2021-07-31, 07:08
  #553
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kovid19
Hon har mer stake än sin företrädare som enbart agerade dörrmatta år s.
För tydlighetens skull får jag väl nämna att jag aldrig skulle rösta på v men stake, det har hon.

Henne företrädare har fått bjud sprit ifrån DDR medan olik tänkare har dött i döds lägren vid Karl Marx stadt. VPK är ett parti fullt med smuts.
Citera
2021-07-31, 07:38
  #554
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Flertalet dödsskjutningar senaste dygnen.

Tycker vänstern att dom lyckats bra?

Skjutningarna är bra. Då kan man införa ny hårdare lagstiftning och nya ofriheter, och folket jublar!
Citera
2021-07-31, 08:17
  #555
Medlem
Det är nedslående att globalisterna framgångsrikt lyckats splittra oppositionen i en vänster- och en högerfalang. Det gör det mycket svårare att åstadkomma förändring. Dessutom är det en splittring mellan könen då kvinnor=vänster och män=höger i hög utsträckning. Har aldrig tidigare varit så polariserat.
Citera
2021-07-31, 09:31
  #556
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Men det är ju tragiskt att så många har valt att stanna i vänsterblocket. Jag ser ingen större vinning i att V plockar av S, bägge två är massinvandringspartier. Det som krävs är att det blir förändring på riktigt och det verkar tyvärr ha stagnerat. Folket har valt sida och klart under 50% har valt en mer restriktiv invandringslinje och det är såklart väldigt beklagligt. Över lång tid har opinionen rört sig åt höger men det räcker inte. Indoktrineringen och kommunistpropagandan har förstört Sverige och den svenska befolkningen och vi kan räkna med att de flesta kommer acceptera sin undergång.
Jo, proportionerna mellan svenskar som föredrar Stor invandring eller Liten invandring verkar ha nått sin gräns. Det kan man se på SDs opinionssiffra. För att ändra den krävs en stor förändring i samhället, antingen att fördelarna av invandring syns bättre eller att nackdelarna syns bättre. Då kan proportionerna ändras igen. T.ex svajar kärnkrafts-för och -emot upp och ner beroende på kärnkraftsolyckor. Inte något konstigt med det. Det finns inget entydigt svar "är kärnkraft bra eller dåligt". Det varierar.
Citera
2021-07-31, 10:04
  #557
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Du som annars brukar tolka allt bokstavligt, men här gick du bet. Då folk bokstavligen lassar sina pengar i skottkärror finns det väldigt mycket pengar i Zimbabwe. Därför är ditt påstående "Med pengar kan man köpa mat i ett land där liberalism råder" falskt. Liberalism råder i Zimbabwe, pengar finns, men mat kan många inte köpa.
Anser de som skall leverera maten att Zimbabwe har tillräckligt med pengar då?

Svaret är nej.

Du verkar som vanligt inte förstå vad som är relevant och när du får det påtalat för dig kan du inte acceptera fakta.

Ang Liberalism i Zimbabwe så undrar jag vilka liberala friheter som gäller där och hur länge de gällt.
Socialdemokraten Mugabe såg iaf till att det var kliniskt rent från Liberalism där.
(Däremot var han inte intresserad av att använda sjukvården i Zimbabwe när han blev sjukt. Då åkte han till kapitalismens högborg Singapore. Varför anser en genuin sosse att privat sjukvård är mycket bättre).

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Nej
Varför inte?
Du lämnade ingen förklaring.

Högre BNP/Capita leder till att man kan köpa mer, dyrare och mer kompetent utrustning i sjukvården. Och mer och dyrare läkemedel.

Detta är ju vad du skriver onödig konsumtion som sker pga tillväxt. Då borde du vara konsekvent och säga att det skall bort.

