Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-09, 19:28
  #1
Medlem
I och med så många som gör bakgrundskontroller etc - ska man maxa privacy settings på Facebook & instagram?

Alternativt sätta hela profilen som privat ?

Hur noga är de som sysslar med due-diligence consulting med att scanna av sociala medier och identifiera ens digitala avtryck?
Citera
2021-08-09, 19:41
  #2
Medlem
Passar även på att fråga ifall man även ska anonymisera vem man är vän med.

Har vissa vänner på Facebook som är dömda för brott - skall dessa tas bort eller ?

Hur djupt gräver man när man gör bakgrundskontroller?
Citera
2021-08-10, 19:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersianCarpet
I och med så många som gör bakgrundskontroller etc - ska man maxa privacy settings på Facebook & instagram?

Alternativt sätta hela profilen som privat ?

Hur noga är de som sysslar med due-diligence consulting med att scanna av sociala medier och identifiera ens digitala avtryck?
Gör hela facebookprofilen privat och även profilbilden så att ingen kan se vem som har tryckt gilla på den. Ta bort alla inlägg på offentliga sidor och grupper.
Citera
2021-08-10, 22:30
  #4
Medlem
killawifes avatar
Jag kör alias på alla sociala medier och mitt eget namn, adress eller telefon förekommer ingenstans. Det är det enda sättet att kunna vara någorlunda privat. Givetvis skulle en snokig chef kunna luska ut ens sociala medie-konton ändå på olika sätt men jag har sluppit mycket elände pga detta förhållningssättet. Det enda negativa jag har stött på är det nån gång har varit nån som avböjt en affär på fb pga att mitt namn skiljer sig från användarnamnet´.
Citera
2021-08-10, 22:35
  #5
Medlem
PatricTheRiders avatar
Så löjligt. Lycka till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback