MITT MÅENDE SÅ HÄR LÅNGT IN I KUREN
Bra. Jag mår bra. Allt är stabilt och de enda sides jag märker av är att jag min hud lätt blossar röd på hals och bröst. Säkert i ansiktet också men där är jag så pass brun att det inte syns. Inga finnar, ingen ökad hårväxt så här långt. Men det brukar jag heller aldrig få. Vad det kommer till psyket så är det som vanligt. Jag har inte heller - någonsin - märkt av ett förändrad beteende eller att min personlighet skiftat till att tex lättare bli arg. Men jag är balanserad och samlad som person. Hade jag varit en utpräglad känslomänniska som lätt och snabbt färdas mellan lycka och ilska, hade det kanske förstärkts av oljorna. Hade jag haft starka anlag för acne, hade den säkert frodats på ett helt annat vis med steroider i kroppen. Detta är i alla fall min egen lilla teori.
Den underbara extraväxeln infann sig aldrig
Det här var den första kuren där jag
inte runt dag 20 märkte av den där sjätte växeln. Dvs när oljorna kickar in för fullt i kroppen. Trots att jag nu kör med än vad jag tidigare gjort. Jag har som mest legat på 800 mg EW, nu ligger jag på 1500 mg. Men att det har kickat in och att det är bra kvalitet på preppen råder det ingen tvekan om. Jag är väsentligt starkare liksom uthållig och mitt mojo och jävlaranamma är på en helt ny och egen nivå. Nära på varje vecka tangerar jag eller slår ett PB.
Sömnen är bra och löpningen faller på plats allt mer enkelt och självklart. Jag fortsätter äta med perfektion och jag väger alla ingredienser i alla dagens måltider. Jag fuskar inte och jag varken snusar, röker eller dricker alkohol. Allt fokus är på resan jag gör just nu.
Jag har tillfälligt lämnat upplägget med strikt LCHF
Har skiftat om lite i kostupplägget. Från strikt LCHF med högt på bra fett, relativt lågt på protein och extremt lite kolhydrater (enbart från grönsaker) till ett mer traditionellt upplägg med högt på protein (ca 200 gr/dag), medel på bra fetter och lågt på kolhydrater och fortfarande bara kolisar från grönsaker. Så här ser nya fördelningen ut:
Protein: 50%
Fett: 35%
Kolhydrater: 15% (hamnar oftast väsentligt lägre än så).
Jag mår bra också på strikt LCHF men jag tycker om variationen och känslan av att inte helt fastna i gamla hjulspår. Jag kommer garanterat köra en till sväng med LCHF men just nu gillar jag mitt nuvarande upplägg
På preppfronten intet nytt
Vad det gäller mina prepp så fortsätter jag med 300 mg testo C e3d + 300 mg deca e3d. Historiskt är det mitt basicupplägg. Dvs mixen av Testo C och Deca. Men jag tyckte
mycket om Mast + Testo C. Den kombinationen kommer jag använda när jag under hösten (okt, nov och december) cruisar. Då blir det max 250 mg varje vecka med 50/50-fördelning av Testo C och Mast.
Körde ett benpass i morse. Det var ok men inte mer. Hade oturen att krocka med ett par andra som också hade bendag. De hade en fantastisk (obehaglig) vana att konstant hinna före till min nästa planerade maskin och blockera den i 10 minuter.
Kör hårt nu! // Ivan