Citat:
Ursprungligen postat av
IvanDF2
FRÅGA OM BITCOIN
Ni som kan mer än jag får gärna reda ut lite frågetecken åt mig. Har tänkt lägga en beställning på Testo C och Mast. Men när jag går in där jag tidigare köpt och betalat med bitcoin är mitt konto fryst med svepande motiveringar att "...om man tex handlat på Darknet" etc. Man kan kontakta dem och fråga varför, dvs be om en motivering. Är det någon vits att göra det? Eller väcker jag ännu mer den björn som kanske har börjat vakna till? Ska jag vara orolig, rapporteras detta vidare?
Kan du/ni rekommendera en bra och enkel plattform för att köpa och betala med Bitcoins? De flesta sajter jag varit inne på, känns som typ Avanza. Jag vill bara köpa bitcoin och göra en betalning. Någon som orkar skriva en enkel instruktion hur fan jag bär mig åt? Skulle uppskattas enormt mycket!!
//Ivan
Det är för att du skickat pengarna direkt till säljaren från där du köpte bitcoinsen.
För att slippa detta och göra det hela betydigt mycket säkrare så laddar du ner en bitcoin wallet som du har lokalt på din dator. Till exempel electrum som är välbeprövad.
När du köpt dina bitcoins så för du först över dem till din lokala wallet sen för du dem vidare till säljaren.
Det går att göra det ännu säkrare men det inebär mer krångel, men en lokal wallet med ett starkt lösenord är en bra start. Fortsätter du göra som du gjort att föra över direkt till säljare som säljer olagligheter kommer du snart att få ögonen på dig.
Bitcoinsäljare har samma skyldigheter som banker så de anmäler minsta lilla.
Men köper du och för över till din egen wallet så är du fri från deras insyn för då har de inte längre något ansvar för vad du gör med stålarna.
Den här är skriven för inbitna tjackpundare så om de klarar det så gör du det
https://www.luffarn.com/bitcoin-guiden/