2021-07-29, 09:09
Medlem
Anas Khalifa är en fd(?) hatpredikant i Göteborg. Han har skuld i att sprida extremistiskt hat ocgh för att unga människors sinnen förgiftats till den grad att de spillt mängder av liv, även sina egna.

Nu gör han avbön, oklart varför. Vi vet att hatpredikanter nu utvisas från Europa (ja jag vet, det är så dags...) så han har uppenbarligen motiv av skilda slag för sin avbön.

https://www.expressen.se/gt/anas-khalifa-predikade--vald-och-hyllade-terror-lamnar-nu-extremismen/

https://doku.nu/2021/07/29/anas-khalifa-darfor-lamnade-jag-salafismen/

De flesta förespråkar att man skall kunna förlåta människor, men går denne man att förlåta? Hur bör Sverige idag förhålla sig till honom?

Han sitter på parkbänken och myser i solen.... jag blir provocerad av den bilden. Så mycket ondska denna person skapat, och han sitter där och mår bra liksom...

Notera att det står i Expressen att han varit fängslad, och notera då att det var momsfiffel. Inte hat och uppvigling, hela tiden har han kunnat agera i Sverige.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2021-07-29 kl. 09:11.
Citera
2021-07-29, 09:17
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Fast det är väl ändå bra att nån går ut och kritiserar islamismen..
Citera
2021-07-29, 09:23
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Anas Khalifa är en fd(?) hatpredikant i Göteborg. Han har skuld i att sprida extremistiskt hat ocgh för att unga människors sinnen förgiftats till den grad att de spillt mängder av liv, även sina egna.

Nu gör han avbön, oklart varför. Vi vet att hatpredikanter nu utvisas från Europa (ja jag vet, det är så dags...) så han har uppenbarligen motiv av skilda slag för sin avbön.

https://www.expressen.se/gt/anas-khalifa-predikade--vald-och-hyllade-terror-lamnar-nu-extremismen/

https://doku.nu/2021/07/29/anas-khalifa-darfor-lamnade-jag-salafismen/

De flesta förespråkar att man skall kunna förlåta människor, men går denne man att förlåta? Hur bör Sverige idag förhålla sig till honom?

Han sitter på parkbänken och myser i solen.... jag blir provocerad av den bilden. Så mycket ondska denna person skapat, och han sitter där och mår bra liksom...

Notera att det står i Expressen att han varit fängslad, och notera då att det var momsfiffel. Inte hat och uppvigling, hela tiden har han kunnat agera i Sverige.

Han går naturligtvis inte att lita på.

dessutom uppmanas man till sådana lögner i koranen för att främja islams agenda.
Citera
2021-07-29, 09:25
Medlem
Rockmans avatar
Lita inte på en muslim.Skicka hem han till Mellanöstern.
Citera
2021-07-29, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Fast det är väl ändå bra att nån går ut och kritiserar islamismen..

Ju färre islamister desto bättre såklart.

Vad jag menar är att hans samvete är tungt, eller borde vara det. Att ändra ståndpunkt räcker inte, och det är en del knasiga grejer han säger i intervjun som säger mig att han inte riktigt fattar vad han gjort.

https://www.expressen.se/kronikorer/kassem-hamade/khalifas-markliga-svar-talar-han-sanning-nu/
Citera
2021-07-29, 09:51
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Om Anas Khalifa verkligen har förändrats, bör man tillåta sig att se honom som en annan människa, och få möjlighet att leva ett annat liv, vilket inte betyder att man helt ska glömma hans tidigare handlingar eller för den delen vara skeptisk till hans förvandling.
Citera
2021-07-29, 10:10
Medlem
Han kan predika vad han vill i sitt hemland. Vad gör denna människa i Sverige?
Citera
2021-07-29, 10:11
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Om Anas Khalifa verkligen har förändrats, bör man tillåta sig att se honom som en annan människa, och få möjlighet att leva ett annat liv, vilket inte betyder att man helt ska glömma hans tidigare handlingar eller för den delen vara skeptisk till hans förvandling.
Sitter du och pissar också? Vad har han ens i haft i Sverige att göra under alla dessa år? Utvisa utan pardon eller överlämna honom till ev. stat som kan åtala honom. Att han nu gör "avbön" och menar det på riktigt tror jag inte ett skvatt på men det är ovidkommande i vilket fall som helst.
Citera
2021-07-29, 11:03
Medlem
Eoppoyzs avatar
Han började gradvis förändras sedan 2019. Det var tydligt för den som har följt honom. Det är alltså inget som har skett under en natt.
Citera
2021-07-29, 11:10
Medlem
Rockman
Citat:
Lita inte på en muslim.Skicka hem han till Mellanöstern.

Håller med! Jag skulle aldrig lita på en sådan person.
Citera
2021-07-29, 11:18
Medlem
Torsuss avatar
Detta är ju självklart en taktisk fint för att SÄPO ska sänka garden...sedan kan han agera i det dolda i lugn och ro
Citera
2021-07-29, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Han började gradvis förändras sedan 2019. Det var tydligt för den som har följt honom. Det är alltså inget som har skett under en natt.

Du har alltså följt denna person i flera år? Varför det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in