• 1
  • 2
2021-08-01, 16:37
Bannlyst
Jag undrar om det finns någon enorm och obevakad skog i Sverige med mycket djurliv, växtätare samt rovdjur.

Finns det en enormt stor skog i Sverige som också är obevakad av diverse myndigheter? Där djurlivet är extremt bra. Att djur som vargar, björnar, älgar, rådjur, lodjur och rävar finns där mm.

Skogen ska vara otroligt stor, har snackar vi minst 10-20 mil från övriga civilisationen om man står mitt i skogen. Skogen skall också vara obevakad av diverse myndigheter. Hur är läget att sätta upp tält här samt döda och äta djuren?

Hur ser djursituationen ut med diverse sjukdomar?

Kan man ge ett ungefär på hur många rovdjur som finns i skogen ( samt vilka rovdjur ) och även hur många växtätare ( vilka växtätare ) som finns?

Kan ni ge exempel med andra stora skogar runt om i världen.

Finns det en stor turism här? Hur ser människoläget ut i skogen? Brukar människor vistas där?
Citera
2021-08-01, 16:51
Medlem
Henriksss avatar
Obevakad?
Tror du det finns park rangers i Sverige.
Det finns många stora skogar i Sverige, alla står under allemansrätten.
Citera
2021-08-01, 16:56
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema9
Jag undrar om det finns någon enorm och obevakad skog i Sverige med mycket djurliv, växtätare samt rovdjur.

Finns det en enormt stor skog i Sverige som också är obevakad av diverse myndigheter? Där djurlivet är extremt bra. Att djur som vargar, björnar, älgar, rådjur, lodjur och rävar finns där mm.

Skogen ska vara otroligt stor, har snackar vi minst 10-20 mil från övriga civilisationen om man står mitt i skogen. Skogen skall också vara obevakad av diverse myndigheter. Hur är läget att sätta upp tält här samt döda och äta djuren?

Kan man ge ett ungefär på hur många rovdjur som finns i skogen ( samt vilka rovdjur ) och även hur många växtätare ( vilka växtätare ) som finns?

Finns det en stor turism här? Hur ser människoläget ut i skogen? Brukar människor vistas där?
Den ryska Taigan är världens största barrskog. Men i Kanada finns det vildmark med sån skön avsaknad av folk att du kan gå 100 dagar utan att stöta på någon.
Det kan finnas tillsynsmän i svenska skogar som bla har till uppgift att motverka tjuvskytte.
Tänkte du jaga olovandes och leka Rambo?
Citera
2021-08-01, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Obevakad?
Tror du det finns park rangers i Sverige.
Det finns många stora skogar i Sverige, alla står under allemansrätten.

Namn på skogen, yta, och alla frågorna jag skrev. Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Den ryska Taigan är världens största barrskog. Men i Kanada finns det vildmark med sån skön avsaknad av folk att du kan gå 100 dagar utan att stöta på någon.
Det kan finnas tillsynsmän i svenska skogar som bla har till uppgift att motverka tjuvskytte.
Tänkte du jaga olovandes och leka Rambo?

Exakt det jag menar, stora skogar där personer inte finns och mycket djurliv? Finns det sådana skogar i Sverige? Om ja, skriv vad de heter, yta och alla andra frågor jag skrev.

Tillsynsmän? Jisses, kan de inte låta en vara ifred? Olovandes och olovandes, jag hade tänkt sätta upp ett tält och vara i skogen i ungefär en månad och leva på det jag jagar och sedan dödar. Också under vintern. Utan att jag möter en enda människa.

Tror du jag behöver röra mig utomlands för att vara ifred i skogen eller går det att lösa i Sverige?
Citera
2021-08-01, 17:06
Citat:
Google? Tror du att människor har någon skyldighet att vara din upplysningscentral?
Citera
2021-08-01, 17:09
Medlem
sommarlovs avatar
Nej det gör det inte, inte ens i närheten av dina önskemål.
Dessutom har nästan alla skog någon gång avverkats, så ursprunglig orörd skog finns knapp, förutom våra nationalparker.
Citera
2021-08-01, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Nej det gör det inte, inte ens i närheten av dina önskemål.
Dessutom har nästan alla skog någon gång avverkats, så ursprunglig orörd skog finns knapp, förutom våra nationalparker.

Du kan inte vara seriös, har det verkligen kommit till det? Har vi blivit så feminiserade så att all skog har försvunnit? Du måste driva.
Citera
2021-08-01, 17:37
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Du kan inte vara seriös, har det verkligen kommit till det? Har vi blivit så feminiserade så att all skog har försvunnit? Du måste driva.
Så är det, våra skogar är nästan helt och hållet odlad skog.
https://www.svd.se/den-riktiga-skoge...slut-i-sverige
Citera
2021-08-01, 17:41
Medlem
Citat:
Sverige har ett omfattande skogsbruk och en stor träindustrin med mycket export.
Efterfrågan är stor, inte minst från England som för länge sedan avverkat nästan all sin skog för att tillverka träkol.

Miljömupparna i många länder gör inte saken bättre när de nu förordar uppeldning av trä eftersom det är "förnyelsebar biomassa" (jämfört med olja och brunkol). Denna miljardindustri växer kraftigt nu i många länder. Eftersom det är "grön energi". Folk gillar ju grönt men de gillar tydligen inte att använda sina hjärnor.

Det internationella och industriella skogssabotaget kommer från den storskaliga kapitalismen och inte från någon slags feminisering. Hur tänkte du där?
Citera
2021-08-01, 18:03
Medlem
Henriksss avatar
Citat:

Exakt det jag menar, stora skogar där personer inte finns och mycket djurliv? Finns det sådana skogar i Sverige? Om ja, skriv vad de heter, yta och alla andra frågor jag skrev.

Tillsynsmän? Jisses, kan de inte låta en vara ifred? Olovandes och olovandes, jag hade tänkt sätta upp ett tält och vara i skogen i ungefär en månad och leva på det jag jagar och sedan dödar. Också under vintern. Utan att jag möter en enda människa.

Tror du jag behöver röra mig utomlands för att vara ifred i skogen eller går det att lösa i Sverige?

Bokskogen då. Lycka till pucko.
Citera
2021-08-01, 18:14
Medlem
Citat:

Det enkla svaret på dina frågor är Nej,

Det finns ingen så stor skog där du skulle ha skuggan av en chans att överleva på jakt.
Utanför nationalparkerna i Norrland är du aldrig längre än fem mil från närmsta väg i skogen i Sverige.
I nationalparkerna får du inte jaga och de övervakas.
I annan skog kommer markägaren eller jaktlaget som har arrendet att upptäcka dig och ringa länsman.

Om du ska överleva en månad i skogen är fiske och bärplockning betydligt bättre än jakt. Så sensommar eller höst är de bästa årstiderna.
Det är dock ett elände att vara i skogen så länge även för någon med bra utrustning och god erfarenhet.

Vill du lämna samhället en månad skulle jag rekommendera en segelbåt och en massa konserver och segla runt lite på Atlanten, helt lagligt och betydligt enklare att komma 20 mil från närmsta samhälle.
Citera
2021-08-01, 18:25
Medlem
kyrkstockens avatar
Lol, skall du ut i skogen och bevisa att du är man efter att visat dig som fjolla i tråden om din rasistiska fru?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in