• 4
  • 5
2021-08-03, 01:30
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema9
När ett lands farligaste djur är ett keldjur som älgen då vet man att landet har gått ner sig rejält och blivit extremt feminiserat.

Varför får jag inte döda djuren som är på min mark, när de finns massor av dem? Vad fan har tall med saken att göra? Går du igång på träd eller vad är grejen?

Har du jagat någongång, och om ja, känner du någon adrenalinrus när du skjuter älgen i huvudet och du vet att den är död innan den träffar marken?

Men vad du dillar. Du kommer inte att köpa 20 miljoner hektar mark - begriper du hur mycket det är? Och du ska dessutom smälla upp ett elstängsel runt om? Förstår du hur korkat det låter? Vet du vad pengar är. Du har heller aldrig skjutit en älg i huvudet, och skulle aldrig göra det heller.
Ha en fin kväll på ditt lss-boende. Vidare så äter älgarna, bland annat, tall.
Citera
2021-08-03, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Och vad säger frugan då??

Hon har väl fullt upp med att skrika skällsord till invandrare hon möter på sina påtvingade promenader.
Citera
2021-08-03, 06:57
Medlem
lothers avatar
nix, ingen allemansrätt

däremot så kommer du ha svårt, mycket svårt att hitta stort nog område som inte har begränsningar, exempelvis vägar
dom kommer du inte få röra
Citera
2021-08-03, 11:12
Medlem
Citat:
Kan man på något sätt försvåra så att de blir omöjligt för människor att ta sig in, in möjligtvis med elstängsel kanske igenbommande träd svåra terränger, mycket grov lera, hal skogsväg osv.

Alla bär, svampar och humana ätliga växter är på insidan av s.k. förhinder.

Jag vill ha en riktigt, riktigt stor skog som jag har möjlighet att göra vad jag vill på med rikt djurliv för jakt och bebyggelse på. 100.000 hektar är inte nog. Tur för dig så är jag inte intresserad av oaser.

Jag har redan ett hus. Är inte intresserad av att bygga ett stort hus i min skog. Än idé är väl att bygga mindre ” stationshus ” som är mindre än villor som ligger strategiskt placerade runt om skogen med stora vapenförråd, mat och vatten och dylikt. Skottsäkra glas så att inte djuren tar sig in såklart.

Ska titta på det där med att äga företag i Ryssland, återkommer lite senare.

Kan man försvåra ingången som sagt?

När jag nämnde Great Lakes-St. Lawrence Forest så menade jag någonting som är ungefär lika stort kan man lite mindre såklart.

Det finns alltså regler om framkomlighet och stängsling. Man är skyldig att göra det framkomligt. Så nej, Sverige är inte landet där den starke bara kan breda ut sig.

Men ge fan i att anlägga vägar och stigar... är terrängen tillräckligt jobbig är där inte många som vill ta sig dit.

Stationshus... ordet du söker är jaktstuga, det är vad man brukar kalla det.

100.000 hektar... då måste du söka dig till Kanada, USA, Ryssland och andra länder som har större area.

Hmmm ... Kongo!! Där är landet för dig. Annars får du in byar och småstäder i marken. I Kongo kan du leja legosoldater och fördriva folk och de kan skydda marken från inkräktare.

De stora nationalparkerna i Sverige är ungefär så stora och omfattar något 100.000 hektar.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2021-08-03 kl. 11:32.
Citera
2021-08-03, 11:15
Medlem
Citat:
När ett lands farligaste djur är ett keldjur som älgen då vet man att landet har gått ner sig rejält och blivit extremt feminiserat.

Varför får jag inte döda djuren som är på min mark, när de finns massor av dem? Vad fan har tall med saken att göra? Går du igång på träd eller vad är grejen?

Har du jagat någongång, och om ja, känner du någon adrenalinrus när du skjuter älgen i huvudet och du vet att den är död innan den träffar marken?

Björnen är det farligaste djuret i Sverige.

Björnen dödar ca 1 person om året i Skandinavien.

