2021-08-12, 00:30
Medlem
Watchme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbud
Någon annan som jobbar på Netonnet som kan ta över tråden? TS svarade inte på speciellt många frågor...

Inblick i verksamheter är alltid spännande.

Har jobbat på Netonnet tidigare.

Försäkringar och krediter är ett krav uppifrån. Annars får man sitta i ofantliga möten med BC och förklara varför man inte säljer.
Dessa är oxå en del av lönen.

Finns knappt marginaler på elektronik som säljs i affärer nu för tiden. Eller så döljs dom bakom säljarnas skärm, Deras egna märke Andersson är det oftast högre marginaler.

Lönen är väl rätt Oki. Följer handels avtal.

Det sämsta med jobbet är alla sk ”hard core” prutare.. såna som kanske ska välja produkt efter plånbok. Har man inte råd så ska man inte stå och gaffla med en stackars Netonnet anställd. Dom har oftast inte befogenheter att dumpa varorna i pris.

Skulle kunna berätta så många historier vad man får utstå som säljare inom den beachen.
Hot, slagsmål med kunder, jaga snattare, kunder som begår bedrägerier.. har sett och upplevt det mesta på Netonnet. Tycker synd om all personal som får ta skit efter skit av kunder..
deras övervaknings kameror är dock av högsta kvalité. 360 kameror som ser ut som brandvarnare i taket. Och gömda kameror överallt i butiken. (Knapphåls kameror instoppade lite här och där) med högsta upplösning.
Citera
2021-08-12, 00:35
Medlem
Watchme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Vad brukar ni kontra med för kommentar när kunden säger att den har hemförsäkring med drulle?
1500:- i självrisk alltid, åldersavdrag och är du skadebenägen så höjer dom din premie. (Vilket sker) just true facts…

Försäkring kan man välja på endast bärbara produkter. Dator, iPad, mobil… det räcker. Beror på vad premien kostar dock.
Citera
2021-08-12, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Watchme1
Har jobbat på Netonnet tidigare.

Försäkringar och krediter är ett krav uppifrån. Annars får man sitta i ofantliga möten med BC och förklara varför man inte säljer.
Dessa är oxå en del av lönen.

Finns knappt marginaler på elektronik som säljs i affärer nu för tiden. Eller så döljs dom bakom säljarnas skärm, Deras egna märke Andersson är det oftast högre marginaler.

Lönen är väl rätt Oki. Följer handels avtal.

Det sämsta med jobbet är alla sk ”hard core” prutare.. såna som kanske ska välja produkt efter plånbok. Har man inte råd så ska man inte stå och gaffla med en stackars Netonnet anställd. Dom har oftast inte befogenheter att dumpa varorna i pris.

Skulle kunna berätta så många historier vad man får utstå som säljare inom den beachen.
Hot, slagsmål med kunder, jaga snattare, kunder som begår bedrägerier.. har sett och upplevt det mesta på Netonnet. Tycker synd om all personal som får ta skit efter skit av kunder..
deras övervaknings kameror är dock av högsta kvalité. 360 kameror som ser ut som brandvarnare i taket. Och gömda kameror överallt i butiken. (Knapphåls kameror instoppade lite här och där) med högsta upplösning.
Ni pratar om bedrägerier. Just något netonet har gjort mot mig. Beställde en mobil I netonet affär. Fick ens aldrig något bekräftelse mejl. Skrev till netonet efter npndag att jag avbokar beställningen för att köpa en annan. Han sa han gjorde det. Nu får jag räkning att jag ska betala för en dyr telefon jag ens aldrig har fått. Det om något är väl bedrägeri från netonet
Citera
2021-08-12, 06:06
Bannlyst
Vilken är er mest prisvärda produkt?
Citera
2021-08-12, 08:44
Medlem
Watchme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna111
Ni pratar om bedrägerier. Just något netonet har gjort mot mig. Beställde en mobil I netonet affär. Fick ens aldrig något bekräftelse mejl. Skrev till netonet efter npndag att jag avbokar beställningen för att köpa en annan. Han sa han gjorde det. Nu får jag räkning att jag ska betala för en dyr telefon jag ens aldrig har fått. Det om något är väl bedrägeri från netonet

Nu jobbar jag ju ”inte” kvar där.. men det är ju bara fråga vilket imei telefonen har som dom skulle ha gett dig. Då går telefonen att spåra i deras system då ingen och då menar jag ingen mobil lämnar deras system utan imei scanning.

