2021-08-31, 20:35
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
M.Labingi må väcka ett och annat småleende med sin indelning av människor i olika fack... Som skulle glädja både Stalin och Hitler och andra massmördare.

Jag indelar inte människor i fack, till skillnad från den där författaren vars bok jag anmälde.
Citera
2021-09-04, 12:01
Medlem
Du har formulerat sanningen baklänges.

Demokrati är inte bra för yttrandefriheten.
Citera
2021-09-04, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Hela boken handlar just om det där fiktiva övergreppet, och målar det utifrån att gärningsmännen utförde det eftersom de tycker illa om "svennar". Narrativet är alltså att ljushyade svenskar är utsatta för främlingsfientlighet från invandrargäng, och att samhället skyddar invandrargängen.

Boken skulle varit bra, exempelvis om gärningsmännen istället inte beskrivits, varit ett blandat gäng, eller ett gäng ljushyade svenska killar, och om orsaken varit sexism eller att de inte förstår samtycke. Då skulle boken varit en bra och relevant roman och debattbok i samhället. Som det är nu så är den giftig och sprider hat som en dyngspridare.

Och ja, det är just på grund av risken att SD kan vinna makten och exempelvis genomföra nedskärningar i presstödet som jag bedriver min aktivism.

Jag hoppas att du är ett troll. Sådana saker som i boken existerar, även om de flesta invandrare inte beter sig så.
Citera
2021-09-04, 12:35
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muriatsyra
Jag hoppas att du är ett troll. Sådana saker som i boken existerar, även om de flesta invandrare inte beter sig så.

Du tänker inte särskilt långt, min vän. Tänk hur exempelvis ickevita skulle känna av att läsa den där boken? Eller sverigedemokrater ("tänka sig, en bok som beskriver hur det är"). Eller, i värsta fall, vita svenskar som inte är sverigedemokrater. Den gör steget till att rösta på extrema partier som SD kortare och lägre.
Citera
2021-09-04, 14:46
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du är en extremt antidemokrat, som vill inskrida mot vad som får publiceras - ty annars blir steget att rösta på SD kortare (skriver du).

Om priset för att vi inte agerar med civilkurage är att vi upprepar 1930-talet, är det ett pris värt att betala att vara yttrandefrihetsfundamentalist?

Högern är definitivt inte för rätten att uttrycka sig heller, vilket hoten och hatet mot kvinnliga journalister, feministiska spelutvecklare, människorättsaktivister som Mina Dennert och mot demokratiskt valda politiker visar.

Däremot är det i dagsläget extremhögern som främst hänvisar till yttrandefriheten och att den behöver försvaras. Detta för att de vet att ifall de inte kan få plattformar där de får tillgång till barn och unga så misslyckas deras långsiktiga planer. Därför är det viktigt att vi demokrater bedriver vår kamp för rätten att slippa högerextrem propaganda som hotar och hatar.
Citera
2021-09-04, 14:58
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Om priset för att vi inte agerar med civilkurage är att vi upprepar 1930-talet, är det ett pris värt att betala att vara yttrandefrihetsfundamentalist?

Högern är definitivt inte för rätten att uttrycka sig heller, vilket hoten och hatet mot kvinnliga journalister, feministiska spelutvecklare, människorättsaktivister som Mina Dennert och mot demokratiskt valda politiker visar.

Däremot är det i dagsläget extremhögern som främst hänvisar till yttrandefriheten och att den behöver försvaras. Detta för att de vet att ifall de inte kan få plattformar där de får tillgång till barn och unga så misslyckas deras långsiktiga planer. Därför är det viktigt att vi demokrater bedriver vår kamp för rätten att slippa högerextrem propaganda som hotar och hatar.

Snacket om "hot och hat" är samma slags osanningar, som i ditt föreg. inlägg.

Du är en antidemokrat, som vill avskaffa yttrandefriheten för alla som inte delar dina ståndpunkter.
Citera
2021-09-04, 16:01
Moderator
Ruskigbusss avatar
Tråden handlar inte om Sverigedemokraterna eller om trådskaparen är ett troll.
OT raderat
/Mod
Citera
2021-09-04, 18:06
Citat:
Därför är det viktigt att författare faktiskt går till författarskolor, och att författarskolorna lär ut

En tvättäkta stalinist, priceless!
Citera
2021-09-04, 20:18
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Snacket om "hot och hat" är samma slags osanningar, som i ditt föreg. inlägg.

Du är en antidemokrat, som vill avskaffa yttrandefriheten för alla som inte delar dina ståndpunkter.

Yttrandefriheten har gränser. Men när jag försöker få ett förlag att droppa en bok, och bokaffärer att sluta sälja den boken, så nyttjar jag min yttrandefrihet. Det är nämligen bara staten som kan bryta mot Yttrandefrihetsgrundlagen. Jag som enskild medborgare kan inte göra det.
Citera
2021-09-04, 20:48
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Yttrandefriheten har gränser. Men när jag försöker få ett förlag att droppa en bok, och bokaffärer att sluta sälja den boken, så nyttjar jag min yttrandefrihet. Det är nämligen bara staten som kan bryta mot Yttrandefrihetsgrundlagen. Jag som enskild medborgare kan inte göra det.

Ja, du är en antidemokrat, som använder din yttrandefrihet i en kampanj för att avskaffa yttrandefriheten för alla som inte delar dina ståndpunkter.
Citera
2021-09-04, 23:44
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ja, du är en antidemokrat, som använder din yttrandefrihet i en kampanj för att avskaffa yttrandefriheten för alla som inte delar dina ståndpunkter.

Det är en mänsklig rättighet att yttra sig. Inte att få sin bok plattformad på bokaffärer eller utgiven via förlag. Staten kan inte tvinga bokaffärer sälja böcker eller förlag att ge ut dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in