Man skjuter inte en älg i huvudet, det är nästan bara en stor käke.

Du får skjuta djur när det är jaktsäsong och enligt de regleringar som finns.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2021-08-03 kl. 11:33.
Citera
2021-08-03, 11:20
Medlem
Citat:
Nu när jag har fått reda på att det inte finns någon skog i Sverige längre så har jag funderat på möjligheten att köpa en riktigt, riktigt stor mark.

( Alla som skriver att det är troll osv, sluta skriv. Jag har inte sagt att jag ska köpa marken ( om det ens går då ) utan jag har sagt att jag funderat på om man kan köpa marken. )

Jag hade tänkt om det går att köpa mark som skulle kunna vara lika stor som Great Lakes-St. Lawrence Forest. Om det går hur kan man få det till att bli en stor skog ( en riktig skog ) med mycket djurliv. Då tänker jag på att det ska finnas björnar, Vargar, Lodjur, Rådjur, Älgar, vildsvin, rävar osv osv. Massor med växtätare och rovdjur. Detta kommer ju vara min privata mark och därav har jag rätten att göra vad jag vill. Jag kommer kunna vara i skogen hur länge jag vill, döda hur många djur jag vill osv osv.

Hur skulle detta vara möjligt? Hur skulle jag kunna ” bygga upp ” en skog och hur många år skulle det ta mig? Hur skulle jag kunna få rikt djurliv in i skogen.

Behövs det stängsel med taggtråd och diverse övervakningskameror ( som främst är riktade mot utansidan av stängslet ) för att hålla oinbjudna människor borta från min skog? Hur skulle djuren reagera på att de var instängda? Skulle de lära sig detta och försöka hitta någon väg ut eller skulle de skita i det eftersom det är ett otroligt stort område? Hur skulle symbiosen mellan växtätare och rovdjur vara? Skulle rovdjuren utplåna växtätarna ganska snabbt? Hur fördelar man djuren så att det är rikt på rovdjur och växtätare men att rovdjuren inte blir för många så att växtätarna blir utrotade?

Skulle de svenska myndigheterna bry sig om vad som händer på min mark eller har de ens några rättigheter att undersöka, övervaka eller på något annat sätt blanda sig i vad som sker i min skog?

Hur kan man på andra sätt hålla människor borta från att tjuva sig in på ett sätt som inte skulle skada djuren?

Gäller allemansrätten där också, därav att människor skulle få kunna komma och gå som de ville?

Hur mycket skulle det här kosta mig?

Detta skall ske i Sverige främst. Men om det inte går så skall jag titta jag på omvärlden.

Som sagt, funderar bara på om detta är möjligt och hur men därefter går tillväga och hur situationen ser ut.

Seriösa svar tack.
Så halva Sverige då? Men tanken är god men det är ett livstids arbete. Jag vet min morbror äger en skog, han hugger ner träd men bara med moderation och han planterar alltid nya skott.
Citera
2021-08-03, 20:02
Medlem
Citat:
Dålig regel. Man bör vara i 100% kontroll över sin egen mark. Hur ser läget ut i Sibirien, Ryssland då? Hur ser myndigheterna på att man som utlänning vill köpa ungefär 20 miljoner hektar mark i Sibirien? Hur ser lagarna ut? Är det som i Sverige där du inte får bestämma själv eller är det 100% kontroll och skulle myndigheterna blanda sig in i min mark? Utifrån mina frågor i TS hur går det om man applicerar de mot Ryssland eller möjligtvis Kanada?

Det finns mycket vatten överallt och växtätarna har massvis med växter och rovdjuren har massvis med växtätare att äta. Varför skulle du behöva förflytta sig? Området är 20 MILJONER hektar. Och inhägnaden är längst ut.

Pratar vi 20 000 000 hektar så föreslår jag att du anlitar en advokatfirma som förhandlar med ryska staten direkt..
Det blir inte billigt att köpa så mycket mark så du behöver svar från de som kan lagstiftning i Ryssland.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in