2022-01-07, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja det ser jag som självklart att hon ska, vilket jag skrivit tidigare. AM har inget i stafettlaget att göra och SN kommer ju att få extraskott att tillgå på två skjutstationer. Det är enkelt att se att LP-HÖ-SN-EÖ ska utgöra stafettlaget.

Sedan är det lite småkomiskt att höra Brorson berömma Stina för att hon tar sig an skyttet som en riktig skidskytt. Ja det var just rätt person att prata om riktig skidskytt. Mona har hållit på hur länge som helst och kan inte någonsin få till det när hon har chansen.

F-n,trodde du var starkt emot propositionen ifråga.
Varken du eller för den delen jag är väl kända som de som trott mest på Stina Nilsson,Skidskytte.
Jag har inga som helst problem med att ändra mig om jag finner mig överbevisad av objekt ifråga.
Det är starkt att du är likadan.
En person som aldrig kan ändra sig är det något fel på..förutsatt att grunden för ändrad åsikt infunnit sig.
Citera
2022-01-07, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag kan hålla med dig.
Det är förbaskat svårt att peta en stafettkraft..en dokumenterad stafettkraft som Anna Magnusson.
Jag är rimligt säker på att formen inför stafett får avgöra.
Huvudsaken är att det blir rätt uttagning.
Blir det det..så tror jag att SWE vinner olympiskt Guld i damernas stafett.

Skjuter hon fortsatt bra i Oberhof och i Ruhpolding så kan det bli intressant i OS..en Stina på en sista sträcka med sin mentala kapacitet..som i VM 2019 .. med Stina på en sista sträcka mot Johaug..nu mot Roeseland…de går ut lika på sista varvet..Stina ligger bakom Roeseland inför spurten..
Citera
2022-01-07, 16:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
F-n,trodde du var starkt emot propositionen ifråga.
Varken du eller för den delen jag är väl kända som de som trott mest på Stina Nilsson,Skidskytte.
Jag har inga som helst problem med att ändra mig om jag finner mig överbevisad av objekt ifråga.
Det är starkt att du är likadan.
En person som aldrig kan ändra sig är det något fel på..förutsatt att grunden för ändrad åsikt infunnit sig.

Jag har mest irriterat mig över alla dess översvallande rubriker när hon var bland de sista. Min inställning är att inte dalta med seniora elittävlande som vore de små barn. Däremot ska de få beröm när de verkligen gör något. Jag har sett den senaste tiden att hon har hittat en trygghet i skyttet och ser samtidigt hur många andra riktiga (för att använda Brorsons terminologi) som sviktar.

Jag tror jag skrev redan tidigt att det inte är otänkbart att hon vinner någon tävling redan denna säsong. Det är ju ingen som är helt säker i skyttet. Många svajar.

Äras den som äras bör när den så gör.
Citera
2022-01-07, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ja det ser jag som självklart att hon ska, vilket jag skrivit tidigare. AM har inget i stafettlaget att göra och SN kommer ju att få extraskott att tillgå på två skjutstationer. Det är enkelt att se att LP-HÖ-SN-EÖ ska utgöra stafettlaget.

Sedan är det lite småkomiskt att höra Brorson berömma Stina för att hon tar sig an skyttet som en riktig skidskytt. Ja det var just rätt person att prata om riktig skidskytt. Mona har hållit på hur länge som helst och kan inte någonsin få till det när hon har chansen.

Extra komiskt att det är just Mona Brorsson som säger detta inför ett avgörande, stående skytte. 😉
Citera
2022-01-07, 16:06
Medlem
Oroväckande lik förra säsongen då hela laget åkte jättesnabbt skidor fram till jul, men efter jul föll vi tillbaka kraftigt. Idag var det liknande tendenser.
Citera
2022-01-07, 16:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Skjuter hon fortsatt bra i Oberhof och i Ruhpolding så kan det bli intressant i OS..en Stina på en sista sträcka med sin mentala kapacitet..som i VM 2019 .. med Stina på en sista sträcka mot Johaug..nu mot Roeseland…de går ut lika på sista varvet..Stina ligger bakom Roeseland inför spurten..

Nu drar det iväg med fantasin igen.

Stina Nilsson ska inte åka en sistasträcka på stafetten.

Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Extra komiskt att det är just Mona Brorsson som säger detta inför ett avgörande, stående skytte. 😉

Ja det var ju det som var min poäng.
Citera
2022-01-07, 16:12
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Oroväckande lik förra säsongen då hela laget åkte jättesnabbt skidor fram till jul, men efter jul föll vi tillbaka kraftigt. Idag var det liknande tendenser.

Håller med. Kommentatorerna pratar om nedtränade svenska åkare. Ungefär som att det bara är Sverige som tränar hårt under uppehållet och alla andra nationer är formtoppade nu.
Citera
2022-01-07, 16:14
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:

.

Stina Nilsson bör inte åka nån stafettsträcka alls. Jag har lite svårt att se vilken distans hon ska åka över huvudtaget.
Citera
2022-01-07, 16:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Stina Nilsson bör inte åka nån stafettsträcka alls. Jag har lite svårt att se vilken distans hon ska åka över huvudtaget.

Jag tycker att hon ska åka tredje sträckan i stafett och sprinten.
Citera
2022-01-07, 16:17
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Jag tycker att hon ska åka tredje sträckan i stafett och sprinten.

Åker hon sprinten tar hon upp jaktstartplatsen också. Få lopp för övriga då. Fast kanske lika bra.
Citera
2022-01-07, 16:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Åker hon sprinten tar hon upp jaktstartplatsen också. Få lopp för övriga då. Fast kanske lika bra.

Jag tycker bara att det är systrarna Öberg som visat att de ska åka allt de vill. Ingen i övrigt känns speciellt bra.
Citera
2022-01-07, 16:20
Bannlyst
Citat:

Ja det var ju det som var min poäng.

Visst gör jag. Fast Hanna är inte säker på en sista sträcka.. Elvira har några straffrundor i stafetter förr..med Stina är allting okänt..ingen garderob..hon har pannbenet för man-mot man situationer.

Fast frågan är om Johannes Lukas är en sådan gambler att Stina ens skulle finnas med i diskussionen..tror Anna ligger bra till efter vinsten tidigare i år..och hennes insatser i tidigare mästerskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in