2023-01-24, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
Tack!

Ja, den här kuren känns...stabil. Sitter just nu och laddar för ett brutalt bröstpass i gryningen. Skissar just nu på 26-30 set. Börjar osa pingvin här, visst?

//Ivan
Blir intressant att se hur det passet utformades, kör!!
Citera
2023-01-24, 15:31
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HKpenguin1
Blir intressant att se hur det passet utformades, kör!!

FECK!
Det blev bara 40% i praktiken av det som jag i går kväll skissade på i teorin. Orkeslös och snudd på dränerat mojo. Men jag fick i alla fall till 16 riktigt tunga arbetsset där jag pressade mig maximalt i fyra övningar

Peddec
Maskinpressar
Cable Cross
Snedbänk i Smithen

Med de flesta andras mått mätt hade det här passet antagligen varit deras bästa någonsin. I mina ögon var det ett (okey) misslyckande. Jaja, ett dåligt eller halvbra pass är bättre än inget pass, som Ove Rytter skulle ha sagt.

Jaja, bara på't igen. I morgon vankas ben och röv.

// Ivan
Citera
2023-01-26, 15:09
Medlem
IvanDF2s avatar
FECK I REPRIS

Av lite olika anledningar är min motivation och gnista lägre just nu än någonsin tidigare. Var inställd på att verkligen KÖTTA rygg men efter 12 arbetsset (iofs rätt bra) var jag helt, helt färdig och rent av yrslig och illamående. Jaja, det får bli så här just nu. Det handlar om en relativt kort period av mediokra pass långt under min vanliga lägstanivå. Men i det stora hela snackar vi om en fis i rymden.

Bara att knoga på, som drängen Alfred sjunger i Emil i Lönnberga.

//Alfred
Citera
2023-01-27, 10:58
Medlem
trashitss avatar
Jag vet detta kanske är en långskott men har du några tips till en kropp som är omöjlig att bygga på? Det verkar som du sitter på mkt erfarenhet.

Har en knasig sköldkörtel och överdriven ämnesomsättning vilket gör det mycket svårt att lägga på sig generellt. Jag äter minst 3 lagade mål om dagen inkl proteinpulver, kollagen, testofen och lite olika andra kosttillskott men det händer ingenting. Ska jag byta ut något, lägga till något eller bara öka dos som fan tills nått händer?
Citera
2023-01-29, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
FECK I REPRIS

Av lite olika anledningar är min motivation och gnista lägre just nu än någonsin tidigare. Var inställd på att verkligen KÖTTA rygg men efter 12 arbetsset (iofs rätt bra) var jag helt, helt färdig och rent av yrslig och illamående. Jaja, det får bli så här just nu. Det handlar om en relativt kort period av mediokra pass långt under min vanliga lägstanivå. Men i det stora hela snackar vi om en fis i rymden.

Bara att knoga på, som drängen Alfred sjunger i Emil i Lönnberga.

//Alfred
Seg uppdatering det där! Hoppas du är tillbaka på banan snart!
Citera
2023-01-31, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trashits
Jag vet detta kanske är en långskott men har du några tips till en kropp som är omöjlig att bygga på? Det verkar som du sitter på mkt erfarenhet.

Har en knasig sköldkörtel och överdriven ämnesomsättning vilket gör det mycket svårt att lägga på sig generellt. Jag äter minst 3 lagade mål om dagen inkl proteinpulver, kollagen, testofen och lite olika andra kosttillskott men det händer ingenting. Ska jag byta ut något, lägga till något eller bara öka dos som fan tills nått händer?
Testa slänga in 4 lagade mål istället, funkar inte det kör 5 osv.
3 lagade mål om dagen är väl vad de flesta deffar på.
Citera
2023-02-15, 15:58
Medlem
Stor-steffes avatar
Hallååå Ivan! 😁
Längesen nu.. jag brukar kika in i rapporten ibland o läsa några inlägg då o då. Men jag har varit rätt off ett tag.

Skönt att vinter helvetet snart är slut iaf och lite ljusare tider på gång.
Har du några intressanta nya prepp på gång under vår och sommaren? Inget mer Tren? Minns att du inte ville det mer pga svettningarna o bruden vilket är förståeligt 😜
Hoppas du mår bra iaf och jag ska försöka va lite mer på Online nu så vi hörs nog snart 😁

Mvh
Citera
2023-02-27, 23:30
Medlem
Tjena hör av 0722535423 Jag har mina pengar hos dig!
Vill du ge det till mig efter denna skitperioden?
Citera
2023-05-04, 13:44
Medlem
IvanDF2s avatar
TILLBAKA, SVAG OCH YNKLIG OCH MJUK

Tjenare alla!

Jag "försvann". Råkade ut för en trafikolycka och större delen av 2023 har varit ett helvete. Men nu äntligen ser jag ljuset i tunnelns slut. Körde precis ett lätt bröstpass. Tre olika övningar, fyra set på varje och 15 reps på myggvikter. Jag har alltid varit snudd på paranoid med att undvika att skada mig. Nu måste jag vara ännu mer försiktig.

