorna i UK fick vaccinet. Sen kollar du på datumen i din länk igen och sedan kollar du när studien skulle vara klar. Om du inte förstår vad jag menar när jag säger att du inte kan ha en studie som börjar i februari samtidigt som du vacciner gravida kvinnor i februari eller kanske mars så finns det inget hopp för dig. Du länkar liksom saker men förstår inte vad som skrivs, en nyttig jävla idiot.

Men gå ut kolla själv då, bitchtutakemisten. Majoriteten av den vuxna befolkningen i detta land har tagit båda doserna. Gå ut och kolla om folk är magnetiska. Att en läskunnig person har gått på detta. Meeen, du tror ju även att jorden är platt, så vem är förvånad. Det finns liksom inga gränser för vad du kan få för ideer.
Citera
2021-08-17, 19:47
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Ja så är det. Folk dör. Även förr.
Vi lever vidare. Hade det varit kaos då blir det sprutor såklart. Men inte detta vi har nu.

Restriktioner följer jag. Trist men så är det.
Fast smått kaos är det ju? Bortse från dödsfall då också.
Folk förlorar jobb, vi får fortfarande inte göra vad vi vill.
Nog för att vi har det jävligt bra ändå, så kan det ju bli bättre? Varför inte satsa på att försöka återgå till det normala?

Att följa restriktoner är ju bra. Men vill du göra det i..typ fem år till?
Citera
2021-08-17, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KentOstskog
Tillbaka till en av huvudfrågorna från TS.

Jag tycker.
Inget vaccin =
Stopp på resturant
Stopp på bar
Stopp på teater
Stopp på flygplats
Stopp inresa EU-land
Osv.

Saker som inte är mänskliga rättigheter där man kan smitta andra.

Man har ett fritt val att vaccinera eller inte, men om man inte gör det får det vissa konsekvenser.
Precis som allt annat här i livet.

Absolut! Men det konsekvenserna bör vara baserade på fakta. Det hade varit lite mer klädsamt och passande åtgärder om vi hade ett virus med dödlighet på 15-20% och ett neutraliserande vaccin som hindrade smittspridningen. I de läget kanske staten hade kunnat göra detta på sina institutioner. Nu äger ju inte staten så mycket av det i dina exempel, så då hade de nog först få försöka ändra på grundlagen. Du förstår väl att en ovaccinerad är helt ofarlig om denne är en hänsynsfull individ, håller avstånd osv? Medan en vaccinerad halvfull idiot på charter är ett hycklande får som kan vara en superspredder. Av ett för de allra flesta ganska ofarligt förkylningsvirus förvisso då.

Med enklare ord. I verkligheten betyder beteende betydligt mer än detta vaccin, som inte hindrar smittspridning, eller att du blir infekterad. Det syns tydligt ute i verkligheten att många tror det. Då är man alltså väldigt oinformerad, samtidigt som man har signalerat om hur duktig och lydig man är.

Fascinerande hur lite det krävs för att en del ska bli auktoritets-törstande, ej tänkande individer. Vad krävs det för att vi ska sy upp lite fina tyg-stjärnor att sätta på de som inte tagit detta vaccin, som aldrig varit tänkt att hindra infrektion? 1% dödlighet? 2%?
Citera
2021-08-17, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johio
Aa som jag hela tiden trott vaccinerna fungerar inte tillräckligt bra helt enkelt och boosters är inte en lösning, dax att tänka om lite hur veta jag inte men en varning därifrån ska nog våra experter lyssna på, Israel ligger före oss. Vaccinerna skyddar mot allvarlig sjukdom de minskar inte smittspridningen tvörtom de vaccinerade är snarare de som sprider smittan då de tror de är odödliga. Sluta res hit ich dit nu och håll avstånd tack det här viruset är inte klart på långa vägar.

Där ligger det stora problemet, regimedia bedriver propaganda om Covid-19 och springer de globalistiska läkemedelsbolagens ärenden.

Vaccin skyddar INTE mot att sprida smitta vidare, när kan idioten Tegnell och FHM gå ut och berätta det för alla idioterna som tagit gift vaccinen och tror de "inte" kan få Covid-19?

Vaccin ger endast skydd mot inte bli allvarligt sjuk i Covid-19, vaccinerade smittar fortfarande andra. Kolla på judestaten Israel.
Citera
2021-08-17, 20:04
Medlem
De fem procent som är de coolaste, snyggaste och smartaste, uppenbarligen.
Citera
2021-08-17, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KentOstskog
Tillbaka till en av huvudfrågorna från TS.

