2023-08-02, 01:51
Medlem
Kongruensbojds avatar
Ville mest inflika att även språkligt är denna din tråd mycket bra. Jag tror många som läser här får sina fördomar raserade om vad en kroppsbyggare är för något. Fortsätt så!

Vad säger kollegorna på jobbet när du kommer in till kontoret med maffigare ”muckler” än nånsin? Någon som blir inspirerad? Misstänksam?
Citera
2023-08-03, 10:44
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Ville mest inflika att även språkligt är denna din tråd mycket bra. Jag tror många som läser här får sina fördomar raserade om vad en kroppsbyggare är för något. Fortsätt så!

Vad säger kollegorna på jobbet när du kommer in till kontoret med maffigare ”muckler” än nånsin? Någon som blir inspirerad? Misstänksam?

Stort tack för superlativen, det uppskattas!

Jag tror att jag lite kommer undan med fysiken.; smyger under radarn, liksom. Eftersom jag är rätt lång och är relativt bredaxlad. Så än så länge syns det det nog mest när jag tar av mig kläderna. Jag har fått mest credd av de tjejer som jag på senaste tiden haft sex med. Där de inte kan få nog av att lägga sina händer mot min bröstkorg eller känna på mina axlar och armar. Kanske låter lite fånigt men det är fan en underbar bekräftelse. Det är länge sedan jag var i den här formen som jag är nu.
Citera
2023-08-09, 07:24
Medlem
IvanDF2s avatar
Varit rejält sjuk ett par dagar. Därav inga uppdateringar.
Börjar återvända till livet nu. Jag ska strax sätta 100 mg Testo och 100 mg Mast i min ena, näpna lilla schinka. Skulle gjort det i söndags men har inte haft ork/motivation.
Slut på meddelandet.
//Ivan
Citera
2023-08-11, 16:07
Medlem
IvanDF2s avatar
ETT OK RYGGPASS MEN INTE MER ÄN SÅ

Jag har precis kört rygg. Men jag var inte på topp; kände av att jag varit sjuk och helt klart har jag fortfarande skiten kvar i min kropp. Det märkte jag direkt. Så jag sänkte ambitionsnivån mentalt redan i början av passet och tänkte "Gör 12 bra arbetsset, var nöjd med det och lämna sedan gymet även om passet blir kortare än 30 minuter". Vilket det blev. Sänkte även vikterna och körde lite fler repetitioner än vad jag brukar göra för ryggen.

Pulldowns i maskin med fria vikter: 120 kilo som mest (jag brukar köra på 140-160 kg).
T-bar: Körde så lågt som på 40-50 kg.
Latsdrag med V-handtag: 60-75 kg.

Hade planerat att springa i kväll. Men det stryker jag helt. Att köra ett lätt pass när man är aningens förkyld kan jag göra men löpning = Nix.

Jag känner fortfarande av att jag nu i sommar har legat på Tren A (i kombo med Testo C och deca). I den mening att jag svettas som en galning. På den där sjuka nivån att omgivningen antagligen "Han där aktar jag mig för, han har garanterat långt framskriden rabies". Däremot känner jag min inte nedstängd. Vilket jag gjorde förra sommaren. Men då slutade jag med alla oljor. Nu kör jag 100 mg Testo C och 100 mg Mast ew. Än så länge verkar det göra tricket.

I mitt ställe: Kör hårt! // Ivan
Citera
2023-08-13, 12:30
Medlem
IvanDF2s avatar
I'M BACK, WITH PECS!

Körde bröst i morse och det var tamefan ett riktigt bra pass på ca 40 minuter. Skönt att förkylningen nu helt har lämnat min kropp. Jag lade halva tiden på snedbänk i smithmaskinen med pyramid följt av dropset. De sista jävlarna tar om man vilar minimalt mellan seten. I mitt fall utgörs vilan av att jag studsar upp och plockar av viktskivor för att sedan mer eller mindre hoppas ner på bänken igen. Så här såg det ut inkl uppvärmning:

20 kg x 25
40 kg x 20
60 kg x 15
80 kg x 12
90 kg x 10
100 kg x 8
90 kg x 7
80 kg x 8
70 kg x 7
60 kg x 8
60 kg x 11 (de 3-4 repsen mer på vilja än styrka - började susa i öronen)

Sen blev det fyra set peck dec på maxvikten 65 kg, mellan 6 och 10 reps. Hade tänkt avsluta med bröstpressar i maskin med fria vikter. Men då han ett kompisgäng med 3-4 killar runt 16-17 år lägga beslag på den. De där som är lite vilsna i gymet, diskuterar hur mycket vikt de ska hänga på och vem som ska börja och så ska de köra turas om att köra och så - fuck, typ. Men, det finns en maskin för bröst med viktmagasin. Jag är inte förtjust i den. Den är svår att komma in i; jag får typ böja axlarna ur led för att sätta mig till rätta med händerna på handtagen men: Den tar bra på övre bröst. Det upptäckte jag för inte så länge sedan, när jag på ungefär samma sätt vilka välja den här maskinen som ersättningsövning. Kramade ur mig 4 bra arbetsset.

