2021-08-11, 18:02
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Vad har ni för personalrabatter?

Citat:
Ursprungligen postat av TheOxyu
4. Pressen är ganska stor, man ska sälja runt 1700kr i försäkringar per dag samt 2 nytecknade Netonnet-kort (fakturakunder). Annars finns risken att ha samtal med högre uppsatta och i värsta fall sparken.

Låter som sanslösa krav. Hur många nya kunder kan det komma in i en butik under en dag så att varje anställd har en rimlig möjlighet att teckna minst två nya kreditkort med dem.. även om det handlar om en större Stockholmsbutik. Eller för den delen sälja försäkringar för 1700 kr, det borde inte hänga på säljaren vilka (lättledda) kunder han/hon blir serverad med, vissa av oss spontanköper aldrig försäkringar vi inte har haft tid att läsa igenom villkoren på.
Citera
2021-08-11, 18:35
Medlem
Vad gör ni med alla telefoner och datorer som inte säljs? Skickas det tillbaka eller slängs det? Får ni ta hem det?
Citera
2021-08-11, 19:19
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlowTheClaymores
Är man en ekonomiskt rationell människa skall man inte teckna försäkringar för elektronikprylar. För genomsnittskunden är det en garanterad förlustaffär i genomsnitt. Annars skulle försäkringsbolagen inte kunna gå med vinst (duh!).
Så är det med alla försäkringar.
Citera
2021-08-11, 19:34
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Så är det med alla försäkringar.
Precis. Statistiskt sett fungerar de som lotterier: det är nästan garanterat bortkastade pengar, men om du är en av de få som vinner så kommer du vara jäkligt glad att du köpte försäkringen/lotten.
Citera
2021-08-11, 19:42
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Precis. Statistiskt sett fungerar de som lotterier: det är nästan garanterat bortkastade pengar, men om du är en av de få som vinner så kommer du vara jäkligt glad att du köpte försäkringen/lotten.
Skillnaden är ju då att i ett fall får du pengar och i ett annat fall slipper du förlora pengar. Det kan ju ytligt tyckas likställt men det är det inte.
Citera
2021-08-11, 20:20
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:

Utveckla gärna. Vad pratar du om?
Citera
2021-08-11, 20:38
Medlem
Har ni förtur / plockar ut de bästa fyndvarorna före dom ställs ut för kunderna?

Citat:
Ursprungligen postat av TheOxyu
Som titeln säger, jag jobbar på Netonnet på en av lagershoparna i Sthlm som säljare i informationsdisk samt lite lagerarbete. Har jobbat här i 6 år så har en del erfarenhet. Fråga vad ni vill kring säljande, provisioner, lön mm så ska jag försöka svara på så många jag kan.
Citera
2021-08-11, 21:31
Medlem
airbuds avatar
Någon annan som jobbar på Netonnet som kan ta över tråden? TS svarade inte på speciellt många frågor...

Inblick i verksamheter är alltid spännande.
Citera
2021-08-11, 21:34
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Skillnaden är ju då att i ett fall får du pengar och i ett annat fall slipper du förlora pengar. Det kan ju ytligt tyckas likställt men det är det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington
Utveckla gärna. Vad pratar du om?
Rent statistiskt sett få fungerar lotterier och försäkringar så att den genomsnittliga kunden kommer betala mer än de någonsin får ut. Dock finns det ett fåtal som tjänar på det, t.ex. någon som vinner storvinsten på lotto, eller någon vars hus brinner ner.

Båda får ett tillskott i kassan. Skillnaden är att i ett lotteri blir det en vinst, medan i försäkringsfallet så blir det bara en ersättning för faktisk skada.

Men om man bara ser på dem rent statistiskt så fungerar de på samma sätt - du bör förvänta dig att de är en förlustaffär.

Sen lever man ju inte nödvändigtvis efter det själv. Jag tror på att ha ett gott försäkringsskydd för allt viktigt, men jag bryr mig inte så mycket om lotterier. Men det är för att även om jag förmodligen kommer förlora på försäkringarna, så anser jag att det är värt priset för chansen att "vinna" (undvika en stor förlust) om olyckan är framme.
Citera
2021-08-11, 21:40
Medlem
brainbows avatar
Nu verkar du som förväntat ha dragit iväg med svansen mellan benen och tokduckat för alla frågor kring detta värdelösa skitföretag.
Är du stolt över att ni skippat reklamation, känns det bra?
Citera
2021-08-11, 22:13
Medlem
Vad brukar ni kontra med för kommentar när kunden säger att den har hemförsäkring med drulle?
Citera
2021-08-11, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brainbow
Nu verkar du som förväntat ha dragit iväg med svansen mellan benen och tokduckat för alla frågor kring detta värdelösa skitföretag.
Är du stolt över att ni skippat reklamation, känns det bra?

+1 och ang reklamation borde det startas en tråd om bara det!
Äckliga netonet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in