2021-08-03, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Trafikverket har en väg över min mark. Kan jag gräva bort den då eller sätta upp en vägtull? Kan nästa markägare en km bort sätta upp en egen tull? Och nästa markägare 100m bortanför ytterligare en tull?

Intressant! Vad är det med signatur och bild som får dig att göra det?

En bilväg?

Det aggressiva språkbruket samt förlöjligandet av S och Löfven. Din bild talar för sig självt.
Citera
2021-08-03, 00:15
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema9
En bilväg?

Det aggressiva språkbruket samt förlöjligandet av S och Löfven. Din bild talar för sig självt.

En bilväg med 2 filer skyltar och streck en sådan som det kör bilar på mest hela tiden ja.
Citera
2021-08-03, 00:16
Bannlyst
Citat:
En bilväg med 2 filer skyltar och streck en sådan som det kör bilar på mest hela tiden ja.

Var bilvägen där när du köpte marken?
Citera
2021-08-03, 00:17
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Var bilvägen där när du köpte marken?

Japp men det är min mark.
Citera
2021-08-03, 00:22
Bannlyst
Citat:
Japp men det är min mark.

Det är en annan sak. Hade du köpt en mark där det bara var gräs och ingen annan närliggande kan inte Trafikverket komma och bygga väg på din mark. Skriv något fult på vägen, det är din rätt.
Citera
2021-08-03, 00:28
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Det är en annan sak. Hade du köpt en mark där det bara var gräs och ingen annan närliggande kan inte Trafikverket komma och bygga väg på din mark. Skriv något fult på vägen, det är din rätt.

Inte så det fungerar. Hur tror du annars det går till att bygga en ny väg? Ska den slingra sig fram där det går och sedan bli stopp för att folk säger nej? På 10 mil väg kan det vara flera hundra markägare som staten kört över.
Citera
2021-08-03, 00:30
Bannlyst
Citat:
Inte så det fungerar. Hur tror du annars det går till att bygga en ny väg? Ska den slingra sig fram där det går och sedan bli stopp för att folk säger nej? På 10 mil väg kan det vara flera hundra markägare som staten kört över.

Vad kan man då göra på sin egen mark? Varför ens skaffa sig mark?
Citera
2021-08-03, 00:33
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Vad kan man då göra på sin egen mark? Varför ens skaffa sig mark?

Bo, bygga, jordbruk, skogsbruk, jaga.
Citera
2021-08-03, 00:39
Bannlyst
Citat:
Bo, bygga, jordbruk, skogsbruk, jaga.

Men man får ju inte jaga som man vill? Man måste följa 100 löjliga regleringar. Jag skulle inte ens få ta min H&K G28 med ljuddämpare, gå ut på min mark och sedan skjuta en älgs i huvudet. Varför? Vem skadar detta? Finns massvis med älgar i min hypotetiska skog.
Citera
2021-08-03, 00:46
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Men man får ju inte jaga som man vill? Man måste följa 100 löjliga regleringar. Jag skulle inte ens få ta min H&K G28 med ljuddämpare, gå ut på min mark och sedan skjuta en älgs i huvudet. Varför? Vem skadar detta? Finns massvis med älgar i min hypotetiska skog.

Be my guest.
Älg är ohyra som käkar tall. Det är Sveriges farligaste djur som dödar och lemlästar massor med bilister varje år.
Citera
2021-08-03, 00:50
Bannlyst
Citat:
Be my guest.
Älg är ohyra som käkar tall. Det är Sveriges farligaste djur som dödar och lemlästar massor med bilister varje år.

När ett lands farligaste djur är ett keldjur som älgen då vet man att landet har gått ner sig rejält och blivit extremt feminiserat.

Varför får jag inte döda djuren som är på min mark, när de finns massor av dem? Vad fan har tall med saken att göra? Går du igång på träd eller vad är grejen?

Har du jagat någongång, och om ja, känner du någon adrenalinrus när du skjuter älgen i huvudet och du vet att den är död innan den träffar marken?
Citera
2021-08-03, 01:22
Avstängd
Hur orkar folk fylla på bränsle i en sån uppenbar trolltråd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in