• 1
  • 2
2021-07-30, 08:08
Medlem
Alltså nej jag blev inte uppsagd utan jag sa upp mig pga dålig behandling på jobbet. Jag bröt ihop tillslut och bara grät och bestämde mig för att jag fått nog av att må skit. Värsta som tagit mig var att jag ville verkligen jobba där men blev mest bara behandlad som något katten släppt in.

Jag har nu 2 månader kvar innan jag kan lämna arbetet för gott och har ingen aning om hur jag ska härda ut dessa 2 månader. För jag får sedan jag sa upp mig daglig kastat i ansiktet hur fel jag varit för dem och att de aldrig skulle ha anställt mig från början och därefter en hel lång lista på vilka egenskaper jag saknar som de kommit på nu efter 3 år.

Jag går i sönder. mitt självförtroende går i botten och de bara fortsätter att sparka på mig. Jag gråter varje dag och funderar på att bara låta bli att gå dit något mer och försöka låna pengar till hyran tills jag får min a-kassa.

Hjälp vad ska jag göra. Behöver tips eller stöd på hur jag ska orka detta utan att gå sönder helt och hållet
Citera
2021-07-30, 08:27
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hekima
Alltså nej jag blev inte uppsagd utan jag sa upp mig pga dålig behandling på jobbet. Jag bröt ihop tillslut och bara grät och bestämde mig för att jag fått nog av att må skit. Värsta som tagit mig var att jag ville verkligen jobba där men blev mest bara behandlad som något katten släppt in.

Jag har nu 2 månader kvar innan jag kan lämna arbetet för gott och har ingen aning om hur jag ska härda ut dessa 2 månader. För jag får sedan jag sa upp mig daglig kastat i ansiktet hur fel jag varit för dem och att de aldrig skulle ha anställt mig från början och därefter en hel lång lista på vilka egenskaper jag saknar som de kommit på nu efter 3 år.

Jag går i sönder. mitt självförtroende går i botten och de bara fortsätter att sparka på mig. Jag gråter varje dag och funderar på att bara låta bli att gå dit något mer och försöka låna pengar till hyran tills jag får min a-kassa.

Hjälp vad ska jag göra. Behöver tips eller stöd på hur jag ska orka detta utan att gå sönder helt och hållet

Tappa det framför dem. Börja storgråta och säg att de får dig att må skit och så vidare. Det krävs en väldigt speciell typ av rövhål att kunna fortsätta vara elak när man får en sån reaktion.

Om de fortsätter så finns det säkert någon myndighet du kan anmäla dem hos.
Citera
2021-07-30, 08:27
Medlem
Noose..s avatar
Citat:

Gå till din läkare, berätta om din situation och säg att du vill bli sjukskriven för du orkar inte med situationen.
Citera
2021-07-30, 08:28
Medlem
calvinclowns avatar
Fuck them bara... Du ska vidare mot nya utmaningar nu. Låt dig inte sjunka för djupt i onödan.
Citera
2021-07-30, 08:36
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Alltså nej jag blev inte uppsagd utan jag sa upp mig pga dålig behandling på jobbet.

Okej, du har ångest och mår skit…

På vilket sätt blev du dåligt behandlad - ville chefen att du faktiskt skulle jobba?
Senast redigerad av Tarrou 2021-07-30 kl. 08:46.
Citera
2021-07-30, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Gå till din läkare, berätta om din situation och säg att du vill bli sjukskriven för du orkar inte med situationen.

Jag hade själv svårt, en gång, att arbeta hela uppsägningstiden. Arbetsgivaren hade tvingat fram uppsägningen. Jag gick till företagsläkaren och han sjukskrev mig och jag behövde inte återvända till arbetsplatsen.

Använd den lediga tid Du får för att göra upp framtidsplaner. Tänk igenom vad Du vill och kan. Vilken utbildning kan du få m hj a AF - ska Du söka annan utbildning - Högskola, Folkhögskola, Yrkesutbildning, Lärlingsplats???

Jag bytte karriär och dubblade lönen och fritiden...
Citera
2021-07-30, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Okej, du har ångest och mår skit…

På vilket sätt blev du dåligt behandlad - ville chefen att du faktiskt skulle jobba?

Kan du bra dra ur tråden!
Jag har slitit som ett arsle och jobbat mängder övertid i 3 år
Citera
2021-07-30, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Min läkare är på semester. De har inga tider på min vårdcentral. Har redan försökt och de har inga tider förrän om en månad. Världens sämsta vårdcentral
Citera
2021-07-30, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Tappa det framför dem. Börja storgråta och säg att de får dig att må skit och så vidare. Det krävs en väldigt speciell typ av rövhål att kunna fortsätta vara elak när man får en sån reaktion.

Om de fortsätter så finns det säkert någon myndighet du kan anmäla dem hos.

Jag har redan tappat det framför dem. Satt och grät vid lunchbordet. Min chef sa med världens drygaste ton att om jag mår dåligt så ska jag gå hem istället för att sitta där framför dem
Citera
2021-07-30, 08:55
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Min chef sa med världens drygaste ton att om jag mår dåligt så ska jag gå hem istället för att sitta där framför dem

Med reservation för ’tonen’ har din chef en poäng.
Citera
2021-07-30, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Med reservation för ’tonen’ har din chef en poäng.
Mår du bättre att försöka trycka ner mig.
Du vet inte ett skit om vad jag fått stå ut med och har du inget bättre än att hacka så kan du väl vara så vänlig och lämna tråden
Citera
2021-07-30, 09:04
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Du vet inte ett skit om vad jag fått stå ut med och har du inget bättre än att hacka så kan du väl vara så vänlig och lämna tråden

Varför berättar du då inte, istället för att enbart fokusera på hur synd det är om dig och hur dåligt du mår?

Som Hov1 sjunger… du är inte speciell för att du har ångest.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in