Citat:
Ursprungligen postat av
Rotel
Mästerskap handlar mest om att ta medaljer och som jag ser det finns det tre åkare i svenska laget som har störst möjlighet att knipa medalj.
Det är redan uttagna Öbergs och Stina Nilsson. Stina har åkfarten som kan ge medalj vid bra skytte det har inte de andra. Så Stina bör ha en av de sista platserna. Sista platsen är svårare ta ut en men bör luta åt Mona då Skottheim knappt tävlat på ett år.
Stafettlag så tycker jag bara Öbergs är givna i nuläget får avvakta vilken form de övriga har på OS.
Du tänker ju helt rätt,EHURU landar du lite fel.
Det finns absolut ingenting som pekar emot att Stina Nilsson är kapabel att ta individuell medalj år 2022.
Hon har varit tia en gång..och har ens inte sniffat på pallplats varken i världscup eller än värre IBU.
Åkfarten och skyttetiden fortsätter vara undermåliga för topp tre.Det första finner jag oförklarligt annat än att hon spenderat nästan all tid till att torrklicka,det andra är fullt förståeligt.
I nuläget så är stafettlaget det lag som vann segern i VC i realtid.
Det är ju vansinnigt att anta annat i skrivande stund.
Linn-Anna-Hanna-Elvira..gardering X2 gäller Magnusson som givetvis måste visa bättre än hennes löjliga prestation idag.