Citat:
Ursprungligen postat av
KarimBenzema9
Jag undrar om det finns någon enorm och obevakad skog i Sverige med mycket djurliv, växtätare samt rovdjur.
Finns det en enormt stor skog i Sverige som också är obevakad av diverse myndigheter? Där djurlivet är extremt bra. Att djur som vargar, björnar, älgar, rådjur, lodjur och rävar finns där mm.
Skogen ska vara otroligt stor, har snackar vi minst 10-20 mil från övriga civilisationen om man står mitt i skogen. Skogen skall också vara obevakad av diverse myndigheter. Hur är läget att sätta upp tält här samt döda och äta djuren?
Hur ser djursituationen ut med diverse sjukdomar?
Kan man ge ett ungefär på hur många rovdjur som finns i skogen ( samt vilka rovdjur ) och även hur många växtätare ( vilka växtätare ) som finns?
Kan ni ge exempel med andra stora skogar runt om i världen.
Finns det en stor turism här? Hur ser människoläget ut i skogen? Brukar människor vistas där?
Det enkla svaret på dina frågor är Nej,
Det finns ingen så stor skog där du skulle ha skuggan av en chans att överleva på jakt.
Utanför nationalparkerna i Norrland är du aldrig längre än fem mil från närmsta väg i skogen i Sverige.
I nationalparkerna får du inte jaga och de övervakas.
I annan skog kommer markägaren eller jaktlaget som har arrendet att upptäcka dig och ringa länsman.
Om du ska överleva en månad i skogen är fiske och bärplockning betydligt bättre än jakt. Så sensommar eller höst är de bästa årstiderna.
Det är dock ett elände att vara i skogen så länge även för någon med bra utrustning och god erfarenhet.
Vill du lämna samhället en månad skulle jag rekommendera en segelbåt och en massa konserver och segla runt lite på Atlanten, helt lagligt och betydligt enklare att komma 20 mil från närmsta samhälle.