Citat:
Ursprungligen postat av
Silver.Swe.
Eftersom jag inte är outad (ännu) så vet du inte heller något om mig. Tror inte det tjänar dig väl att spekulera fritt.
Men nej, jag håller inte med dig i sak. Vägarna tillhör inte dig. Starta tidigare om mornarna.
Det handlar inte om några spekulationer.
Och nej, vägarna tillhör inte mig, vem skulle vara så egocentrisk att man tror det?
Jag tänker inte bara på mig, utan på alla de många bilister samt yrkesförare som förlorar tid bakom långsamtgående fordon.
Jag pendlar faktiskt inte själv längre, sen nåt halvår. Det hindrar inte mig från att uppleva att EPA-folket (jag vet att det i regel är A-traktor

) är ett problem på vägarna under rusningstid för många jag känner.
Jag vet inte om jag anser att de behöver förbjudas heller, men något behöver göras. Till att börja med bör det ställas mycket högre krav på att svänga åt sidan och släppa förbi en begynnande kö bakom så snart tillfälle ges. Det bör bestraffas om man inte visar sådan hänsyn i ett sånt fordon. Nummerplåt synlig bak skulle definitivt underlätta.
Tvåhjuliga fordon som är långsamtgående däremot (mopeder tex) utgör ju inte samma problem eftersom de är smala och lätta att köra om.