Jag tycker.
Inget vaccin =
Stopp på resturant
Stopp på bar
Stopp på teater
Stopp på flygplats
Stopp inresa EU-land
Osv.

Saker som inte är mänskliga rättigheter där man kan smitta andra.

Man har ett fritt val att vaccinera eller inte, men om man inte gör det får det vissa konsekvenser.
Precis som allt annat här i livet.

Du vet ingenting om framtida biverkningar om vaccinen, du är medveten om att biverkningar brukar visa sig flera år efter tagit vaccin?

Ta du vaccin och bli ett "försöksdjur", vi andra smarta väntar och se om det blir som med svininfluensa bluffen där hundratals/tusentals människor i Sverige fick sina liv förstörda av vaccinet som var fullt med dödliga tungmetallen kvicksilver.
Citera
2021-08-17, 20:36
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men gå ut kolla själv då, bitchtutakemisten. Majoriteten av den vuxna befolkningen i detta land har tagit båda doserna. Gå ut och kolla om folk är magnetiska. Att en läskunnig person har gått på detta. Meeen, du tror ju även att jorden är platt, så vem är förvånad. Det finns liksom inga gränser för vad du kan få för ideer.

Jag har sett tillräckligt, det räcker med magnetism för mig och umgås inte med vaccinerande och tänker inte börja heller och igen då så är ju detta ert problem och inte vårt. Är du blind för övrigt? Först förstår du inte videos och nu skriver du läskunnig om att kolla videos, märkligt beteende ännu en gång. "Tro" har dessutom aldrig något med saken att göra så nu projicerar du bara.
Citera
2021-08-17, 20:58
Medlem
Kan gissa på att de som väljer att inte vaccinera sig baserar beslutet på antingen a) haft Covid19 redan (”var inte så farligt”) b) ev. biverkningar och
c) massimmunitet bland befolkningen, dvs skyddsbarriärer runt dom själva.
Citera
2021-08-17, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Där ligger det stora problemet, regimedia bedriver propaganda om Covid-19 och springer de globalistiska läkemedelsbolagens ärenden.

Vaccin skyddar INTE mot att sprida smitta vidare, när kan idioten Tegnell och FHM gå ut och berätta det för alla idioterna som tagit gift vaccinen och tror de "inte" kan få Covid-19?

Vaccin ger endast skydd mot inte bli allvarligt sjuk i Covid-19, vaccinerade smittar fortfarande andra. Kolla på judestaten Israel.

Fel som vanligt. Vaccin minskar risken att bli smittad och osmittade personer smittar inte andra. Var det svårt att förstå?
Citera
2021-08-18, 00:22
Medlem
Det mest intressanta som framkommit under ”pandemin” är hur djupt rotad fascismen är hos människan. Vi ser ju här hur tillsynes vanliga människor vill påtvinga en minoritet begränsningar och ta ifrån deras grundläggande fri- och rättigheter. Yttrandefriheten är även den redan kraftigt begränsad. Det var inte särskilt svårt att få denna majoritet att börja marschera likt nazister/stalinister. När man väl slagit in på den banan, ja då jävlar får ni hålla i er för det stannar inte bara vid vaccinerad eller inte vaccinerad. Sen undrar folk hur vanliga tyskar kunde bli nazister. Ja men gissa?

Det är inte viruset man ska vara rädd för, det är vad människorna hittar på. Medicinsk apartheid och totalitära övergrepp mot en minoritet förespråkas.
Citera
2021-08-18, 00:27
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Det mest intressanta som framkommit under ”pandemin” är hur djupt rotad fascismen är hos människan. Vi ser ju här hur tillsynes vanliga människor vill påtvinga en minoritet begränsningar och ta ifrån deras grundläggande fri- och rättigheter. Yttrandefriheten är även den redan kraftigt begränsad. Det var inte särskilt svårt att få denna majoritet att börja marschera likt nazister/stalinister. När man väl slagit in på den banan, ja då jävlar får ni hålla i er för det stannar inte bara vid vaccinerad eller inte vaccinerad. Sen undrar folk hur vanliga tyskar kunde bli nazister. Ja men gissa?

Det är inte viruset man ska vara rädd för, det är vad människorna hittar på. Medicinsk apartheid och totalitära övergrepp mot en minoritet förespråkas.

Så sant. Så sant
Vad händer nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in