2023-06-20, 18:30
Medlem
IvanDF2s avatar
TISDAGENS ANDRA, KOMPLETTERANDE AXELPASS

Jag kände mig varm, slö och seg redan på väg till gymet. Det gör jag mellan varven men mitt mojo brukar alltid skifta så fort jag går in genom entrén. Men inte i dag. Dessutom var det överfullt med folk, det var varmt, det var svettigt. Men det blev på det hela ett helt ok pass baserat på 4 övningar med 4 set x 15 reps. Totalt 240 repetitioner på exakt 30 minuter.

Hade planerat att springa lite senare i kväll men jag ska låta kroppen vila. Två pass i dag får välja. Nu ska jag äta kyckling, broccoliris och sallad med fetaost och svarta oliver. Lite senare i kväll blir det Testo och Deca till dessert

Kanske skriver en uppdatering kring mitt mående lite senare.

Kör hårt i mitt ställe nu! // Ivan
Citera
2023-06-21, 13:18
Medlem
IvanDF2s avatar
MITT MÅENDE SÅ HÄR LÅNGT IN I KUREN

Bra. Jag mår bra. Allt är stabilt och de enda sides jag märker av är att jag min hud lätt blossar röd på hals och bröst. Säkert i ansiktet också men där är jag så pass brun att det inte syns. Inga finnar, ingen ökad hårväxt så här långt. Men det brukar jag heller aldrig få. Vad det kommer till psyket så är det som vanligt. Jag har inte heller - någonsin - märkt av ett förändrad beteende eller att min personlighet skiftat till att tex lättare bli arg. Men jag är balanserad och samlad som person. Hade jag varit en utpräglad känslomänniska som lätt och snabbt färdas mellan lycka och ilska, hade det kanske förstärkts av oljorna. Hade jag haft starka anlag för acne, hade den säkert frodats på ett helt annat vis med steroider i kroppen. Detta är i alla fall min egen lilla teori.

Den underbara extraväxeln infann sig aldrig
Det här var den första kuren där jag inte runt dag 20 märkte av den där sjätte växeln. Dvs när oljorna kickar in för fullt i kroppen. Trots att jag nu kör med än vad jag tidigare gjort. Jag har som mest legat på 800 mg EW, nu ligger jag på 1500 mg. Men att det har kickat in och att det är bra kvalitet på preppen råder det ingen tvekan om. Jag är väsentligt starkare liksom uthållig och mitt mojo och jävlaranamma är på en helt ny och egen nivå. Nära på varje vecka tangerar jag eller slår ett PB.

Sömnen är bra och löpningen faller på plats allt mer enkelt och självklart. Jag fortsätter äta med perfektion och jag väger alla ingredienser i alla dagens måltider. Jag fuskar inte och jag varken snusar, röker eller dricker alkohol. Allt fokus är på resan jag gör just nu.

Jag har tillfälligt lämnat upplägget med strikt LCHF
Har skiftat om lite i kostupplägget. Från strikt LCHF med högt på bra fett, relativt lågt på protein och extremt lite kolhydrater (enbart från grönsaker) till ett mer traditionellt upplägg med högt på protein (ca 200 gr/dag), medel på bra fetter och lågt på kolhydrater och fortfarande bara kolisar från grönsaker. Så här ser nya fördelningen ut:

Protein: 50%
Fett: 35%
Kolhydrater: 15% (hamnar oftast väsentligt lägre än så).

Jag mår bra också på strikt LCHF men jag tycker om variationen och känslan av att inte helt fastna i gamla hjulspår. Jag kommer garanterat köra en till sväng med LCHF men just nu gillar jag mitt nuvarande upplägg

På preppfronten intet nytt
Vad det gäller mina prepp så fortsätter jag med 300 mg testo C e3d + 300 mg deca e3d. Historiskt är det mitt basicupplägg. Dvs mixen av Testo C och Deca. Men jag tyckte mycket om Mast + Testo C. Den kombinationen kommer jag använda när jag under hösten (okt, nov och december) cruisar. Då blir det max 250 mg varje vecka med 50/50-fördelning av Testo C och Mast.

Körde ett benpass i morse. Det var ok men inte mer. Hade oturen att krocka med ett par andra som också hade bendag. De hade en fantastisk (obehaglig) vana att konstant hinna före till min nästa planerade maskin och blockera den i 10 minuter.

Kör hårt nu! // Ivan
Senast redigerad av IvanDF2 2023-06-21 kl. 13:42.
Citera
2023-06-21, 14:28
Medlem
Riktigt roligt att läsa din rapport Ivan. Märks att du går all in på det här, sköter varje påverkande faktor till 100%. Inte många som kör så hårt som du gör, så stor eloge till dig. Fortsätt kriga mannen!

All lycka!
Citera
2023-06-21, 16:37
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportmonstret
Riktigt roligt att läsa din rapport Ivan. Märks att du går all in på det här, sköter varje påverkande faktor till 100%. Inte många som kör så hårt som du gör, så stor eloge till dig. Fortsätt kriga mannen!

All lycka!

Tjenare SM och stort tack för det!

Omvänt följer jag dig. Och är imponerad. Känns spontant som du och jag har samma fokus och dedikation, inte sant? Yes, jag fortsätter kriga. Jag är just nu inne på trailern till mitt bästa år hittills. Med risk för att låta galet ego är jag faktiskt riktigt nyfiken på var jag är i september, januari, mars, juni och nästa år.

Dito till dig: Kötta på sådär som många andra inte kan så gör jag likadant på min kant!

//Ivan
Citera
2023-06-22, 18:12
Medlem
IvanDF2s avatar
TVÅ RYGGPASS: CHECK!

Körde rygg i morse och nu vid 17-tiden. Hittills i mitt experiment har jag använt mig av ett tyngre pass med 4-6 reps på morgonen och sedan ett kompletterande pass på eftermiddagen med högreps 15-25 och ibland upp till 50 repetitioner i vissa övningar. I dag kände jag för att träna tungt också på eftermiddagen. Vilket jag gjorde. Kändes bra och jag var stark också under andra passet. Det blev rent av två nya PB eller i alla fall årsbästa. Totalt summerar dagen före midsommarafton till ca 30 arbetsset för latsen. Inga märkvärdigheter utan pull downs, T-bar, sittande rodd, smalt latsdrag och pullovers med hantel. Önskar jag kunde köra marklyft men min skada sätter stopp för det. Nästa ryggpass ska jag prova att addera till stångrodd med EZ-stång. Hur det går beror lite på min ena armbåge.

Jag har börjat få spontana kommentarer av omgivningen nu. I helgen hälsade jag på en kompis som jag inte träffat på länge. Han kramade om mig och sade direkt "Men jävlar vad bitig du är över ryggen!" och så klappade han mig ett par gånger över axlar och övre rygg, lite sådär som man ser någon klappa på en häst

I natt hade jag ett fd KK över. Hon utbrast nästan förvånat att "du är faktiskt stor" lite som att hon inte slagits av det tidigare. Vid ett annat tillfälle kunde händer inte låta bli mina pecs och hon såg nästan drömsk ut när hon konstaterade "vilken bröstkorg du har".

Sånt här tycker vi om. Ja, vi rent av gillar det jättemycket

Nu ska jag se om värmen går att trotsa så pass att jag kan springa ett par kilometer utan att däcka under solen. Senare i kväll ska jag pyssla med sprutor och vialer, bomullpads och alsolsprit (ja, jag hör precis hur skruvat detta låter).

Kör hårt! // Ivan
Citera
2023-06-23, 08:43
Medlem
IvanDF2s avatar

INGET STICK I GÅR MEN I DAG SMÄLLER DET.
LIKSOM DET KOMMER ATT SMÄLLA OM MINA TVÅ BRÖSTPASS!

Jag var rätt mör i går, både i kroppen och huvudet, när jag skrev mitt förra inlägg. Jag kom på att min ena skinka inte alls skulle få oljepåfyllning. Det är i dag systemet ska tankas med Testo C och Deca.

Nu ska jag strax dra till gymet. Jag började uppladdningen i går kväll genom att tänka ut passet; vilka övningar och i vilken följd jag ska köra dem. Jag tittade även på videos om bröstträning. En mix av klipp med Mountain Dog, Jeff Nipard, Branch Warren, Dorian Yates och Ronnie Coleman och en skvätt med Athlean-X och Jeff Cavaliere. Jeff är extremt kunnig men han är lite lätt skrikig så jag orkar bara med någon enstaka video med honom.

Jag gillar känslan av att vara förberedd redan innan jag kliver in på gymet. Att veta exakt vad jag ska göra. Visualisering är något som idrottare använt sig av i decennier. Det fungerar. Jag vet att jag presterar bättre och gör det också rent motoriskt om jag kommer förberedd.

Nu är mitt kommande pass klart till 90-95%. Ska testa två nygamla övningar och se vad min ena axel säger. Har jag otur kan en viss maskin eller bänk vara upptagen men då får jag kasta om planerna lite och köra en helt annan övning. Förr kunde jag bli otroligt irriterad om detta hände. Men nu ser jag det mer som ett bra tillfälle för att kasta in något oväntat

Skriver lite mer efter att jag kört hårt! / Ivan
Citera
2023-06-23, 14:12
Medlem
IvanDF2s avatar
VATTENFALL AV BLOD OCH ETT AV ÅRETS BÄSTA BRÖSTPASS

För en halvtimme sedan satte jag 300 mg Testo C och 300 mg Deca. Inga konstigheter. Ett bra stick, vispade inte runt med nålen inne i muskeln och det gick lätt och smidigt att trycka in 2,2 milliter. Men när jag efteråt torkade mig med en bomullspad med alsolsprit noterade jag att det var ovanligt mycket blod. På väg till badrummet kände jag hur det rann blod ner längs ena benet och när jag några meter senare ställde mig framför spegeln, hade ett litet rött vattenfall letat sig ner för nästan hela vaden. I spegeln såg jag också hur jag har en bula på skinkan. Den var stor som en sådan där enfärgad stenkula som brukade ligga i stora kartonger i leksaksaffären och lika hård. Nu vet jag att det inte är helt ovanligt och att svullnaden i regel lägger sig snabb och redan efter 20-30 minuter (vilket den mycket riktigt gjorde). Men det är första gången jag råkat ut för det, trots hundratals stick.

Stark men klen
Jag fick till ett riktigt bra bröstpass i morse under 56 tunga minuter. Jag börjar nu bli så pass stark (nåja) att jag för att kunna ta PB i vissa övningar skulle behöva en passare. Som tex i bröstpressen i maskinen med fria vikter. Jag skulle sannolikt klara 160 kg x 4-6 reps men: Jag är för svag i ena armen för att få upp det ena av två handtag. Det innebär en press på 80 kg på en arm och i dagsläget fixar vänster arm inte den positiva fasen.

Övningar:
- Bröstpress i maskin med fria vikter. Fem arbetsset med 4-8 reps. 110-130 kg
- Sned bänkpress 30° i Smithmaskinen: Fem arbetsset med 6-10 reps. 85 kg som tyngst
- Flyes i pec-deck: Fem arbetsset med 6-10 reps med fullt mag (65 kg)
- Bänkpress decline i maskin med viktmagasin: Fem arbetsset, samtliga +90 kg

Så 20 tunga arbetsset + ett antal set för uppvärmning och för att bana in rörelsen. Senare i eftermiddag ska jag tillbaka för dagens andra bröstpass. Det blir sannolikt lite lättare och 10-15 reps som minst. Jag kommer även addera till ett par andra övningar, som tex flyes i cable crossen. Jag tycker att kabelövningar bättre kommer till sin med lite fler repetitioner.

I dag blir det svårt att hamna under 2000 kcal. För jag ska unna mig lite klassisk midsommarmat till middag inkl kokt potatis. Just därför ska jag i alla fall kasta in en löprunda innan sill, lax & Co. Så dagen till ära blir det tre löppass

Kört hårt, det ska jag (snart göra igen)! // Ivan
Citera
2023-06-23, 20:42
Medlem
IvanDF2s avatar
DAGENS ANDRA BRÖSTPASS ÄR AVKLARAT

Blev ett riktigt bra pass på dryga trekvarten. 16 set med 15 reps.

