SVAG SOM EN SKOLFLICKA I ÅRSKURS 2
Som rubriken ovan flaggar för: Det är så kasst att ha tappat så mycket styrka. Men, jag börjar bli rätt rutinerad och vet att den relativt snabbt kommer tillbaka. Jag kommer (försöka) vara försiktig under april månad och sakta men säkert höja vikter och antalet sets. Det sista jag vill nu är att skada mig.
Jag körde bröst. Basic i form av 16 set och låga vikter (så låga att jag fan inte tänker skriva ut dom
på 25 minuter:
Pec-deck: 4 set
Snedbänk i smithen: 4 set
Maskinpress med viktmagasin: 4 set
Pec-deck: 4 set
Ett normalt Ivan-bröstpass hade sett ut så här:
Pec-deck: 4-5 set i pyramid upp till maxvikten 65 kg
Snedbänk i smithen 15-20° med brett grepp: 4 arbetsset
Flyes i Cable Crossen: 4 set
Maskinpressar med fria vikter: 4 arbetsset
Pec-deck: 4 set kring maxvikten
Snedbänk i smithen 30° med smalare grepp: 4 set
Maskinpressar med viktmagasin: 4 set
Pecdec: 65 kg x 4 x max
Prepp
Det kommer nog ta mig ca 6-8 veckorna att kunna köra pecs som vanligt. Men, men - tiden går snabbt när man har skoj. Under 8-10 veckor kör jag Testo C och EQ (även om jag just nu börjar med Testo only i form av 600 mg Avex Pharma ew). Lagom tills styrkan har kommit tillbaka växlar jag över till Testo P eller Susta, Mast P och Tren A. Så ser i alla fall planen ut just nu. Vi får se om den ändras.
Dagens lunch
Jag har precis ätit sen lunch i form av 100 gram kycklingkebab från Lidl (jag trodde det var strimlat kebabkött likt det som Willys och ICA Basic har men det här var små "bullar" - inte riktigt samma sak men helt ok) och 200 gram sötpotatis. Det blir strax en dubbel protteshake som dessert. Totalt ca 700 kcal fördelat på:
Protein: 76 gram
Kolhydrater: 49 gram
Fett: 23 gram
Det är helt enligt plan. När maten lagt sig lite ska jag hoppa in i bilen och köra till ett naturreservat och bränna av en vandringsled på 5 km.
Kör hårt nu alla monsterdiggare! // Ivan