Löpningen är lättare nu efter ett par veckor utan Deca och Tren och: styrkan sitter i!
Jag kom precis hem efter en löprunda på en halvmil. Det gick ovanligt lätt och smidigt, till och med i några av de överjävliga backarna. Jag tror det beror på att deca och tren på allvar lämnar systemet. Just det: upplevde inte att jag hade tappat i styrka, ork eller motivation under dagens pass. Jag kommer så klart göra det. Speciellt nu när jag inte kör Tren. Men än så länge känns det oförskämt bra.

Nu blir det till att bara ta det lugnt. Läsa, kolla film och äta något smaskigt. Som tex en entrecote med ostgratinerad broccoli och lite pimpad bearnaisesås

Kör hårt! // Ivan
Citera
2023-08-13, 20:36
Medlem
IvanDF2s avatar
DAGENS ANDRA LÖPRUNDA OCH TANKAR PÅ EQ UNDER SENHÖSTEN

Jag har nu i ett par månader relativt ofta kört två gympass per dag. Men aldrig två löppass. Inte en enda gång i mitt liv. Men den 13 augusti 2023 skrällde det till. Hade liksom ingen ro i kroppen samtidigt som jag inte alls kände för en PW i 45-60 minuter. Så jag drog på mig löparskorna och stack ut i spåret. Det mynnade ut i det här bästa löppass så här långt. Jag har ett helt annat flås nu när jag bara ligger på 100 mg Testo C och Mast vs för ett par veckor sedan när jag snittade över 1.5 gram Testo C, Deca och Tren A i veckan. Känner mig än mer trygg i beslutet att ta det lugnt ett par veckor, kanske 2 månader. Blir sugen att återigen - när det blir dags att kliva upp - köra EQ. Sist när jag provade EQ, gjorde jag det i (medvetet) för låg dosering. Blir det EQ i mixen så måste jag upp i alla fall i säg...400 mg ew. Om jag inte minns fel. Ska fräscha upp minnet lite senare i kväll.

I morgon, om jag hinner, blir ett tidigt gympass. Har en aktivitet mellan säg 08.00-18.00 och efter blir det svårt att hinna med ett pass. Så gymet 06.00 eller inte alls.

Hur som helst, du som har ett pass nu: Kört hårt! // Ivan
Citera
2023-08-14, 08:17
Medlem
Morgon!

Blev det morgonpass?
Har du någon konkret målsättning i år?

Starkt att kombinera trenbolone med löpning när vissa andra inte ens kan knyta löparskorna pga att konditionen blir som en 120-årings haha

Har du redan funderat ut nästa cykel eller ska du ligga på lågt T en period emellan så kroppen får ut mer till nästa omgång?
Citera
2023-08-14, 15:21
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suomalainen14
Morgon!

Blev det morgonpass?
Har du någon konkret målsättning i år?

Starkt att kombinera trenbolone med löpning när vissa andra inte ens kan knyta löparskorna pga att konditionen blir som en 120-årings haha

Har du redan funderat ut nästa cykel eller ska du ligga på lågt T en period emellan så kroppen får ut mer till nästa omgång?

Nix, det sket sig. Sådär, direkt - duktigt
Men, men - det tar jag igen.

Bra liknelse, haha! Redan med deca tycker jag kardion blir jobbigare. Jag blir liksom "tung" av deca. Men att köra löprundorna med Tren var en...utmaning. Eller om man vänder på det: Helvete vilken skillnad det är att springa utan Tren i systemet. Som natt och dag.

Jag kommer fortsätta ligga på 100 mg Testo C och 100 mg Mast i alla fall 6 veckor till. Kanske blir några veckor till. Min kropp har hittills alltid varit duktig på att berätta för mig när den är redo igen. Då blir det nog - har inte riktigt bestämt mig än - Susta och EQ. Eller Testo C och Deca. Runt 1 gram ew. Eventuellt följt av en kortare vila och sedan, inför senvår och sommaren: Cutmix. Dvs Testo P, Mast
och Tren A.

Den övergripande målsättningen närmsta året är att bygga massa på kaloridunderskott. Jag vet, inte optimalt men det är görbart. För prio #1 är att komma ner lågt i fettprocent och där slutmålet är vara i mitt livs form inför Beach 2024. Även om det sker på bekostnad av muskelmassa. Mina delmål handlar primärt om att vid vissa datum ha kommit ner i en viss vikt baserat på att jag går ner 0,5-0,7 kg/vecka. Sen har jag parallella avsikter. Som tex att bli bättre på att prioritera vissa muskelgrupper/muskler, nå bättre snitthastighet/km vid löpningen.

