2021-08-04, 16:32
Medlem
vanilljs avatar
D jag inte hittat ngra tidigare trdar eller diskussioner relaterat till detta nya och spnnande spel, vilket slpps 30/8 2021, s tnkte jag att jag tar initiativ till en trd vilken saker som strategier, tips och gemenskap kan fras i.

Jag sjlv spelade under betan nu som stngdes 2/8 och r helt sld p detta.

Enligt mig s r detta en bra konkurrent till Wow Classic och har bra potential till o bli DET nya spelet p marknaden sett till MMORPG.

Jag sjlv har dock inte hittat mnga andra svenskar som ocks lirat betan n, men hoppas att vi svenskar gemensamt kan bli ett community och spela p samma serverar, och guildes.

Allt gott
Citera
2021-08-04, 16:41
Medlem
Skywallkers avatar
Tror inte det konkurerrar med wow alls. Helt olika typer av spel. Men jag gillade det och kommer spela vid launch!
Citera
2021-08-04, 16:54
Medlem
Preview
https://www.youtube.com/watch?v=-tvoJn6hIus

Gameplay
https://www.youtube.com/watch?v=Y1KgusZTMtM

newworld.com
Citera
2021-08-04, 16:54
Medlem
vanilljs avatar
Anledningen till att jag tror det blir en konkurrent r pga allt blsvder Blizzard str i just nu, vilket lockar spelare att ppna gonen fr nya spel, tillsammans med att man sg playerbasen droppa fr TBC ven innan denna storm som Blizzard befinner sig i just nu!

Okej, kul o hra. Lirade du ngot ven under betan som nyligen varit?
Citera
2021-08-04, 17:04
Medlem
sanctofils avatar
Ser vldigt mycket fram emot detta! Det r verkligen en frisk flkt i mmo-trsket. Det kommer kanske inte vara vrldens bsta spel vid release, men tror att det har frutsttningar att bli ngot riktigt stort.

Jag spelade i beta och tyckte om det, s pass mycket att det fick bli en ny dator.
Citera
2021-08-04, 17:16
Medlem
vanilljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctofil
Ser vldigt mycket fram emot detta! Det r verkligen en frisk flkt i mmo-trsket. Det kommer kanske inte vara vrldens bsta spel vid release, men tror att det har frutsttningar att bli ngot riktigt stort.

Jag spelade i beta och tyckte om det, s pass mycket att det fick bli en ny dator.

Hahaha exakt samma situation hr. Datorn anlnder med Bing om en timma!
Citera
2021-08-04, 17:50
Avstngd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanillj
Hahaha exakt samma situation hr. Datorn anlnder med Bing om en timma!

Tnk p att new world kan vara skadligt mot vissa nya grafikkort om det inte blivit fixat. Goggla p new world och 3090.

Tror ngra 3080r ocks givit upp men vrst r det fr 3090 frn en specifik tillverkare.

Bara som info, lycka till med nya datorn och spelandet.
Citera
2021-08-04, 18:19
Medlem
sanctofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Tnk p att new world kan vara skadligt mot vissa nya grafikkort om det inte blivit fixat. Goggla p new world och 3090.

Tror ngra 3080r ocks givit upp men vrst r det fr 3090 frn en specifik tillverkare.

Bara som info, lycka till med nya datorn och spelandet.

Japp! Kort frn tillverkaren EVGA har haft en tendens att bricka nr de kr New World.
Beware!
Citera
2021-08-04, 19:37
Medlem
sanctofils avatar
"New World's new global launch date is September 28"
https://twitter.com/playnewworld/sta...319877/photo/1
Citera
2021-08-04, 20:09
Medlem
vanilljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctofil
"New World's new global launch date is September 28"
https://twitter.com/playnewworld/sta...319877/photo/1

Nee... Fyfan va tragiskt.

Jag som redan sg de tidigare datumen som en evighet bort
Citera
2021-08-11, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanillj
Nee... Fyfan va tragiskt.

Jag som redan sg de tidigare datumen som en evighet bort

Super trist. Dock positivt att de inte slpper det nr de inte knner sig klara.
Men september kommer knnas som en jvligt lng mnad nu.
Citera
2021-08-11, 13:52
Medlem
Neroxxs avatar
Jag krde det under betan som var frra ret (som man fick tillgng till nr man frhandsboka) och tyckte det var bra. Hade inte mjlighet att spela under den senaste betan. Min uppfattning sedan tidigare har dock varit positiv med tanke p hur lngt det var tills release (nr betan var frra ret) s skulle allt strul fixat sig.

Det har som sagts varit en del problem med vissa grafikkort som till viss del r tgrdat vad jag frstt ven ifall vissa fortfarande kan uppleva problem ( men inte till den grad som det varit) . Det var ju s illa innan som till och med gjorde att vissa spelare fick sina kort frstrda.

Under den betan jag krde s var det en hel del fps strul, vilket reducerades under betans gng med olika patches. Vet inte hur den senaste betan varit. Har ven haft rtt dlig koll p hur snacket gtt kring spelet d det varit ett bra tag sedan jag hngt i discorden.

Angende den fram flyttade releasen s ser jag det som positivt till stor del, bra att det inte slppa nr det inte r klart.
Senast redigerad av Neroxx 2021-08-11 kl. 13:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in