Övningar:
Snedbänk °30 i Smithmaskinen, brett grepp 4 x 70-80 kg
Flyes i pec-deck, 4 x 45 kg
Snedbänk °30 i Smithmaskinen, axelbrett grepp: 4 x 60-70 kg
Maskinpressar med fria vikter, 4 x 80 kg

Förmiddagens pass var blytungt och jag körde det lite försent för att det skulle vara helt optimalt. I den mening att jag skulle behövt några fler timmar med vila inför detta pass. Men jag gick ner lite i vikterna. Så pass att det blev jobbigt med repetition 12, 13, 14 & 15.

Nu är jag värd lite av en unnarmiddag med midsommarmat. Tror min kropp kommer bli överförtjust!

Kör hårt alla monsterdiggare! // Ivan
Citera
2023-06-24, 10:48
Medlem
IvanDF2s avatar
FÖRSTA VÄNDAN TILL GYMMET FÖR AXLARNA: CHECK!

För ett par timmar sedan körde jag dagens tunga pass för axlarna, fokus på reps kring 4-6 i arbetsseten. Trots att det bara blev 4 övningar (i tre maskiner) tog det mig 49 minuter att bli klar. Men jag körde både pyramid och dropsets och jag tappade räkningen på hur många set det blev. Men att jag nådde 16 arbetsset har jag koll på.

Axelpressar i maskin med fria vikter
Värmde upp på 40 kilo (20 reps) och sedan successivt upp till 145 kg (nytt PB med 4 strikta reps) och därefter dropsets ner till 80 kg. Bara den här övningen tog mig en kvart att bli klar med

Reversed pec-deck
15 kg x 20
20 kg x 15
25 kg x 12
30 kg x 10

Sittande militärpressar i Smith-maskinen
Arbetade mig upp med X antal sets till 80 kg där jag pressade en prydlig 6'a. Därefter dropset ner till 20 ynka kilo. Då var jag så slut att jag darrade upp stången. Nu kommer jag successivt börja öka vikten i sista arbetssetet med 2.5 kg/träningstillfälle. Målet är att på sikt slå mitt gamla PB från 2010. Då reppade jag på 110 kg.

Reversed pec-deck
20kg x 12
20 kg x 12
20 kg x 10
20 kg x 17*

*) Här gav jag allt. Trodde inte jag skulle fixa fler än 8 repetitioner. Men så upptäckte jag att jag hade lite kvar. Och klarade 12 reps. Sen och därifrån fixade jag på ren jävla viljestyrka ytterligare fem repetitioner. Min kropp skrek nej, mitt psyke skrek ja. Psyket vann.

I eftermiddag återvänder jag för pass #2. Högreps a'la 15-25 st. Det blir liten variation i övningarna eftersom min axelskada sätter stopp för sidolyft med kabel och en massa annat bra och roligt. Trist. Men det är bara att gilla läget och träna runt skadan så gott det går.

Kört hårt nu! // Ivan
Senast redigerad av IvanDF2 2023-06-24 kl. 10:50.
Citera
2023-06-24, 17:34
Medlem
IvanDF2s avatar
AXELPASS #2

Så var dagens andra och sista deltapass avprickat. Lägre vikter och många, många reps. Hamnade i dag på mellan 15 och 30 repetitioner med ett snitt på 24 st. Totalt 485 reps på prick 40 minuter.

Reversed pec-deck
25, 25, 20 & 20 reps

Sittande militärpressar i smithen
30, 25, 25 & 20 reps

Reversed pec-deck
4 x 25 reps

Liggande kryssdrag för baksida axlar
4 x 25 reps

Axelpressar i maskin med fria vikter
30, 25, 25 & 15 reps

Nu återstår bara lite lätt kardio i form av en löprunda i lugnt tempo i solnedgången. Det och dagens sista måltid i form av en matig sallad. Sen blir det till att krascha soffa och säng

Men du som har ett kvällspass på gymet kvar: Kör hårt! // Ivan
Citera
2023-06-25, 16:41
Medlem
IvanDF2s avatar
SÖNDAG OCH DET BLEV RYGG ISTÄLLET FÖR BEN

