2021-08-04, 16:32
Medlem
vanilljs avatar
Då jag inte hittat några tidigare trådar eller diskussioner relaterat till detta nya och spännande spel, vilket släpps 30/8 2021, så tänkte jag att jag tar initiativ till en tråd vilken saker som strategier, tips och gemenskap kan föras i.

Jag själv spelade under betan nu som stängdes 2/8 och är helt såld på detta.

Enligt mig så är detta en bra konkurrent till Wow Classic och har bra potential till o bli DET nya spelet på marknaden sett till MMORPG.

Jag själv har dock inte hittat många andra svenskar som också lirat betan än, men hoppas att vi svenskar gemensamt kan bli ett community och spela på samma serverar, och guildes.

Allt gott
Citera
2021-08-04, 16:41
Medlem
Skywallkers avatar
Tror inte det konkurerrar med wow alls. Helt olika typer av spel. Men jag gillade det och kommer spela vid launch!
Citera
2021-08-04, 16:54
Medlem
Preview
https://www.youtube.com/watch?v=-tvoJn6hIus

Gameplay
https://www.youtube.com/watch?v=Y1KgusZTMtM

newworld.com
Citera
2021-08-04, 16:54
Medlem
vanilljs avatar
Anledningen till att jag tror det blir en konkurrent är pga allt blåsväder Blizzard står i just nu, vilket lockar spelare att öppna ögonen för nya spel, tillsammans med att man såg playerbasen droppa för TBC även innan denna storm som Blizzard befinner sig i just nu!

Okej, kul o höra. Lirade du något även under betan som nyligen varit?
Citera
2021-08-04, 17:04
Medlem
sanctofils avatar
Ser väldigt mycket fram emot detta! Det är verkligen en frisk fläkt i mmo-träsket. Det kommer kanske inte vara världens bästa spel vid release, men tror att det har förutsättningar att bli något riktigt stort.

Jag spelade i beta och tyckte om det, så pass mycket att det fick bli en ny dator.
Citera
2021-08-04, 17:16
Medlem
vanilljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctofil
Ser väldigt mycket fram emot detta! Det är verkligen en frisk fläkt i mmo-träsket. Det kommer kanske inte vara världens bästa spel vid release, men tror att det har förutsättningar att bli något riktigt stort.

Jag spelade i beta och tyckte om det, så pass mycket att det fick bli en ny dator.

Hahaha exakt samma situation här. Datorn anländer med Bing om en timma!
Citera
2021-08-04, 17:50
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanillj
Hahaha exakt samma situation här. Datorn anländer med Bing om en timma!

Tänk på att new world kan vara skadligt mot vissa nya grafikkort om det inte blivit fixat. Goggla på new world och 3090.

Tror några 3080r också givit upp men värst är det för 3090 från en specifik tillverkare.

Bara som info, lycka till med nya datorn och spelandet.
Citera
2021-08-04, 18:19
Medlem
sanctofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Tänk på att new world kan vara skadligt mot vissa nya grafikkort om det inte blivit fixat. Goggla på new world och 3090.

Tror några 3080r också givit upp men värst är det för 3090 från en specifik tillverkare.

Bara som info, lycka till med nya datorn och spelandet.

Japp! Kort från tillverkaren EVGA har haft en tendens att bricka när de kör New World.
Beware!
Citera
2021-08-04, 19:37
Medlem
sanctofils avatar
"New World's new global launch date is September 28"
https://twitter.com/playnewworld/sta...319877/photo/1
Citera
2021-08-04, 20:09
Medlem
vanilljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctofil
"New World's new global launch date is September 28"
https://twitter.com/playnewworld/sta...319877/photo/1

Näääee... Fyfan va tragiskt.

Jag som redan såg de tidigare datumen som en evighet bort
Citera
2021-08-11, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanillj
Näääee... Fyfan va tragiskt.

Jag som redan såg de tidigare datumen som en evighet bort

Super trist. Dock positivt att de inte släpper det när de inte känner sig klara.
Men september kommer kännas som en jävligt lång månad nu.
Citera
2021-08-11, 13:52
Medlem
Neroxxs avatar
Jag körde det under betan som var förra året (som man fick tillgång till när man förhandsboka) och tyckte det var bra. Hade inte möjlighet att spela under den senaste betan. Min uppfattning sedan tidigare har dock varit positiv med tanke på hur långt det var tills release (när betan var förra året) så skulle allt strul fixat sig.

Det har som sagts varit en del problem med vissa grafikkort som till viss del är åtgärdat vad jag förståt även ifall vissa fortfarande kan uppleva problem ( men inte till den grad som det varit) . Det var ju så illa innan som till och med gjorde att vissa spelare fick sina kort förstörda.

Under den betan jag körde så var det en hel del fps strul, vilket reducerades under betans gång med olika patches. Vet inte hur den senaste betan varit. Har även haft rätt dålig koll på hur snacket gått kring spelet då det varit ett bra tag sedan jag hängt i discorden.

Angående den fram flyttade releasen så ser jag det som positivt till stor del, bra att det inte släppa när det inte är klart.
Senast redigerad av Neroxx 2021-08-11 kl. 13:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in