2022-01-07, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Låter nästan som att Skottheim haft ett "norskt" tävlingsförbund hängande över sig, det finns något där i bakgrunden man inte talar klarspråk om. Hon kanske inte uppfyllt vissa hälsokriterier helt enkelt.

Fast om hon nu är med VC-laget låter det väldigt konstigt om hon inte får köra individuellt i Ruhpolding. Visst, i Antholz lär hon ju få chansen men då är OS-chansen borta.

Skriften har naturligtvis funnits på väggen redan sedan säsongspremiären.
Det gäller bara viljan att läsa de stora bokstäverna som saknats..även i detta fall.
Sanningen,det som står är att Johanna Skottheim inte är bra nog för att få en OS biljett.
Svårare än så här är det inte...och den som tror att det stundar något nära förestående "OS kval" för henne lär bli besviken.
Skottheim spolades i November redan..det är en självklarhet.
Och NEJ,jag är inte kritisk till det.
Citera
2022-01-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Skriften har naturligtvis funnits på väggen redan sedan säsongspremiären.
Det gäller bara viljan att läsa de stora bokstäverna som saknats..även i detta fall.
Sanningen,det som står är att Johanna Skottheim inte är bra nog för att få en OS biljett.
Svårare än så här är det inte...och den som tror att det stundar något nära förestående "OS kval" för henne lär bli besviken.
Skottheim spolades i November redan..det är en självklarhet.
Och NEJ,jag är inte kritisk till det.

Nu handlar det ju mindre om Skottheim är bra nog för OS eller ej, och mer om att hon inte tävlat i IBU-cupen heller som är det normala. Skottheims allmänna status är helt enkelt ett stort frågetecken man inte talar klarspråk om sedan slutet på förra säsongen. Vi vet att hon inte fick träna för fullt i somras men inte så mycket mer.

Allt kretsar inte runt OS även om det är i fokus.
Citera
2022-01-07, 20:26
Medlem
Detta dravvel om kanonmat hit och dit..Skottheim här och Dyvik där.
Orakel som splittar hår.
Alltid samma sak till alltid samma nytta.
Ingen.
Citera
2022-01-07, 20:29
Medlem
Citat:
Nu handlar det ju mindre om Skottheim är bra nog för OS eller ej, och mer om att hon inte tävlat i IBU-cupen heller som är det normala. Skottheims allmänna status är helt enkelt ett stort frågetecken man inte talar klarspråk om sedan slutet på förra säsongen. Vi vet att hon inte fick träna för fullt i somras men inte så mycket mer.

Allt kretsar inte runt OS även om det är i fokus.

Klart det gör.
99,8 procent skiter fullkomligt i Skottheim under OS..före och efter också för den delen såtillvida hon inte börjar producera pallplatser och blir lite så kallat "folk kär" alternativt kan visa sig vara en ny Peppe Femling och aktivt bidraga till OS medalj helt på sniskan.

Det är bara du och de andra oraklen som bryr sig om hennes placering i kommande IBU tävlingar..det begriper du väl?
Citera
2022-01-07, 20:31
Medlem
Citat:
Klart det gör.
99,8 procent skiter fullkomligt i Skottheim under OS..före och efter också för den delen såtillvida hon inte börjar producera pallplatser och blir lite så kallat "folk kär" alternativt kan visa sig vara en ny Peppe Femling och aktivt bidraga till OS medalj helt på sniskan.

Det är bara du och de andra oraklen som bryr sig om hennes placering i kommande IBU tävlingar..det begriper du väl?