Jag fick av lite olika anledningar kasta om planeringen en smula. Istället för ben (som jag kör i morgon) blev det rygg. Det gick bra. Kände mig stark, fräsch och helt utvilad i latsen. Blev ett satans tungt pass på ca 50 minuter och jag tog två nya PB:n. Just nu går träningen som en dans och jag fortsätter att göra framsteg nästan varje gång jag sätter min fot på gymet. Vikter som tidigare var rejält jobbiga, är numera uppvärmning eller som ett lättare arbetsset. Jag börjar också se en klart visuell skillnad. Framför allt över bröstkorgen men även över axlar och övre delen av ryggen. Här är också min kropp väsentligt hårdare. Som mina axlar. Även när jag ligger och softar, är de hårda som granit. Det har jag också fått höra av andra som haft lyckan att få lägga sina händer på mig (en knullomskrivning ).

Jag har en kur Tren A liggandes i min skattkista.
Gissa om jag är sugen? Känner mig som Gollum med Ringen inom räckhåll.

Mitt Tren ropar på mig, viskar förföriskt "Kom hit Ivan, jag vet att du vill ha mig!"
Trots att det mest kloka så klart är att spara mitt Tren till nästa vår. Då slutspurtar jag och ska köra Cutmix. Efter min sommarkur förra året på Tren sade jag dessutom "aldrig mer". Framför allt pga de sinnessjuka svettningarna. Men vi tenderar att minnas det positiva och förtränga det negativa. Just nu har jag ett tydligt minne av den potens som Tren ruvar på. Det var helt, helt galet! Snacka om att få en extra växellådor med 6:an som lägsta växel.

Vi får se om Goll...jag, menar jag förstås lyckas stå emot att lägga mina små tassar på Tren-ampullerna. Det vore helt klart det mest förnuftiga. Men...

Nu blir det strax en lättare middag i form av en grönsallad med lax och fetaost. Om jag orkar ger jag mig ut på en PW eller en löprunda senare i kväll.

Kört hårt nu! // Ivan
Citera
2023-06-26, 09:34
Medlem
IvanDF2s avatar
TREN A BLIR EN NY(GAMMAL) INGREDIENS I SOMMARSOCKERKAKAN

Jag kunde inte hålla mina tassar borta från de där vackra, glittrande glasampullerna med Tren. De slutade aldrig att förföriskt viska "vi är dina preciousssssssss!" och i går lyssnade jag. Och satte 100 ml i en skinkan. Nu blir det e3d. Jo, jag vet. Man ska sätta oftare men kort sagt: Jag gör inte det.

Så här tänker jag kring att addera Tren till kuren:
Det blir andra vändan på Tren för mig. Jag hanterade det här monsterpreppet bra på nästan alla vis. Mitt psyke blev inte alls påverkat, inga mardrömmar etc. Däremot svettades jag som en galning förra året. Men jag prickade också in en ovanligt varm sommar. Och jag är varm året runt och svettas lätt. Det har jag alltid gjort. Ni som följt min rapport, vet att jag under nästa vår och försommar, planerar att göra cutmix där Tren ingår. Det blir i sådana fall innan semestern och jag kommer röra mig bland andra människor på ett helt annat vis, skynda till möten, sitta i varma konferensrum osv. Nu i sommar kan jag på ett helt annat vis utvärdera Tren utan att behöva ta hänsyn till sociala jobbsammanhang. Jag dejtar heller inte någon tjej = den stackarn slipper bli utsatt för en knullmaskin som svettas som en hel jävla flock med vildhästar. Om sommaren blir outhärdlig på Tren kommer jag inte köra det 2024.

Så min nya sockerkaka bakas from i går på följande ingredienser:
300 ml Testo C
300 ml Deca
100 ml Tren A

Samtliga e3d. Jag behöver inte sätta testot och decan så ofta. Men jag delar ändå upp veckans stick på två gånger för att slippa sätta så jäkla mycket. Har en hatkärlek till pumpar och kanyler och föredrar lätt 1 ml istället för 2 ml.

Skulle tränat ben och röv i dag. Men det blir bröst x 2 pass. Jag sprang i går och kände av både min knäskada samt en tidigare skada i ena vaden. Känns mycket bättre i dag men jag tar inga risker.

Kört hårt, det ska jag göra! // Ivan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in