TILLBAKA, SVAG OCH YNKLIG OCH MJUK
Tjenare alla!
Jag "försvann". Råkade ut för en trafikolycka och större delen av 2023 har varit ett helvete. Men nu äntligen ser jag ljuset i tunnelns slut. Körde precis ett lätt bröstpass. Tre olika övningar, fyra set på varje och 15 reps på myggvikter. Jag har alltid varit snudd på paranoid med att undvika att skada mig. Nu måste jag vara ännu mer försiktig.
Jag tvingades från en dag till en annan kliva av min kur. Det var liksom aldrig läge säga "Pst! Doktorn? Om du får mina nycklar, kan du kvista över hem till mig och hämta mina prepp, pumpar och kanyler?".
Men som vanligt upplevde jag inga som helst negativa effekter av att hastigt kliva av. Eller jo: Ballen står inte lika ofta. Fast det var skönt. Inte kul att vara sängliggande med en testokuk.
De närmsta 5-6 veckorna få bli någon slags gym/kost/diet-återhämtningsperiod. Successivt bygga upp styrka och rörlighet igen, promenader snarare löpning och fokus på noll alkohol (har inte druckit ens en lättöl sedan olyckan och jag kan lika gärna fortsätta med det) och bra mat. Strikt LCHF och kaloriunderskott.
Går allt som jag hoppas, kliver jag återigen på testo + mast i mitten av juni och kör till mitten av oktober. Det är i alla fall planen just nu.
I morgon blir det ett ryggpass. Jag ska försöka börja träna i gryningen. Men tack vare värk- och sömntabletter är jag galet seg varje morgon.
Kör hårt (det ska inte jag, för en gångs skull

!
/Ivan