• 4
  • 5
2022-01-11, 12:17
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Som flykting har man förlorat allt, familjemedlemmar, egendom, arbete och sociala sammanhang. Då är det inte riktigt läge att ställa en massa krav att man ska vara självförsörjande och ”anpassa sig”. Sverige har sedan 2015 västeuropas mest restriktiva flyktingpolitik, lagar och regler har godtyckligt skärpts med förödande konsekvenser för den som till exempel vill återförenas med sin familj. De villkor som gällde när man fick uppehållstillstånd har ändrats retroaktivt. Klart att vissa flyktingar blir förbannade.

Ja som vanligt ställer du allt ansvar på Sverige och inte de stackars ”flyktingarna”.
Citera
2022-01-12, 15:30
Medlem
Captain.Majids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Det går inte att förlåta, även om han säger att han tar avstånd nu.

Dessutom kommer han vara lika extrem i att fortsätta predika islam, och som vi vet är hängivna muslimer inte speciellt kompatibla med svensk kultur och lag.

Utvisa på livstid.

Tittat på många av hans videor på youtube och det känns som att han visar på att man kan vara kulturell muslim och tro på Gud men inte nåla fast sig så hårt kring en viss ideologi.

En sån typ av islam ser jag inget fel i om den predikas?

De flesta kristna predikar ju sin tro med en viss grad av agnosticsm. Man tror, men säger sig inte besitta och VETA hela sanningen. Det är väl bra om muslimer börjar predika med lite mer av samma ödmjukhet.
Citera
2022-04-17, 22:51
Medlem
Har följt Anas länge av olika skäl. Inte för att jag personligen är muslim utan för att det är spännande att få en inblick i en djupt troendes hjärna. Oavsett, han verkar ha blivit väldigt klok på senaste. Sällan jag håller med en muslim men han talar faktiskt vettigt på sina sociala medier nu.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in