Citat:
Ursprungligen postat av
KarimBenzema9
Det handlar inte om mina förmågor utan din oförmåga att lära dig saker. Varför skulle inte mina privata skog kunna hindra andra resenärer från att sätta sin fot i min skog? Vi har givetvis allemansrätten men kan man inte genom vissa sätt ” lura systemet ” eller något och förhindra människor att ta sig in? Såklart jag får sköta min skog som jag vill? Jag tänkte mig min, privata skog med inhängning för att hålla ute oinbjudna gäster.
Det handlar inte om att jag är korkad eller dylikt, utan jag är bara mindre påläst inom ämnet. Det förstår såklart varje mångbegåvad människa. Men du verkar ju vara otroligt dum, på gränsen till utvecklingsstörd.
Sluta skriv i denna tråd.
Givetvis, skrivfel. Hur mycket skulle det gå på?
Du kan hindra bilar att färdas på enskild väg, men inte fotgängare.
Folk kan tvinga dig att riva staketet genom anmälan till kronofogden tror jag det är man anmäler till... och folk är noga med det, det är sedvänja.
Man sätter en vägbom med en liten gångstig runt den. Men folk letar svamp och rastar hundar, plockar bär och allt möjligt.
Vill du bara ha en tyst skog med visst djurliv är det inte så svårt att hitta. I södra Sverige börjar dock prislappen springa över 100.000 per hektar och man vill väl ha 50 i alla fall för att känna ensligheten. Men det beror var den ligger. Jag vet några oaser men de tipsar jag inte om till dig, sorry.
Det finns slott och herresäten som har kanske 1.000 ha, men det räknas som en mycket stor privatägd skog här nere. Du kan bygga herrgård på din skog, det vore väl festligt. Så slipper frugan få spel på blattarna?
Angående Ryssland tror jag inte man får äga mark i stor skala som utlänning. Vad man kanske kan göra är att bilda ett AB i Ryssland som ägfer skogen som man äger. Men bolaget måste vara reggat i Ryssland då... lite osäker, men så var det för jordbruksmark i alla fall. Black earth farming hette ett "svenskt" bolag, du kan kolla upp det.
Allemansrätten har ett mycket starkt folkligt stöd i Sverige hos alla utom just skogsägarna, haha. Den är väl ungefär lika gammal som islam, så man ruckar inte på den hursomhelst.
20 miljoner hektar är ungefär halva Sveriges yta, så grattis, du köpte Norrland. Två stycken Libanon.