Har du pratat med facket om din motvilja till onödig konsumtion. Du borde övertala facket att sänka lönerna.
Och så övertala politiker att:
* sänka bostadsbidrag
* sänka försörjningsstöd
* sänka garantipension
* sänka akassa
osv

så att folk konsumerar mindre.
Har du gjort det?

Finns det något parti som du har med dig på detta?
Citera
2021-07-31, 10:13
  #558
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Dags att införa politiker skatt, dvs partiet får ta smällen. Vill man dränka Sverige i flyktingsslödder ifrån MENA, låt dom partier som vill ha hit flyktingskiten betala för den ifrån sina egna pengar.
Varför i all världen vill du blanda in politiker. Är du Stalinist?

Det rätta är en nyliberal politik. Då lägger sig inte staten i. Då finns ingen asylinvandring.
Vill du och andra hjälpa folk som flyr så får ni öppna era plånböcker och betala själva.

Men det är väl här skon klämmer för er kommunister. Just med att betala själva.
Ni funderar bara på att stjäla andras pengar.
Citera
2021-07-31, 10:16
  #559
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
National socialismen dog en Maj dag i Berlin 1945.
Inte alls.

Vänstern finns fortfarande kvar. Och nationalism också.

Så nationell socialism finns i allra högsta grad kvar. Ingen stor skillnad mellan vad NSDAP ville och vänstern idag.
Citera
2021-07-31, 10:19
  #560
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Det är tack vare Noshi dagostan !! Den fantastiska kvinnan har gjort något som ingen trodde att politikerna kunde nämligen att hon ljög inte o gjorde det som hon lovade !!

Inte konstigt att v partiet ökar@
Varför skulle V öka?

Det är som att folk i kina skulle ha blivit mer entusiastiska till kommunistpartiet och ordförande Mao efter efter att Mao inte bara talat om det stora språnget utan även genomfört och miljoner kineser svalt ihjäl.

Var är logiken?
Citera
2021-07-31, 10:21
  #561
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kovid19
Hon har mer stake än sin företrädare som enbart agerade dörrmatta år s.
För tydlighetens skull får jag väl nämna att jag aldrig skulle rösta på v men stake, det har hon.
Hennes "stake" lär leda till att hon inte bara säkrar att V får sitta permanent på läktaren. utan även S.

Är det något som väljare inom V+S uppskattar?
Citera
2021-07-31, 10:49
  #562
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Varför skulle V öka?

Det är som att folk i kina skulle ha blivit mer entusiastiska till kommunistpartiet och ordförande Mao efter efter att Mao inte bara talat om det stora språnget utan även genomfört och miljoner kineser svalt ihjäl.

Var är logiken?
Jadu alla andra politiker blir påkommen med att dem ljuger hela tiden finns hur många exempel som helst

Nooshi ljög inte det tror jag hennes väljare uppskattar faktiskt. Även om jag inte håller med om hennes politik så är det trevligt med en ung vacker kvinna som inte ljuger mitt bland lögnhalsarna i svenska politiken
Citera
2021-07-31, 11:12
  #563
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Inte alls.

Vänstern finns fortfarande kvar. Och nationalism också.

Så nationell socialism finns i allra högsta grad kvar. Ingen stor skillnad mellan vad NSDAP ville och vänstern idag.

National socialims är en variant Marx Kommunsim. NSDAP och Vänsterpartiet ideologi väldig nära varandra.
Citera
2021-07-31, 11:13
  #564
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Varför i all världen vill du blanda in politiker. Är du Stalinist?

Det rätta är en nyliberal politik. Då lägger sig inte staten i. Då finns ingen asylinvandring.
Vill du och andra hjälpa folk som flyr så får ni öppna era plånböcker och betala själva.

Men det är väl här skon klämmer för er kommunister. Just med att betala själva.
Ni funderar bara på att stjäla andras pengar.

Eller istället för att ta emot kvotflyktingar och annan asyl skit, låt dem får 3 månader på sej att visa att dom är lönsamma annars åk hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in