Själv då, hur går det för dig? Har du mål för hösten och för 2024?

//Ivan
Senast redigerad av IvanDF2 2023-08-14 kl. 15:24.
Citera
2023-08-25, 23:12
Medlem
IvanDF2s avatar
UPDATE

Drygt två veckor sedan jag uppdaterade. Vilket är ovanligt lång frånvaro för att vara jag. Men jag tog en liten F161-paus eftersom jag började känna att allt jag skrev gick i repris.

Men allt rullar på. Varit lite loj sista tiden men kör minst ett gympass varje dag och springer 4-5 gånger i veckan. Tappat lite styrka (men mindre än förväntat) efter ha gått från 1,5 gram i veckan ner till 200 mg ew. Jag kommer försätta köra 100 mg Test och 100 mg Mast ett par veckor till. En fördel är att löpningen går väsentligt bättre nu när jag inte har vare sig Tren eller Deca i kroppen.

Jag har lyckats hålla formen över sommaren trots att jag fuskat lite mer än vad jag hade tänkt göra. Har rent av gått ner lite men jag tror inte det handlar om så mycket muskelmassa. En del vatten, lite fett (det sista syns i spegeln. Det där Tren-trycket man får i kroppen har dock bleknat och försvunnit. Men det var förväntat. Nu är det back on track med periodisk fasta, kaloriunderskott med minst 180 gram protein varje dag. Äter rätt ensidigt på diet. Trots att jag älskar mat och är bra på matlagning, har jag inga problem med det. Jag ser på det jag äter som bränsle, likt man tankar en bil. Det blir mycket kyckling, fisk, ägg, tonfisk, makrill och ibland rött kött. Kolhydraterna kommer från grönsaker och 50-100 gram okokt ris. Fast det går att laga fantastisk god mat under dessa förutsättningar. I mitt fall handlar det mest om enkelheten i att ha ett par standardrätter som är enkla och går snabbt att tillaga och där jag inte behöver väga ingredienserna. Eftersom jag på förhand vet macrofördelningen.

Psyket är bra och kuken står.

I dag blev det ett helt ok bröstpass. Lite kortare än vanligt och färre sätt och lite lägre vikter. Ibland är det bara en sådan dag. I morgon väntar rygg. Rygg är alltid skojsigt

Kört hårt (det ska jag göra i morgon bitti)! // Ivan
Citera
2023-08-26, 17:48
Medlem
mymyselfs avatar
En fråga till dig, hur länge håller du upp/vilar mellan kurerna?
Citera
2023-08-26, 18:47
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
En fråga till dig, hur länge håller du upp/vilar mellan kurerna?
Tidigare i snitt 8-12 veckor. Men nu kör jag HRT så länge det känns bra.
Citera
2023-08-26, 19:03
Medlem
IvanDF2s avatar
LÖRDAG OCH LÖPNING & RYGG

Sprang en dryg halvmil i morse, det gick smidigt och ledigt. Vid femtiden var det dags för rygg. Det hände en grej (fick en ny tid att passa) som gjorde att jag var tvungen att korta ner passet till ca 30 minuter. Så jag valde ut tre övningar:

Pulldows i maskin med fria vikter
T-bar
Sittande rodd

Blev nog en ca 18-20 snabba set. 4 set på de två sista. Men jag körde både pyramid och ett brutalt dropset i första övningen. Jag är fortfarande lika stark nu som för ett par veckor sedan när jag låg på 1,5 gram ew med Test/Deca/Tren. Drog en prydlig sexa med fyra 20-kilos kakor på vardera sida, dvs 160 kg.

Det roliga var att en annan kille kom samtidigt. Helt dressad i träningskläder från ett och samma varumärke. Rätt lång men lite skum frisyr, stora trapz men dåliga axlar och bröst. Han gick sådär överdrivet fånigt så det såg ut som han bar på ett kylskåp. Han började med latsdrag och i sista repset så släppte han konstant ner viktmagasinet så det smällde jäääääättehögt. I början när jag värmde upp på 40 kg brydde han sig inte om mig (omvänt hade jag inte heller gjort det), Efter 12 snabba men korrekta repetitioner gick jag snabbt bort och hämtade och hakade på ytterligare 40 kg. Ingen reaktion från Mr GASP. Men när jag utan att vila mer än det tog att haka på 40 kilo till och gjorde en 8 relativt lätt började snegla i smyg. Vilade en minut eller två och hakade återigen på 40 kg. Nu: 160 kilo. Som jag gjorde en snygg sexa på. Nu stirrade han.

Jag är inte viktkåt men sådant där njuter jag av. Skulle ljuga om jag sade annat

Go'kväll på er som ska till gymet: Kör hårt! // Ivan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in