Jag tvingades från en dag till en annan kliva av min kur. Det var liksom aldrig läge säga "Pst! Doktorn? Om du får mina nycklar, kan du kvista över hem till mig och hämta mina prepp, pumpar och kanyler?".

Men som vanligt upplevde jag inga som helst negativa effekter av att hastigt kliva av. Eller jo: Ballen står inte lika ofta. Fast det var skönt. Inte kul att vara sängliggande med en testokuk.

De närmsta 5-6 veckorna få bli någon slags gym/kost/diet-återhämtningsperiod. Successivt bygga upp styrka och rörlighet igen, promenader snarare löpning och fokus på noll alkohol (har inte druckit ens en lättöl sedan olyckan och jag kan lika gärna fortsätta med det) och bra mat. Strikt LCHF och kaloriunderskott.

Går allt som jag hoppas, kliver jag återigen på testo + mast i mitten av juni och kör till mitten av oktober. Det är i alla fall planen just nu.

I morgon blir det ett ryggpass. Jag ska försöka börja träna i gryningen. Men tack vare värk- och sömntabletter är jag galet seg varje morgon.

Kör hårt (det ska inte jag, för en gångs skull!

/Ivan
Citera
2023-05-05, 14:44
Medlem
Stor-steffes avatar
Kul att se dig igen big man 😁💪

Ibland kör man så hårt att man kraschar oavsett vad de gäller i livet.
Alla gör det…. Men inte alla tar sig upp igen.
Upp o ös nu och mosa på bara.

Här öser det som fan.. flera nya PR:s det sista och idag börjar jag med oxar igen. Helt underbart.. får nästan gråten i halsen lite när jag tänker på alla gigantiska resultat som går uppnå med denna enorma gåvan till oss byggare. Kommer köra normala doser och va en alldaglig byggare… ehhh asg Skulle inte tro det asg 😁😁😁 lets go babyyyyy 💪💪

Yeaa Buddy 😁😁😁💪💪💪

Mvh
Citera
2023-05-06, 09:54
Medlem
IvanDF2s avatar
E
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-steffe
Kul att se dig igen big man 😁💪

Ibland kör man så hårt att man kraschar oavsett vad de gäller i livet.
Alla gör det…. Men inte alla tar sig upp igen.
Upp o ös nu och mosa på bara.

Här öser det som fan.. flera nya PR:s det sista och idag börjar jag med oxar igen. Helt underbart.. får nästan gråten i halsen lite när jag tänker på alla gigantiska resultat som går uppnå med denna enorma gåvan till oss byggare. Kommer köra normala doser och va en alldaglig byggare… ehhh asg Skulle inte tro det asg 😁😁😁 lets go babyyyyy 💪💪

Yeaa Buddy 😁😁😁💪💪💪

Mvh

Big Steff!

Nu blev jag glad! Kul att du direkt tittade in

Sitter och skriver det här med grym träningsvärk i pecsen. Jag älskar den känslan! Ska man leta efter något positivt så är det att jag känner att varenda muskelfiber i varje del av bröstet är söndertrasad. Oavsett var jag på pecsen jag trycker på med ena pekfingret så gör det (härligt) ont. Jag har vilodag i dag - det är en fight att INTE ösa på som vanligt - men i morgon väntar rygg. Rygg är alltid roligt att träna.

Klart du tar det lite lugnt och är en helt normal kille...

...NOT! Haha!

Kul att höra att du slagit flera nya PB's. I vilka övningar och hur många ton lyfter du nu?

- Light weights baby!

//Ivan
Citera
2023-05-07, 20:36
Medlem
IvanDF2s avatar
SÖNDAGSKARDIO OCH ETT RYGGPASS

En rätt bra söndag, trots allt. Kom precis hem från gymet och ett snabbt ryggpass. Bara 12 set och jag körde pyramid på samtliga tre övningar och slutade stegringen på medeltungt. Kunde visserligen inte låta bli att lassa på lite i sista arbetssetet i sista övningen som var pull downs i maskin med fria vikter. Blev lite förvånad över att 120 kilo ändå var relativt lätt (nåja). Började dagen med att springa ett par kilometer i lugnt tempo. Jag ska verkligen försöka mjukstarta nu. Det sista jag vill är att dra på mig en skada eller riva upp något som äntligen har läkt.

Kosten i dag har bestått av ägg, kyckling, avokado, rökt skinka, grillad fläskkarré, grönsallad, olivolja och en näve nötter.

Mitt välmående är helt okey. Jag saknar så klart känslan av att ha den där 6:e växeln som man får av lite lena, härliga oljor. Ungefär som Bamse skulle sakna sin Dunderhonung. Men var tid har sin plats och testo och mast får vänta 4-6 veckor.

Kör hårt!

//Ivan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in