Trams, Skottheim var mycket bättre än både Stina och Anna ifjol. Om hon kommit igång i år hade hon haft chansen,, men det har hon inte gjort. Handlar inte om att bry sig extra om någon, bara om att hitta bästa laget. Du verkar ju knappt läsa vad jag skiver

Som du kanske vet är Skottheim den enda av dom tre med pallplats i världscupen. Men det vet du nog inte.
Citera
2022-01-07, 20:35
Medlem
Citat:
Trams, Skottheim var mycket bättre än både Stina och Anna ifjol. Om hon kommit igång i år hade hon haft chansen,, men det har hon inte gjort. Handlar inte om att bry sig extra om någon, bara om att hitta bästa laget. Du verkar ju knappt läsa vad jag skiver.

men..det är ju det jag gör och du säger det dessutom själv.
Johanna Skottheim is no go till Peking 2022.
Varför erkänner du inte självklarheter för dig själv innan de skriver dig på näsan?
Visst handlar det om att hitta det bästa laget..i det ingår INTE Johanna Skottheim.
Det är inte svårt att säga det rakt ut.
Pröva någon gång..folk kommer att ta dig på större allvar då än att ständigt gömma dig bakom resultatfloskler och muddiga meningar.
Citera
2022-01-07, 21:03
Medlem
Citat:
men..det är ju det jag gör och du säger det dessutom själv.
Johanna Skottheim is no go till Peking 2022.
Varför erkänner du inte självklarheter för dig själv innan de skriver dig på näsan?
Visst handlar det om att hitta det bästa laget..i det ingår INTE Johanna Skottheim.
Det är inte svårt att säga det rakt ut.
Pröva någon gång..folk kommer att ta dig på större allvar då än att ständigt gömma dig bakom resultatfloskler och muddiga meningar.

Frankkk är en av dom vettigaste och mest kunniga i hela forumet.
Citera
2022-01-07, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amak
Frankkk är en av dom vettigaste och mest kunniga i hela forumet.

Visst är han kunnig,om än på ett supermossigt resultatbitande sätt.
Han är en resultatbyråkrat tycker jag.
En faktarabblandes maskin som sällan eller aldrig har någon färggrann åsikt varken åt svart eller vitt.
En A Lennart för Flashback..om jag sträcker mig långt.

Jag har full respekt för kunskap..men om den sällan eller aldrig leder till egentligen någonting så är det ju intet värt till slut.Ett evigt resultatrabblande blir slutresultatet.

Sådant klarar egentligen vem som helst.Det enda som krävs är lite intresse och engagemang för nuffrorna.Det är betydligt överskattat..OM det inte leder vidare.
Citera
2022-01-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Kör männen först på mixedstafetten i OS?

Nei.
Citera
2022-01-07, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Visst gör jag. Fast Hanna är inte säker på en sista sträcka.. Elvira har några straffrundor i stafetter förr..med Stina är allting okänt..ingen garderob..hon har pannbenet för man-mot man situationer.

Fast frågan är om Johannes Lukas är en sådan gambler att Stina ens skulle finnas med i diskussionen..tror Anna ligger bra till efter vinsten tidigare i år..och hennes insatser i tidigare mästerskap.

Det fins to stafetter til før OL for å prøve Stina ut. Er nokså sikker på at hun hadde gått mixed i morgen også hvis det ikke var for at de topper laget fordi herrelaget trenger poengene for å få den siste plassen i OL.
Senast redigerad av pg46 2022-01-07 kl. 21:38.
Citera
2022-01-07, 21:29
Medlem
Weit-wegs avatar
Trodde inte riktigt detta med nu tror jag faktiskt att Stina kommer att bli att räkna med i framtiden
Till OS?…..tveksamt, men absolut i framtiden
Citera
2022-01-07, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Tydligen har Sebbe dragit nån kommentar om doping nu efter Loginovs vinst. Nån som har en länk?

Låter inte kosher.
Sebbe har ibland en för stor trut.
Han borde ägna mera tid åt att fixa liggande skytte istället..kan man ju ibland tycka.
Paradoxalt så skulle detta andra ge mer vikt åt det första.
Everyone LÖÖÖVES a Winner..särskilt i den era vi nu alla lever i.

Vinn först..snacka sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in