Citat:
Ursprungligen postat av
löl
Nu överdriver du lite tycker jag.
Så farligt är det inte. Att äldre och svaga dör är inget nytt.
Helt enligt modernaturs lagar.
Ovant för en del, där Lets dance och Bingolotto visas, samt annat skit som får en att känna sig trygg.
Plötsligt kommer det en fluga och då är domedagen här.
Det finns vissa människor som vill få det lilla att se värre ut. Jag pekar inte på dig.
Men det brukar finnas underliggande psykiska problem bakom dessa som ska hela tiden säga att det är hemskt osv.
De nojjar ofta över det minsta, har bassilskräck, ångest, tvångstankar etc.
Här på FB håller många av dessa hus och vill ha bekräftelse.
Jag kan förstå att vissa får ångest över döden och att det har hänt något anorlunda. Men vi går inte under. Det är en liten korrigering bara.
Låt de som ska ta vaccin ta det. Som äldre och riskgrupp.
Resten ska överhuvudtaget inte röra någon som kroppen kan ta hand om.
Vi kommer att få större problem än detta när virus blir resistent mot vaccin. Det kommer garanterat att hända.
Vi ser det på penecilin och antibiotika. Och säg inte att det är inte samma sak.
Mitt råd är.
Träna mer, sov bättre och ät rätt mat samt ta C ch D vitaminer. Resten sköter sig själv bra.
Låt sedan livet fortsätta =)
Peace
Faaast folk dör ju? Det är ju ganska svart på vitt. Folk blir rejält sjuka, oavsett ålder, vad man äter och hur mycket man tränar.
Viruset slår ju lite hux flux på människor, det är ju det som är problemet med viruset.
Jag själv har inte varit orolig över att få det eller så. Har noll dödsångest.
Men att vaccinera sig var ju självklart.
Ju fler som vaccinerar sig ju snabbare kan vi återgå till det normala, det är hyfsat enkel matematik.
Om vi tar bort sjukdomens konsekvenser på kroppen från samtalet och går in på sjukdomens konsekvenser för samhället i stort istället, bör du ju åtminstone överväga att vaccinera dig.
Bara för att du och en massa andra inte vaccinerar sig (dvs dom som inte vaccinerar sig av fri vilja) så kommer antalet fall att öka igen, detta innebär fler restriktioner, oavsett vad du känner är rätt så kommer det bli så.
Restauranger får sämre öppettider/stänga igen, resor kommer lysa med sin frånvaro, att gå på konserter/sport kommer återigen inte att gå.
Vill du verkligen ha det så igen?
Nu har vi ju ett ganska bra läge att gå tillbaka till vårt liv 2019, det vore väl rätt skönt ändå? Det är väl ändå kul att röra sig rätt fritt och att kunna resa var man vill tex? Bryr du dig inte om dig själv på så vis? Att liksom unna sig sånt?
Du kanske inte bryr dig om sånt. Du kanske struntar i att lokala restaurangen måste stänga igen pga restriktioner.
Då får det väl vara så.
Men det är trist att sitta hemma ett år till.
Det är trist att förlora jobbet.
Oavsett vad du tror är lösningen för hur du eventuellt överlever sjukdomen utan vaccin, så gör inte myndigheterna det.
Ökar fallen, IVA-platserna och dödsfallen igen så kommer samhället börja stängas ner igen. Det är fan inte kul.