Så kila iväg till butiken du beställde den i och begär ut kopia av kvittot med imei numret på.
Citera
2021-08-12, 10:14
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Rent statistiskt sett få fungerar lotterier och försäkringar så att den genomsnittliga kunden kommer betala mer än de någonsin får ut. Dock finns det ett fåtal som tjänar på det, t.ex. någon som vinner storvinsten på lotto, eller någon vars hus brinner ner.

Båda får ett tillskott i kassan. Skillnaden är att i ett lotteri blir det en vinst, medan i försäkringsfallet så blir det bara en ersättning för faktisk skada.

Men om man bara ser på dem rent statistiskt så fungerar de på samma sätt - du bör förvänta dig att de är en förlustaffär.

Sen lever man ju inte nödvändigtvis efter det själv. Jag tror på att ha ett gott försäkringsskydd för allt viktigt, men jag bryr mig inte så mycket om lotterier. Men det är för att även om jag förmodligen kommer förlora på försäkringarna, så anser jag att det är värt priset för chansen att "vinna" (undvika en stor förlust) om olyckan är framme.

Nej. Vilket otroligt nonsens. Vilken jämförelse 😂
Citera
2021-08-12, 10:16
Medlem
tequilasunrise123s avatar
När får ni ps5?
Citera
2021-08-12, 11:00
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington
Påpeka gärna var det påstådda felet i min analys ligger.
Citera
2021-08-12, 12:14
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington

Jo, det stämmer. Att du uppfattar det som nonsens stämmer också.
Senast redigerad av runx 2021-08-12 kl. 13:07.
Citera
2021-08-12, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Watchme1
1500:- i självrisk alltid, åldersavdrag och är du skadebenägen så höjer dom din premie. (Vilket sker) just true facts…

Försäkring kan man välja på endast bärbara produkter. Dator, iPad, mobil… det räcker. Beror på vad premien kostar dock.

Har försäkring genom mitt fackförbund. Betalar 900 kr i självrisk. Ser inte vitsen i att betala för ytterligare en försäkring när jag troligtvis inte behöver använda den. Skulle jag extraförsäkrat alla mina bärbara elktronikprylar skulle det kostar mig många tusen kronor vilket är högre än dom två gångerna jag behövt betala självrisk?
Citera
2021-08-12, 12:51
Medlem
Watchme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Har försäkring genom mitt fackförbund. Betalar 900 kr i självrisk. Ser inte vitsen i att betala för ytterligare en försäkring när jag troligtvis inte behöver använda den. Skulle jag extraförsäkrat alla mina bärbara elktronikprylar skulle det kostar mig många tusen kronor vilket är högre än dom två gångerna jag behövt betala självrisk?

Såg att en försäkring på en iPhone kostade 2600:-… så jag hade inte rekommenderat att ta denna. Och förmodligen en självrisk på 490:-… själv köper jag aldrig försäkringar…
Citera
2021-08-12, 16:17
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Påpeka gärna var det påstådda felet i min analys ligger.

Citat:
Ursprungligen postat av runx
Jo, det stämmer. Att du uppfattar det som nonsens stämmer också.

Det är inget lotteri där du kan vinna pengar. Det är ett (ofta) välskrivet villkor som ger dig ersättning vid förlust/skada.
Du har inte mer pengar efter en försäkring än innan skadan skedde (sak).

Man ska absolut inte ta försäkring i samband med köp. Se till att du har en ordentlig hemförsäkring istället. Butikernas försäkringslösningar har bättre marginaler än någon annan produkt de säljer.

Vet du vilken COR net on net har på sin lösning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in