Citat:
Ursprungligen postat av
KarimBenzema9
Kan man på något sätt försvåra så att de blir omöjligt för människor att ta sig in, in möjligtvis med elstängsel kanske igenbommande träd svåra terränger, mycket grov lera, hal skogsväg osv.
Alla bär, svampar och humana ätliga växter är på insidan av s.k. förhinder.
Jag vill ha en riktigt, riktigt stor skog som jag har möjlighet att göra vad jag vill på med rikt djurliv för jakt och bebyggelse på. 100.000 hektar är inte nog. Tur för dig så är jag inte intresserad av oaser.
Jag har redan ett hus. Är inte intresserad av att bygga ett stort hus i min skog. Än idé är väl att bygga mindre ” stationshus ” som är mindre än villor som ligger strategiskt placerade runt om skogen med stora vapenförråd, mat och vatten och dylikt. Skottsäkra glas så att inte djuren tar sig in såklart.
Ska titta på det där med att äga företag i Ryssland, återkommer lite senare.
Kan man försvåra ingången som sagt?
När jag nämnde Great Lakes-St. Lawrence Forest så menade jag någonting som är ungefär lika stort kan man lite mindre såklart.
Det finns alltså regler om framkomlighet och stängsling. Man är skyldig att göra det framkomligt. Så nej, Sverige är inte landet där den starke bara kan breda ut sig.
Men ge fan i att anlägga vägar och stigar... är terrängen tillräckligt jobbig är där inte många som vill ta sig dit.
Stationshus... ordet du söker är jaktstuga, det är vad man brukar kalla det.
100.000 hektar... då måste du söka dig till Kanada, USA, Ryssland och andra länder som har större area.
Hmmm ... Kongo!! Där är landet för dig. Annars får du in byar och småstäder i marken. I Kongo kan du leja legosoldater och fördriva folk och de kan skydda marken från inkräktare.
De stora nationalparkerna i Sverige är ungefär så stora och omfattar något 100.000 hektar.