Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-08-18, 12:34
  #13
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Länken är high yield, 5 minuter lång och ger en mycket bättre förklaring än vad jag kan formulera i ord. Och jag vill påstå att jag inte direkt har svårt att formulera mig.

/Johan

Jag såg videon nyss och jag har sett den för flera år sedan.
Men frågan är, som ställd i huvudtråden: Varför är det många på vår sida som säger ”det är nog nu” när icke-vita invandrare våldtar, mördar oss vita, eller är någon vit antivit invandringsvurmare twittrar att vi ska ha mer invandring.
Citera
2021-08-18, 12:56
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Jag såg videon nyss och jag har sett den för flera år sedan.
Men frågan är, som ställd i huvudtråden: Varför är det många på vår sida som säger ”det är nog nu” när icke-vita invandrare våldtar, mördar oss vita, eller är någon vit antivit invandringsvurmare twittrar att vi ska ha mer invandring.

"Tolerans" är en grundläggande dygd? Att säga att det "är nog" är att frångå toleransen?
Citera
2021-08-18, 17:04
  #15
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sydafrikan
"Tolerans" är en grundläggande dygd? Att säga att det "är nog" är att frångå toleransen?

Så poängen med toleransen är att vi vita ska tolerera kriminaliteten som de icke-vita invandrarna tar in i landet?
Citera
2021-08-18, 18:31
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Jag såg videon nyss och jag har sett den för flera år sedan.
Men frågan är, som ställd i huvudtråden: Varför är det många på vår sida som säger ”det är nog nu” när icke-vita invandrare våldtar, mördar oss vita, eller är någon vit antivit invandringsvurmare twittrar att vi ska ha mer invandring.

Jag tycker din tes kring "Det är nog nu!" är sökt och överdriven. Jag antar du vill säga att invandringskritiker och "fascister" är alldeles för mesiga. Jag håller med om det. Men orsaken till det är just att invandringsvurmarna behärskar den sociala miljön genom att appropriera "det goda samvetet" och definiera vilka värderingar som är etiskt gångbara i offentligheten.

Asch Experiment visar hur detta går till rent praktiskt - dvs drygt 80 % av alla individer böjer sig för en upplevd majoritet och auktoritet ÄVEN om dennes påståenden är totalt absurda.

Observera att Asch experiment INTE ingår i grundundervisning i psykologi eller beteendevetenskap vid gymnasium eller universitet. Experimentet är förhållandevis okänt - till exempel vid jämförelse med det vit-fientliga Millgram-experimentet. Dvs läraren som separerade på blå- och brunögda barn och ansågs visa hur rasism uppkommer. Eller Stanford-experimentet som ansågs visa gemene mans auktoritära och fascistiska tendenser när "fångvaktare" utan vidare gav "fångar" starka elchocker bara för att deras överordnade beordrade dem. Ett experiment som lika gärna kunnat draperas i "Gulag" eller "kommunism"-paltor som i "fascist-" och "nazist-" uniformer.

/Johan
Citera
2021-08-19, 18:31
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sydafrikan
Vi lever även i en kultur där människor skolats in till att sexualiteten är närapå en uteslutande del av det psykologiska jaget och anklagelsen att den med dessa åsikter skulle vara en incel används rätt effektivt oavsett sanninshalt. I boken "The Rise and Fall of the Third Reich" tillämpas även modellen att Hitler skulle varit sexuellt avundsjuk på judiska män som i vilket fall en delförklaring till hans världsbild genom selektiva urval från Mein Kampf. En Sverigedemokrat eller nationalist kommer att få ett liknande psykoanalytiskt omdöme om att all politik grundar sig i att "inte kunna konkurrera med invandrarmän". Den som sållar sig till status quo är "trygg i sin egen identitet" låter det.

Debatten handlar mer om att demoralisera än om att det politiska läget skall kunna lämna ett ideologiskt dödläge och nå pragmatiska lösningar på samhällsfaror som alla är medvetna om, oavsett om man är incel eller inte.
Inte för att jag på något sätt ser nazismens identitetspolitik som ett dugg bättre än den identitetspolitiska "antirasismen", de är symptom på samma byråkratiska virus, men bulverism som antar sexuella motiv för i princip allt är inte unikt modernt västerländsk. Den är ett historiskt typiskt symptom hos civilisationer i sitt slutskede från forntiden före antiken och framåt, som saknas i uppåtgående civilisationer. Likheten i bulverism mellan PK som antar att nynazister skulle vara incels och nynazister som antar att PK skulle vara pedofiler är ett tydligt släktskapstecken i de byråkratiska viruslikheterna.
__________________
Senast redigerad av suppruckare 2021-08-19 kl. 18:35.
Citera
2021-10-27, 18:22
  #18
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Jag tycker din tes kring "Det är nog nu!" är sökt och överdriven. Jag antar du vill säga att invandringskritiker och "fascister" är alldeles för mesiga.
/Johan

Nej det är inte det jag vill säga. Jag vill säga att det är märkligt att invandringskritiker "sätter ned foten" och säger "det är nog nu" när något väl händer i samhället som de reagerar på, snarare än att tycka att idéerna som de anti-vita invandringsvurmarna kommer med ifrån början är 100% fel och omoraliskt ifrån början.

Samma med otrohet, synden är inte endast när själva gärningen har skett, men att man syndar i hjärtat och planerar/tänker på att vara otrogen i från första början. Allt börjar med intentionen, och den antivita intentionen är omoralisk, varför fördömer man inte det snarare än när tillräckligt många svenska tjejer blivit våldtagna av invandrare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback